Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شماره هفتاد و چهارم از نشریه سینما و ادبیات با پرونده‌ای درباره سینمای ژاپن و آکیرو کوروساوا منتشر شد. در این پرونده نگاهی متفاوت به سینمای این کارگردان پرکار و فقید ژاپنی انداخته شده است. بررسی اقتباس‌های او تحت تاثیر آثار شکسپیر در زمره مهمترین مطالب این شماره از این نشریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش سینمای ایران نیز موضوع تجربه فرمی در سینمای ایران مورد توجه قرار گرفته است. تعریف فرم و تفاوت میان فرم محتوی و فرم سبک و چگونگی شکل‌گیری تجربه‌های فرمی در بستر فرهنگی سینمای ایران در زمره مهمترین مطالب این بخش از این پرونده است.

در همین زمینه صفی‌یزدانیان، بهرام توکلی و بهنام بهزادی در میزگردی به این سوال پاسخ داده‌اند.

در بخش ادبی این شماره از سینما و ادبیات موضوع خاطره و زمان مورد توجه قرار گرفته است و موضوع بررسی و روایت تروماهای تاریخی در رمان مورد توجه قرار گرفته است.  مهدی افشار نیک، کیهان خانجانی، محسن ملکی و احسان نوروزی در این زمینه در میزگردی به بیان نظرات خود پرداخته‌اند و یادداشت‌هایی نیز از احمد اخوت، شاپور بهیان، منیرالدین بیروتی، احمد پوری، ابوتراب خسروی، ابراهیم دمشناس، بلقیس سلیمانی و ...درباره نقش خاطره و زمان در رمان پرداخته‌اند.

این مجله در بخش دیگری به موضوع منطق حذف در روایت اشاره می‌کند و به همین مناسبت یادداشتی با عنوان منطق حذف در فیلم کپی‌ برابر اصل  عباس کیارستمی به قلم پویا رفویی و یادداشتی از صالح نجفی نیز درباره آخرین ساخته عباس کیارستمی منتشر کرده است.

در بخش هنر و سیاست این شماره از سینما و ادبیات به سراغ میراث فکری و روشنفکری ادوارد سعید رفته است و درس‌های او درباره روشنفکری، نطریه ادبی و مطالعات فرهنگی در جهان نئولیبرال کننونی مورد توجه قرار گرفته است.

در بخش زیرذره‌بین نیز کارلوس ریگاداس فیلمساز جریان‌ساز مکزیکی مورد توجه قرار گرفته است و در بخش نظری نیز نوید پورمحمدرضا ترجمه‌ای از ریچارد کولیس با عنوان «نقش فیلمنامه نویس در فرآیند خلق فیلم» و «تجربه سینما رفتن» را برای مخاطبان به ارمغان آورده است.

این شماره از سینما و ادبیات  با قیمت 17 هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4689003

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی نشریات فیلم سینمایی کتاب و کتابخوانی ادبیات معرفی کتاب ترجمه ادبیات جهان بازار نشر روز خبرنگار گردشگری رایزنی فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری میراث فرهنگی حوزه هنری بازار کاغذ اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوپرایز میلاد کی مرام در اکران عمومی آسمان غرب + عکس و فیلم

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، میلاد کی مرام بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها با فیلم آسمان غرب روی پرده سینمای کشور نقش آفرینی می کند در اکران عمومی فیلمش توسط هودارانش سوپرایز شد.جشن تولد کی مرام با استقبال پرشور مخاطبان و بازیگران این فیلم در پردیس سینمایی لوتوس برگزار شد.

کی مرام کد خبر 846271 منبع: خبرآنلاین برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران خبر مهم خانه سینما بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳
  • جنجالی که «نماوا» به پا کرد
  • ماجرای جنجالی که «نماوا» به پا کرد
  • تاخت و تاز سینمای ژاپن در چین
  • سوپرایز میلاد کی مرام در اکران عمومی آسمان غرب + عکس و فیلم
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما