Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سرانه مصرف کود شیمیایی در کشاورزی در ایران کمتر از جهان است گفت: مصرف کود شیمیایی در استان کرمانشاه نیز کمتر از میانگین کشوری است. ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، نوربخش حاتمی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، با بیان اینکه از دو میلیون و 500 هزار هکتار وسعت استان کرمانشاه یک میلیون و 500 هزار هکتار جنگل و مراتع است اظهار داشت: 950 هزار هکتار اراضی زراعی آبی، دیم و باغی در استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده است گفت: بارندگی استان کرمانشاه دو برابر میانگین کشوری و میزان تبخیر و تعرق یک سوم میزان کشوری است اما با وضعیت مطلوب در زمینه کشاورزی فاصله بسیار داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مهمترین خلأ در بخش کشاورزی استان عدم شناخت نسبت به ظرفیت‌های موجود و عدم معرفی آن‌ها است افزود: سرانه درآمد بهره‌برداران در بخش کشاورزی نسبت به عملکرد منفی است و بسیاری از آن‌ها مجبور به کاهش سطح اراضی و تعداد دام‌ها یا دریافت تسهیلات از بانک‌ها می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه با احیای تنها دو محصول نخود و زعفران بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی رفع می‌شود عنوان کرد: استان کرمانشاه رتبه نخست تولید نخود در کشور را دارد و گاهی بیش از نیمی از نخود کشور در کرمانشاه تولید می‌شود اما جایگاه استان در این زمینه مطلوب نیست.

حاتمی با بیان اینکه باید از نخود به عنوان یک محصول استراتژیک و اساسی در زمینه تولید، فروش و ارزش افزوده حمایت شود گفت: هزینه تمام شده برای نخودکاران با قیمت فروش برابری می‌کند و با توجه به اینکه متوسط مصرف نخود در استان پنج کیلوگرم است با افزایش 20 هزار تومانی هر کیلو نخود ضربه‌ای به اقتصاد خانوارها ایجاد نمی‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در صورت این افزایش قیمت درآمد خالص بهره‌برداران و نخودکاران دیم که به طور عمده از اقشار ضعیف جامعه هستند سالانه 1500 تا 2000 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

38 تن کود شیمیایی تقلبی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اصفهان کشف شد11 تن کود شیمیایی دپوشده غیرمجاز در قزوین کشف شدمحموله پنج تنی کود شیمیایی قاچاق در نهاوند کشف شد

وی با اشاره به اینکه خاستگاه بهترین زعفران جهان کرمانشاه است گفت: امروز نیز یکی از بهترین زعفران‌های دنیا در استان کرمانشاه تولید می‌شود به گونه‌ای که زعفران قائنات هر کیلو 9 میلیون و 500 هزار تومان و هر کیلو زعفران کرمانشاه 14 تا 15 میلیون تومان خریداری می‌شود و خریداران مایل هستند زعفران کرمانشاه را با 50 درصد بیش از متوسط قیمت کشوری خریداری کنند.

حاتمی با بیان اینکه اشتغالزایی کشت زعفران 250 تا 300 نفر روز در سال است افزود: مصرف آب این محصول بسیار کم و درآمدزایی آن در هر هکتار 250 تا 300 میلیون تومان است و یک بار کشت و هفت سال بهره‌برداری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه انجیر ریجاب، پیاز هرسین و گیلاس صحنه را از دیگر ظرفیت‌های استان عنوان کرد و گفت: به زودی جشنواره اسب کردی در ماهیدشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 12 هزار فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی در استان وجود دارد بیان کرد: 11 اقلیم و چهار منطقه اقلیمی متفاوت در استان وجود دارد و بیش از 98 درصد محصولات در این استان تولید می‌شود.

حاتمی با بیان اینکه 180 هزار هکتار اراضی آبی، 40 هزار هکتار باغ و مابقی دیم در استان وجود دارد گفت: سرانه مصرف کود شیمیایی در کشور کمتر از سرانه کشوری و در استان کرمانشاه نیز کمتر از سرانه کشوری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بخش کشاورزی عدم تعریف استراتژی روشن، جامع و واقع‌بینانه در بخش کشاورزی است افزود: در این راستا تلاش شده برنامه‌ای جامع و واقع‌بینانه و تا حدودی بدبینانه تدوین شود.

وی با بیان اینکه راه برون‌رفت کشور از این وضعیت کشاورزی است عنوان کرد: بخش عمده‌ای از نهاده‌های دامی وارداتی است و دشمن در بخش‌های مختلف تهیه، انتقال وجه، حمل و نقل و توزیع این نهاده‌ها اخلال ایجاد می‌کند.

انتهای پیام / ز

R41380/P/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به رئیسی در مورد پرونده فساد چای دبش طعنه زد.

این روزنامه نوشت: در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

هیچکس، چه در سطح کارگزاران نظام و چه در سطح عموم مردم، تردید ندارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم عدالت را در جامعه برقرار کنیم.

قضاوتی است که از کارگزاران ارشد نظام هم بار‌ها شنیده شده و نمود‌های عینی آن نیز در جامعه کاملاً قابل لمس است.

ثروت کشور به صورت عادلانه میان مردم تقسیم نمی‌شود، در ادارات با ارباب رجوع برخورد یکسان صورت نمی‌گیرد، پارتی‌بازی در اکثر دستگاه‌ها بشدت رواج دارد، حقوق‌ها، مزایا و امکانات رفاهی به تناسب شایستگی‌ها و نیاز‌های واقعی پرداخت نمی‌شوند. بر بخش‌های بکارگیری افراد در پست‌ها و تفویض جایگاه‌ها شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، به افراد بله‌قربان‌گو امتیاز داده می‌شود و افراد منتقد منصف و دلسوز طرد می‌شوند و...

این‌ها و بسیاری موارد دیگر نشانه‌های بارز تبعیض هستند، چیزی که با روح اسلام و نظامی که قرار است با «جمهوریت» و «اسلامیت» اداره شود در تضاد کامل هستند.

در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند، ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله خود که به نظر می‌رسد به رئیسی و پرونده چای دبش کنایه می‌زند نوشته است:در جامعه‌ای که پرونده بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را به جای آنکه با اولویت بررسی کنند به محاق می‌برند و آن را فسادنمائی جلوه می‌دهند، چگونه می‌توان پذیرفت عدالت در حال اجرا شدن است؟

همچنین روزنامه جمهوری اسلامی با طعنه به علیرضا پناهیان ادامه داد:

در جامعه‌ای که اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند، چگونه می‌توان به مردم گفت در حال ساختن بنای رفیع حکومت عدل علی هستیم؟

مردم با مشاهده این بی‌عدالتی‌ها اگر به این نتیجه برسند که ما کاری غیر از تغییر اسم انجام نداده‌ایم و هدفمان این بود که محمدرضا پهلوی را کنار بزنیم و خودمان جای او را بگیریم، نمی‌توان قضاوتشان را رد کرد. قرار نبود آنهمه شهید بدهیم و آنهمه فداکاری صورت بگیرد و بعد از ۴۵ سال هنوز در پیچ و خم‌های تبعیض و بی‌عدالتی سرگردان باشیم و در عین حال به عده‌ای اجازه بدهیم چنین وضعیتی را متن عدالت جلوه دهند!

دیگر خبرها

  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • آغاز طرح جهادی خدمات رسانی در مناطق هشت گانه شهرداری
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار/ سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • آغاز رقابتهای کشوری سپک تاکرا به میزبانی سنندج
  • ۳ پارک در منطقه ۵ شهرداری کرمانشاه افتتاح شد
  • افتتاح ۳ پارک در منطقه ۵ شهرداری کرمانشاه