Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@19:13:41 GMT

نابودی فضاهای خاطره‌انگیز شیراز در گذر زمان

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۵۵۹۳

نابودی فضاهای خاطره‌انگیز شیراز در گذر زمان

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، جواد بهادری اظهارداشت: نباید  اجازه دهیم در طراحی شهری فضاهای شهری را  که خاطرات جمعی مردم در آن نهفته است، را تخریب کنیم . وی همچنین با بیان اینکه هویت مردم در شهرهای بزرگ گم شده، افزود: شهرداری شیراز به دنبال خلق فضاهایی است که مردم هویت گمشده خود را پیدا کنند . معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در طراحی شهری باید هزینه کرد و فضاهایی که خاطرات جمعی مردم در آن نهفته است را احیا کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهادری همچنین از آغاز مطالعات احیای مجموعه زندیه خبر داد و گفت: جهت اجرا و بازآفرینی این طرح، فضایی به وسعت ۱۳ هکتار در قلب شهر شیراز پیش‌بینی شده است . وی عنوان کرد: میدان توپخانه که در بخشی از این محور قرار دارد در حال حاضر به پارک تبدیل شده که در گذشته در مجاورت این میدان، دبیرستان شاپور که بخشی از خاطرات مردم بود، قرار داشت که متاسفانه  تخریب شده است . معاون معماری و شهرسازی شهرداری شیراز در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه تیمی ۱۱ نفره در حال بررسی تکلیف هتل نیمه کاره آسمان هستند، گفت: این تیم در حال بررسی وضعیت پایداری سازه، نوع کاربری است و دیگر مسائل نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و طی چند روز آینده نتیجه را اعلام خواهند کرد . بهادری گفت: تیم ۱۱ نفره شامل کارشناسانی از حوزه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری شیراز ، استانداری، سازمان نظام مهندسی، دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی است . وی یادآور شد: در فضای مجازی اظهار نظرهای متفاوتی را شاهد هستیم اما ظرف چند روز آینده نتیجه به صورت رسمی اعلام و تکلیف هتل آسمان مشخص می‌شود .

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهرداری فضای مجازی معاون معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۵۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ کرایه تاکسی در شیراز تعیین شد

در یکصد و پنجاهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز به مناسبت هفته سلامت از پنج نفر از فعالان و حامیان حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شیراز با اهدا لوح سپاسی قدردانی شد.

همچنین نرخ کرایه تاکسی در شهر شیراز تعیین شد و طرح همسان سازی شارژ کارت رفاهی پرسنل به تصویب رسید.

در این جلسه طرح افزایش نرخ کرایه جا به جایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل انواع تاکسی شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ با حضور ۱۳ نفر از اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید. 

بر اساس ماده واحده این طرح نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شامل انواع تاکسی شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ برابر نرخ تورم اعلامی مرکز آمار ایران به تصویب رسید که نرخ کرایه تاکسی گردشی (هر کورس) ۶۰ هزار ریال، فرودگاه و راه آهن ورودی ۰۰۰/ ۳۶۰ و به ازا هر کیلومتر پیمایش ۴۵۰۰۰ و به ازا هر دقیقه توقف ۱۵۰۰۰ ریال تعیین شد.

همچنین نرخ کرایه تاکسی بی سیم و بخش خصوصی، ترمینال، شرکت‌های حمل و نقل ورودی ۲۱۰.۰۰۰، به ازا هر کیلومتر پیمایش ۴۵۰۰۰ و به ازا هر دقیقه توقف ۱۵۰۰۰ ریال تعیین شد. در ماده واحده این طرح آمده است؛ نرخ کرایه تاکسی‌های فعال در فرودگاه شیراز، تاکسی بی سیم، ترمینال‌های مسافربری، تاکسی راه آهن و شرکت‌های حمل و نقل از ساعت ۳۰‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۲۲ لغایت ۶ صبح مشمول ۲۰ درصد افزایش خواهد بود.

