Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد امید» روز شنبه در نشست خبری با اشاره به برپایی چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایر و اهداف آن گفت: معرفی استعدادها، قابلیت ها و ظرفیت های موجود در مناطق روستایی و عشایر در تولید محصولات متنوع به ویژه در زمینه صنایع کوچک، روستایی و صنایع دستی، معرفی طرح ها و پروژه‌های موفق در عرصه های روستایی و عشایری دریافت کننده تسهیلات صندوق توسعه ملی، معرفی روستاها و مناطق عشایری نمونه به عنوان الگوی توسعه برای سایر روستاها با موقعیت و وضعیت مشابه از جمله اهداف این نمایشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ معرفی جاذبه‌های فرهنگی و میراث ناملموس مناطق از جمله آداب و رسوم بازی های بومی، پوشش‌های محلی، غذا، جاذبه های طبیعی و گردشگری، معرفی مشاهیر و استعدادهای نخبه و جوان روستایی و عشایری، معرفی کارآفرینان، استارتاپ ها، تقویت روحیه خودباوری و توانمندی و برقراری ارتباط تجاری بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با ایجاد تقاضاهای جدید شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولیدات این مناطق در راستای تکمیل زنجیره ارزش تولیدات روستایی از دیگر اهداف برگزاری چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر است.
‌معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم در ادامه با بیان اینکه‌ این نمایشگاه شامل ۱۴ بخش است، بیان کرد:‌ نمایشگاه استانی با رویکرد طرح ها و پروژه های موفق تولیدی و اشتغالزا، بازاریابی و تجاری سازی تولیدات روستایی، سالن کسب و کارهای آینده روستا، ایل نمادین، موسسات مالی و نهادهای عمومی غیردولتی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، خیرین، خیریه ها و گروه‌های جهادی، معرفی اجرای زنده بازی های بومی و محلی، دهکده جهانی، کودک و روستا، سالن اجرای مراسم، سفره خانه و چایخانه سنتی، از بخش های این نمایشگاه است.
وی با بیان اینکه شعار نمایشگاه، روستای ایرانی- کالای ایرانی است، تصریح کرد:‌ محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران شامل ۱۰ سالن به ترتیب سالن های ۷، ۹، ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ ، ۱۳، ۱۴، ۲۵ و ۲۷ به مساحت ۲۶ هزار متر مربع به همراه فضاهای بیرونی جمعا به مساحت ۴۰ هزار متر مربع می‌باشد.
امید یادآور شد: نمایشگاه طرح های تولیدی و اشتغالزا، کسب و کارهای آینده روستا، بخش های خانه های روستایی و سبک زندگی روستاییان و عشایر، مراسم آیینی و بازی های بومی و محلی از بخش‌های مهم این نمایشگاه است.
تاکنون سه دوره نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر برگزار شده است و چهارمین دوره آن از ۲۴ تا ۲۷ مرداد در نمایشگاه بین المللی برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد امید توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا ۲ اردیبهشت در اصفهان دایر است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: چهارمین نمایشگاه «خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک، آفرود و مسابقه‌ای» از بیست‌ونهم فروردین آغاز شده است و تا دوم اردیبهشت‌ در نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن دشت دایر است.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک در اصفهان اظهار کرد: پس از برگزاری سومین نمایشگاه تخصصی خودروهای کلاسیک، آفرود و موتورسیکلت‌های کلاسیک در اصفهان که در سال ۱۳۹۶ در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در پل تاریخی شهرستان برگزار شد، برپایی این رویداد پرطرفدار و جذاب برای اقشار مختلف نوجوانان، جوانان و سایر افراد متوقف‌شده بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته در حال حاضر شهر اصفهان میزبان چهارمین دوره این رویداد است.

وی افزود: نمایشگاه خودرو و موتورسیکلت‌های کلاسیک اولین نمایشگاهی است که در سال جاری برگزار و یکی از رسالت‌های نمایشگاه بین المللی در بعد اجتماعی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ادامه داد: از هنرمندان و جوانانی که در زمینه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک فعالیت انجام می‌دهند، برای شرکت در این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.

طحانیان با بیان اینکه چهارمین نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک، آفرود و مسابقه‌ای همراه با نمایش خودروهای مدرن کمپانی‌های بزرگ خودرویی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این بخش، مدل‌های جدید شرکت‌های خودروساز مانند بنز، بی‌ام و، شورلت و فورد به نمایش درآمده و در کنار تمامی نمانام (برند) های مطرح خودرویی، خودروهایی از نمانام‌های معروف جهان نظیر فورد، پورشه، مازراتی، بنتلی، لامبورگینی، نیسان، کاما رو، کوروت و چلنجر نیز در معرض تماشای علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بخش دیگری از این نمایشگاه نیز به نمایش خودروهای آفرود اختصاص دارد؛ خودروهای آفرود، خودروهای شاسی‌بلند ۲ دیفرانسیلی است که توانایی رانندگی در مسیرهای ناهموار و جاده‌های صعب‌العبور را دارد، اظهار کرد: در چهارمین نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک سعی شده است از خودروهایی از قبیل بنز، bmw، شورلت، بیوک، فولکس، پیکان و خودروهای قدیمی فرانسه و ژاپنی که توسط کلکسیون‌داران جمع‌آوری شده به نمایش گذاشته شود.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: نمایشگاه خودرو و موتورسیکلت کلاسیک جنبه سرگرمی برای عموم مردم دارد، از این‌رو طی هماهنگی انجام شده با سازمان‌ها، هیئت‌ها و اتحادیه اتومبیل‌رانان، نمایشگاه بین‌المللی نمایشگاه خودروهای کلاسیک با حدود ۴۰۰ خودرو توسط کلکسیون‌داران و هیئت اتومبیل‌رانان از بیست‌ونهم فروردین آغاز شده است و تا دوم اردیبهشت همه‌روزه از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۲۱:۰۰ میزبان موم علاقه‌مندان، مجموعه‌داران، ترمیم‌کنندگان خودروهای کلاسیک و اعضای هیأت و کانون اتومبیل‌رانی است.

کد خبر 745642

دیگر خبرها

  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • معرفی توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران
  • توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران معرفی می‌شود
  • نمایشگاه خودروها و موتورسیکلت‌های کلاسیک تا ۲ اردیبهشت در اصفهان دایر است
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران
  • مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند