Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار از تحولات یمن از حملات پهپادی یمن به برج مراقبت و پمپ بنزین فرودگاه ابها و ادامه درگیری های شدید خونین در مرکز و شمال عدن حکایت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، رسانه های وابسته به انصار الله یمن از دو حمله دیگر به فرودگاه بین المللی ابهاء خبر دادند. در این حملات که با استفاده از پهپاد انجام شده است مرکز سوختگیری و برج مراقبت فرودگاه هدف قرار گرفت و پروازهای فرودگاه متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از تداوم حملات به فرودگاه «ابها» واقع در عربستان سعودی خبر داد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که پهپادهای یمنی، فرودگاه بین‌المللی «ابها» در عربستان را در دو عملیات هدف قرار دادند که طی آن برج مراقبت و محل سوختگیری فرودگاه منهدم شد.
سریع تأکید کرد که پهپادهای یمنی «قاصف 2k» طی دو عملیات هجومی، فرودگاه بین‌المللی ابها را هدف قرار دادند.
شبکه خبری «المسیره» به نقل از سخنگوی نیروهای مسلح یمن گزارش داد که در جریان عملیات نخست، محل سوخت‌گیری فرودگاه هدف حمله قرار گرفت که با دقت بالایی به هدف اصابت کرد.
وی تأکید کرد که در جریان عملیات دوم، برج مراقبت فرودگاه مورد اصابت حمله قرار گرفت که این حمله نیز با دقت انجام شد.
سریع خاطر نشان کرد که این حملات در پاسخ به جنایات ائتلاف سعودی، محاصره مداوم مردم یمن و حملات پیوسته آن است.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان اعلام کرد که طی 48 ساعت گذشته، جنگنده‌های ائتلاف، 26 بار، مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

شلیک موشک یمن به سمت مرکز فرماندهی ائتلاف سعودی
وزارت دفاع یمن از شلیک یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر1-پی» به سمت مرکز فرماندهی ائتلاف سعودی در نجران خبر داد.
یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله جمعه شب یک فروند موشک بالستیک «بدر1-پی» را به سمت مرکز فرماندهی ائتلاف سعودی در نجران واقع در جنوب عربستان شلیک کرد.
وزارت دفاع یمن اعلام کرد که نیروهای موشکی یمن جمعه شب با شلیک موشک بالستیک «بدر1-پی»، مرکز فرماندهی ائتلاف سعودی در نجران را هدف قرار دادند.
یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که این موشک دقیقا به هدف مورد نظر در منطقه «سقام» در نجران اصابت کرد که در پی آن شماری از شبه نظامیان کشته و زخمی شدند.
یمن دیشب سه فروند موشک بالستیک زلزال-1 را به سمت مواضع ائتلاف سعودی در منطقه عسیر در جنوب عربستان شلیک کرد.

حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به حجه
به گزارش تلویزیون العالم، در حمله جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی به یک خودرو غیر نظامی در منطقه فاس در استان حجه، یک شهروند یمنی به شهادت رسید و دو نفر هم زخمی شدند.

درگیری های شدید خونین در عدن
شبکه تلویزیونی الحدث از وقوع انفجارهای مهیب در عدن از استان های جنوبی یمن خبر داد.
شبکه تلویزیونی الحدث همچنین گزارش داد درگیری های شدید بین نیروهای گارد ریاست جمهوری وابسته به منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن و مورد حمایت عربستان) و نیروهای کمربند امنیتی وابسته به امارات در منطقه جبل حدید در خور مکسر واقع در مرکز عدن و مناطق اطراف مقر تیپ چهارم گارد ریاست جمهوری در شهر دار سعد در شمال عدن، همچنان ادامه دارد.
شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد در درگیریهای شدید بین نیروهای گارد ریاست جمهوری وابسته به منصور هادی و نیروهای کمربند امنیتی وابسته به امارات در عدن، شماری کشته یا زخمی شدند.
الجزیره هم گزارش داد درگیری گروه‎های نیابتی امارات و عربستان برای سومین روز متوالی در شهر عدن، به کشته شدن هشت نفر از طرفین درگیر منجر شد.
به گزارش الجزیره ، عنصار مسلح وابسته به امارات و عربستان جمعه برای سومین روز متوالی در منطقه "کریتر" شهر عدن واقع در جنوب یمن با یکدیگر درگیر شدند.
درگیری ها میان نیروهای کمربند امنیتی وابسته به ابوظبی و نیروهای دولت هادی و مورد حمایت سعودی از روز چهارشنبه آغاز شده و همچنان با برجای گذاشتن تلفاتی از نیروهای دو طرف همچنان ادامه دارد.
منابع خبری همچنین روز چهارشنبه گزارش دادند که شورای انتقالی جنوب یمن دیگر گروه وابسته به امارات با نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن در نزدیکی کاخ "معاشیق" عدن درگیر شده اند.
ماجرا از آن جا آغاز شد که "هانی بن بریک" نایب رئیس شورای انتقالی جنوب یمن از نیروهای تحت امرش خواسته بود، به کاخ ریاست جمهوری معاشیق عدن که در کنترل نیروهای منصور هادی است حمله کنند و کنترل آن را بدست گیرند.
"شورای انتقالی جنوب یمن" در سال 2017 پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار عدن تشکیل شد.
امارات متحده عربی و عربستان سعودی پس از حمله فروردین ماه 94 به یمن، هر یک کنترل بخش‌هایی از این کشور را در دست دارند و از مزدوران محلی برای عملیات علیه نیروهای یمنی استفاده می‌کنند.

30 کشته آمار اولیه درگیری‌ها در مقر گارد ریاست جمهوری در شمال عدن
به گزارش تلویزیون الحدث، در درگیری بین نیرو‌های شورای انتقالی جنوب یمن (وابسته به امارات) و نیرو‌های وابسته به منصور هادی در داخل مقر تیپ چهارم گارد ریاست جمهوری در شمال عدن، تا کنون دست کم 30 نفر کشته شده اند.

سیطره شورای انتقالی جنوب بر مقر تیپ چهارم گارد ریاست جمهوری در عدن
گزارش تلویزیون الحدث، نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن (وابسته به امارات) کنترل مقر تیپ چهارم گارد ریاست جمهوری (وابسته به منصور هادی) در عدن را به دست گرفتند.

گوترش توقف درگیریها در یمن را خواستار شد
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره درگیریهای اخیر در عدن بین نیروهای دولت هادی و نیروهای امنیتی وابسته به امارات به شدت ابراز نگرانی کرد و از طرفها در یمن توقف درگیری و تضمین پایبندی به حقوق بشر بین المللی و ورود به گفتگو برای حل اختلافات را خواستار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک

به گزارش همشهری آنلاین، گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که از سرگیری حملات در نتیجه نبود پیشرفت چشمگیر در مذاکرات پیرامون خروج نیروهای آمریکایی در جریان سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن صورت می‌گیرد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، این گردان‌ها افزود آنچه چندی پیش اتفاق افتاد، یک آغاز بود. این گفته اشاره آشکار به حمله‌ای داشت که اواخر عصر روز یکشنبه با چندین موشک از شمال عراق به پایگاهی که نیروهای آمریکایی در سوریه در آن مستقر هستند، رخ داد.

رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که یک جنگنده متعلق به ائتلاف آمریکایی علیه داعش در پاسخ به حمله به پایگاه آمریکایی‌ها در قالب آنچه «در دفاع از خود» خوانده می‌شود یک موشک انداز را منهدم کرد.

حمله با ۵ موشک

پیشتر یک منبع ویژه به الجزیره گزارش داده بود که صدای انفجار در مجاورت پایگاه آمریکایی در میدان العمر در شرق دیرالزور شنیده شده است.

به گفته ۲ منبع عراقی به خبرگزاری رویترز، پنج موشک دست‌کم از شهرک ذمار عراق به سمت پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه شلیک شد.

یک منبع امنیتی عراقی نیز از شلیک موشک از شمال غرب موصل به سمت پایگاه آمریکایی در پایگاه خراب الجیر سوریه خبر داد.

این اولین حمله به نیروهای آمریکایی از اوایل فوریه است زیرا گروه‌های مسلح در عراق از آن زمان حملات خود را به پرسنل نظامی آمریکایی متوقف کرده بودند.

این حمله یک روز پس از انفجاری مهیب در پادگان کالسو در عراق که در اوایل روز شنبه رخ داد و در آن یکی از اعضای نیروهای الحشد الشعبی به شهادت رسید، رخ داد.

عبدالعزیز المحمداوی، رئیس ستاد الحشد الشعبی، دلیل این انفجار را یک حمله اعلام کرد، در حالی که ارتش اعلام کرد که در حال بررسی موضوع است و خاطرنشان کرد که در آن زمان هیچ جنگنده‌ای در آسمان وجود نداشت.

«مقاومت اسلامی در عراق» مسؤولیت بیشتر حملات علیه سربازان آمریکایی ائتلاف بین‌المللی را که عمدتاً بین اواسط اکتبر تا اوایل فوریه انجام شد، بر عهده گرفت.

حمله پهپادی در ۲۸ ژانویه منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی در وسط صحرای اردن در مرز سوریه شد. در پاسخ، واشنگتن موضع خود را سخت‌تر کرد و چندین حمله در عراق و سوریه علیه گروه‌های مقاومت انجام داد.

با این حال از ابتدای فوریه آرامش نسبی بین ۲ طرف حاکم شده است.

مقاومت عراق در بیانیه‌های خود تاکید می‌کند این امر در همبستگی با فلسطینی‌ها و در پس‌زمینه جنگ غزه بین مقاومت فلسطین و اسرائیل صورت می‌گیرد.

ایالات متحده به عنوان بخشی از ائتلاف بین‌المللی مدعی مقابله با داعش که در سال ۲۰۱۴ ایجاد کرد، حدود ۲۵۰۰ سرباز در عراق و حدود ۹۰۰ سرباز در سوریه همسایه مستقر کرده است.

کد خبر 846214 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا عراق

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حملات پهپادی گسترده حزب‌الله به مقرهای نظامی اسرائیل
  • حمله پهپاد‌ها از لبنان به هدفی نظامی در ساحل اراضی اشغالی برای اولین بار
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • شلیک 35 موشک از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان یکی از مقرهای فرماندهی صهیونیستی را موشک‌باران کرد
  • حمله سنگین موشکی از جنوب لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی+فیلم
  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک