Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات هند از کشته شدن دست‌کم ۲۸ نفر و آواره شدن هزاران نفر در ایالت جنوبی "کرالا"ی این کشور در پی بارندگی‌های موسمی و سیلاب‌ها و رانش‌های زمین ناشی از آن خبر داده‌اند.

به گزارش ایسنا، تاکنون بیش از ۶۴ هزار نفر به صورت اجباری از خانه‌هایشان تخلیه شده و فرودگاه بین‌المللی "کوچین" که شلوغ‌ترین فرودگاه در این ایالت توریستی محسوب شده و در نزدیکی رودخانه "پرایار" واقع شده، بسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باران‌های موسمی که به طور معمول از ژوئن تا سپتامبر ادامه دارند، سالانه باعث مرگ و میرهای بسیار و آوارگی‌های جمعی  در جنوب آسیا می‌شوند اما در عین حال ۷۰ درصد از بارندگی‌های هند را شامل شده و برای کشاورزان این منطقه اهمیت بسیاری دارند.

باران‌های موسمی در ایالت "کرالا"ی هند در اوت سال گذشته میلادی (۲۰۱۸) منجر به کشته شدن  بیش از ۲۰۰ نفر شده و بیش از پنج میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد.

رانش‌ زمین در آخرین سیلاب‌های به وقوع پیوسته در این ایالت منجر به مدفون شدن ده‌ها نفر در زیر آوارها شده که تاکنون اجساد تنها هفت نفر پیدا شده است و عملیات جست‌وجو هنوز ادامه دارد.

"کرالا" روز گذشته (جمعه) شاهد ۱۵۵ میلی‌متر بارندگی بوده که ۱۰ برابر بیشتر از میانگین محسوب می‌شود.

دو ایالت "کارناتاکا" و "مهاراشترا" در همسایگی ایالت "کرالا" نیز با بارندگی‌های شدید و وقوع سیلاب مواجه شده‌اند. در هفته اخیر دست‌کم ۴۰ نفر در این دو ایالت کشته شده و بیش از ۴۰۰ هزار نفر نیز به دلیل طغیان رودخانه‌ها آواره شده‌اند.

برخی راه‌های مواصلاتی به این دو ایالت مسدود شده و بسیاری از شهرها و روستاهای آن‌ها با قطعی برق و کمبود آب آشامیدنی روبه‌رو شده‌اند.

مدارس و دانشکده‌ها نیز در بسیاری از مناطق غربی و جنوبی هند از روز دوشنبه تعطیل شده‌اند.

 بنا بر گزارش رویترز، پیش‌بینی‌های هواشناسی از تدوام بارندگی‌های سنگین طی دو روز آینده در سه ایالت "کرالا"، "کارناتاکا" و "مهاراشترا" خبر می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیلاب هند رانش زمين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۵۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد

میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال‌وبختیاری تا ساعت ۲۱:۳۰ امروز (سه شنبه) اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میزان بارندگی سامانه اخیر در استان تا ساعت ۲۱:۳۰ امروز _شنبه بیست‌وهشتم فروردین _ به شرح زیر است:

شهرکرد: ۳/۲ میلی‌متر


بروجن: ۱۴/۲ میلی‌متر


لردگان: ۰/۷ میلی‌متر


کوهرنگ: ۹/۳ میلی‌متر


اردل: ۴/۸ میلی‌متر


فارسان: ۱۶/۷ میلی‌متر


بن :۱/۱ میلی‌متر


سامان: ۲/۱ میلی‌متر


شلمزار: ۶/۴ میلی‌متر


فرخ شهر: ۲/۹ میلی‌متر


مال خلیفه: ۳/۴ میلی‌متر


سورشجان: ۸/۴ میلی‌متر


بلداجی: ۵/۸ میلی‌متر


ایلبگی: ۱/۲ میلی‌متر


دوآب صمصامی: ۱۳/۸ میلی‌متر


بازفت: ۶/۵ میلی‌متر


لیرابی: ۹/۱ میلی‌متر

کد خبر 744924

دیگر خبرها

  • بی‌احتیاطی هنگام سیلاب هرمزگان / ۳ نفر کشته شدند
  • بارش های اخیر مشکل آب سیستان و بلوچستان را مرتفع کرد
  • خسارت ۵ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی کنارک براثر بارندگی دو روز اخیر
  • بارندگی اخیر بیش از ۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کنارک خسارت زد
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال وبختیاری
  • بارندگی‌ در پاکستان جان ۲۱ نفر را گرفت
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • مرگ ۳۶ نفر در پی بارندگی شدید و وقوع رعد و برق در پاکستان