Web Analytics Made Easy - Statcounter

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال کره‌ای «ملکه اینهیون»؛ وقتی «مادرِ تسو» دونگ‌یی بود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از سال ۱۹۸۳ تا سال ۱۹۹۰ میلادی، شبکۀ MBC کرۀ جنوبی، مجموعه‌ای از سریال‌های تاریخی را تهیه و پخش کرد که موضوع همۀ آن‌ها رویدادهای تاریخی دوران ۵۰۰ سالۀ سلسلۀ چوسئون بود.

به گزارش فرادید؛ در طول نزدیک به هشت سال شبکه ام‌بی‌سی ۱۱ سریال را با همین موضوع تهیه کرد. هشتمین سریال از این مجموعه که در سال ۱۹۸۸ ساخته شد، «ملکه اینهیون» نام داشت.

این سریال روایتی از ماجراهای عاشقانه و توطئه‌هایی است که در دربار امپراتور سوکجونگ اتفاق می‌افتند؛ یعنی همان مضمونی که در سال ۲۰۱۰ در سریال «دونگ‌یی» ارائه شد.

سریال «ملکه اینهیون» اگرچه شیوۀ روایت خاص خود را دارد و با تمرکز بیشتری بر گذشتۀ «بانو جانگ» ساخته شده است، اما تقریبا همان داستانی را روایت می‌کند که ۲۲ سال بعد دوباره در سریال دونگ‌یی روایت می‌شود.

در سریال «ملکه اینهیون» نیز شخصیت دونگ‌یی حضور دارد و نهایتا خود اوست که با هوش و کنجکاوی خودش متوجه می‌شود که بانو جانگ علیه ملکه اینهیون دست به توطئه زده است.

این سریال با توجه به اینکه سال‌ها قبل از سریال «دونگ‌یی» ساخته شده، طبیعتا از خیلی جهات قابل مقایسه با آن نیست. برای مثال جلوۀ بصری این سریال نسبتا معمولی است؛ لباس‌ها گاهی رنگ و رو رفته و نامرغوب به نظر می‌رسند و صحنه‌پردازی‌ها جلوۀ خاصی ندارند؛ این در حالی است که سریال‌هایی مثل دونگ‌یی بخش مهمی از جاذبه‌شان را مدیون کیفیت بی‌نقص صحنه‌پردازی، طراحی لباس، نورپردازی و امور دیگری از این جنس هستند.

با این وجود نکتۀ جالب این است که این سریال نیز به لحاظ قصه‌گویی نسبتا جذاب و پرکشش است و بسیاری از ظرافت‌ها و پیچش‌های داستانی که امروزه در سریال‌های کره‌ای می‌بینیم، در «ملکه اینهیون» نیز قابل مشاهده هستند.

دهۀ هشتاد میلادی زمانی است که صنعت سریال‌سازی کره تازه در حال پا گرفتن است و هنوز تا دوران اوج خود در قرن بیست و یکم فاصله دارد. اما در سریالی مثل «ملکه اینهیون» به روشنی می‌توان رگه‌هایی از همان جذابیت‌هایی را یافت که بعدها در سریال‌های درخشانی مثل «جواهری در قصر» و «جومونگ» ظهور بیشتری یافتند.

یکی از جواهرهای درخشان این سریال قدیمی بازیگری است که در نقش دونگ‌یی ظاهر شده است. در این سریال ایفای نقش دونگ‌یی به عهدۀ کیِئون می‌ری (Kyeon Mi-ri) بوده است؛ بازیگری که مخاطبان ایرانی چهرۀ او را با نقش بانو چوئی در سریال «جواهری در قصر» و نقش مادر تسو و یونگ‌پو در سریال «جومونگ» به یاد می‌آورند. کیئون می‌ری که در حال حاضر ۵۹ ساله است، در زمان بازی در این سریال ۲۳ سال داشت.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888458

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در محدوده میدان مادر کرج
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید نادر اصغریان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید نادر اصغریان در سراب
  • وقتی دعای مادر باعث بازگشت فرزندش از مرگ شد + فیلم
  • پیام تسلیت استاندار ایلام در پی درگذشت مادر ۲ شهید والامقام
  • تشییع پیکر مادر شهیدان گرامی در اسلام آباد غرب
  • شعرخوانی شاعر گیلانی در وصف «مادر»
  • سریال کره‌ای «ملکه اینهیون»؛ وقتی «مادرِ تسو» دونگ‌یی بود!
  • بدرقه مادر برای وصال دو فرزند شهیدش
  • خانواده‌ ای در اندونزی دسته‌ جمعی خودکشی کردند