کمک هزینه شهرداری شیراز جهت کرایه سفر و هزینه ثبت نام پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی دیگر طرح مصوب شده شورای اسلامی شهر شیراز بود که بر اساس ماده واحده این طرح به شهرداری شیراز اجازه داده شد مبلغ ۰۰۰‏/۱۰ ریال (۱۰۰۰ تومان) به ازای هر دقیقه از سفر با دوچرخه و موتور برقی را به عنوان کمک هزینه سفر شهروندان و همچنین مبلغ ۰۰۰‏/۵۰۰‏/۱ ریال (۰۰۰‏/۱۵۰ تومان) را به عنوان کمک هزینه ثبت نام اولیه سفر شهروندان به جهت استقبال از حمل و نقل پاک کلانشهر شیراز پرداخت کند.

در این جلسه همچنین طرح تهیه ۱۰ عدد تشک کشتی برای باشگاه‌های محلات شهر شیراز بررسی و به تصویب رسید و بر اساس ماده واحده این طرح به شهرداری شیراز اجازه داده شد مبلغ ۷ میلیارد ریال برای خرید ۱۰ عدد تشک کشتی استاندارد اقدام و جهت توزیع در باشگاه‌های محلات شیراز به هیئت کشتی شهرستان شیراز تخصیص و هزینه کند.

گفتنی است در تبصره یک این مصوبه آمده است؛ ناظر حسن انجام کار (نحوه توزیع و نگهداری) سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز می‌باشد و گزارش اجرای مصوبه مذکور می‌بایست به شورا ارسال شود.

همسان سازی شارژ کارت رفاهی پرسنل حجمی شرکت‌های طرف قرارداد، رانندگان استیجاری، بازنشستگان کشوری، وظیفه بگیران متوفیان حین خدمت و روحانیون طرف قرارداد شهرداری دیگر طرح تصویب شده یکصد و پنجاهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز بود.

بر اساس ماده واحده این به شهرداری شیراز اجازه داده میشود، نسبت به شارژ کارت رفاهی پرسنل شاغل در شرکت‌های حجمی طرف قرارداد سازمان مدیریت پسماند، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان حمل ونقل ریلی و سازمان حمل و نقل مسافر و نیرو‌های حفاظت فیزیکی حجمی، رانندگان استیجاری دائم، بازنشستگان کشوری و وظیفه بگیران متوفیان حین خدمت و روحانیون طرف قرار داد بودجه سنواتی شهرداری در اعیاد و مناسبت‌های خاص مطابق با پرسنل رسمی و شرکتی اقدام کند.

در تبصره یک این طرح آمده است؛ مبلغ شارژ برای رانندگان استیجاری ایاب و ذهاب، معادل پنجاه درصد مبلغ پرداختی به پرسنل رسمی و شرکتی، شارژ کارت رفاهی پرسنل شاغل در شرکت‌های حجمی مشمول بند یک ماده واحده و رانندگان استیجاری منوط به کارکرد به میزان حداقل سه ماه متوالی است.

خاطر نشان می‌شود لایحه اخذ مجوز در رابطه با پروژه سرمایه گذاری تله کابین شهر شیراز در پارک کوهستانی ۵۸۰ هکتاری دراک، ارائه خدمات شهرداری شیراز به روستا‌های برمشور (علیا و سفلی)، مساعدت شهرداری شیراز به انجمن جانبازان نخاعی فارس به منظور برگزاری رالی خانوادگی و طرح جامع ساماندهی محدوده بافت تاریخی از دیگر طرح‌های مصوب شده شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد و پنجاهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر
  • مردم پنج دهه از صدای اسکویی خاطره دارند
  • بازسازی یک عکس‌ خاطره‌انگیز‌ فوتبالی توسط فوتسالی‌ها
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • بررسی وضعیت آزاد راه شیراز اصفهان
  • قابی خاطره انگیز از اردوی مذهبی و تفریحی نوجوانان در شهرک شهید کلاهدوز آزادشهر
  • نرخ کرایه تاکسی در شیراز تعیین شد
  • افسوس مجتبی حسینی در ورزشگاه خاطره‌انگیز
  • بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی