Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@01:20:37 GMT

مراسم برائت از مشرکین در عرفات برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۸۲۸۷

خرداد؛ مراسم برائت از مشرکین با حضور جمعیت انبوه زائران کشورمان، سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت در صحرای عرفات آغاز و قرار است در این مراسم قطعنامه برائت از مشرکین قرائت شود.
حجاج بیت الله الحرام که شب گذشته را در صحرای عرفات بیتوته کرده بودند، از ساعات اولیه صبح امروز شنبه نهم ذی الحجه از چادرهای خود به چادر بزرگ محل برگزاری مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات و خیابان‌های اطراف آن آمدند و با هدایت راهنمایان، در این چادر و اطراف آن مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زنان و مردان خداجوی ایران اسلامی، در جامه احرام و با ذکر نام خدا در صحرای عرفات حضور یافته تا با ابراز بندگی به درگاه الهی، مراتب همدلی، برادری و اخوت دینی خود با مسلمانان و موحدان و انزجار و نفرت خویش از مشرکان و جنایتکاران جهان را ابراز کنند.
سازمان حج و زیارت اعلام کرد که در این برنامه، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عبدالفتاح نواب» سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره فلسفه برائت از مشرکان سخن گفت و تاکید کرد: موضوع برائت موضوع جدیدی نیست.
وی افزود: ما خدا را شاکریم که به ملت مسلمان ایران عقل سلیمی عنایت کرد که همگرای مستکبران کودک کش و ظالمین بی منطق نیست.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه، پیام حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را قرائت کرد.
بر پایه این گزارش، زائران حاضر در این مراسم پلاکاردهایی در محکومیت استکبار و صهیونیزم جهانی و لزوم وحدت مسلمانان در دست دارند و بناست در پایان این مراسم قطعنامه‌ مراسم برائت از مشرکین که در آن بر ضرورت ایستادگی امت اسلامی در برابر نظام استکبار و سلطه و حمایت از ملت مقاوم و قهرمان فلسطین تاکید و هرگونه عادی سازی روابط با رژیم جنایتکار صهیونیستی محکوم شده است، قرائت شود.
متن قطعنامه مراسم برائت از مشرکین
زائران ایرانی بیت الله الحرام با شرکت در مراسم برائت از مشرکین، در قطعنامه ای ۵ ماده ای هرگونه تلاش کشورها برای عادی سازی مناسبات با رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم کردند.
زائران کشورمان در این قطعنامه از سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان اعلام انزجار کرده و بر اهمیت وحدت جهان اسلام حول محور قرآن کریم و آرزوهای پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم، تاکید کردند.
متن کامل این قطعنامه که در مراسم برائت از مشرکین از سوی بعثه مقام معظم رهبری در صحرای عرفات برگزار شد به این شرح است: ‌
شکر و سپاس، خداوند قادر متعال را که توفیق برگزاری حج ابراهیمی را به ما عنایت فرمود و از میان خیل عاشقان و مشتاقان ایران اسلامی، جمع حاضر را برای انجام مناسک عبادی - سیاسی حج برگزید.
ما حجاج بیت الله الحرام با تاسی به سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و ائمه اطهار علیهم السلام در صحرای عرفات، با آرمان‌های اسلام ناب محمدی تجدید پیمان نموده و اندیشه‌های والای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) را، چراغ راه خود قرار داده و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز به ویژه شهدای مسجد الحرام و فاجعه منا، مواضع اصولی خود را اعلام می‌داریم.
۱- ما حجاج بیت الله الحرام نسبت به هرگونه استحاله محتوایی، راه اندازی گروه‌های تندرو به ظاهر اسلامی، دخالت و تجاوز غاصبانه به کشورهای اسلامی که از اهداف نظام استکبار و سلطه برای نابودی و کم اثر جلوه دادن تاثیرات عمیق فرهنگی و معنوی اسلام است، اعلام خطر کرده و بر بصیرت کامل و ضرورت ایستادگی امت اسلامی در مقابل آن تاکید می‌کنیم.
 ۲- ما حجاج شرکت کننده در مراسم برائت از مشرکین، آزادی قدس شریف، نخستین قبله‌گاه مسلمانان از چنگال رژیم کودک کش صهیونیستی را آرمان و اولویت بی بدیل امت اسلامی دانسته و ضمن حمایت از ملت مقاوم و قهرمان فلسطین، هرگونه عادی سازی مناسبات با این رژیم جنایتکار را که باعث ایجاد خلل در صفوف یکپارچه مسلمانان و جبهه مقاومت اسلامی می‌شود، محکوم می‌کنیم.
۳-ما حجاج بیت الله الحرام با یادآوری رسالت و نقش سازمانهای بین المللی بویژه سازمان ملل متحد، بر لزوم پایبندی به حق، عدالت و دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم در برابر زیاده خواهی کشورهای مستکبر و نظام سلطه، تاکید می کنیم.
۴-ما حجاج بیت الله الحرام ضمن پیروی از سیره عملی ابراهیم خلیل الله و رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم، از سیاستهای آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان اعلام انزجار کرده و بر اهمیت وحدت جهان اسلام حول محور قرآن کریم و آرزوهای پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم، تاکید می‌کنیم. 
۵-ما حجاج بیت الله الحرام از پیشرفت های علمی و فتح قله‌های دانش در جهان اسلام استقبال کرده و مصون سازی جوامع اسلامی و تقویت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی را مرهون هدایت های خردمندانه رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) دانسته و با تجدید پیمان با آرمان‌های امام امت (ره) و شهدا، بر اطاعت و پیروی از فرامین و رهنمودهای ایشان، تاکید می‌کنیم. برچسب ها: عرفات

منبع: خرداد

کلیدواژه: عرفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۸۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت حکمت الله ملاصالحی، استاد تمام دانشگاه تهران و مدرس مدعو دانشگاه آتن عصر دیروز (سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه) در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

فرزند صالح و برومند ایران

اولین سخنران این مراسم ژاله آموزگار پژوهشگر ایرانی فرهنگ و زبان‌های باستانی بود. وی گفت: دلیل قبول حضور من در این نشست بخاطر یک زیربنای عاطفی است و وقتی برای این نشست دعوت شدم با خودم فکر کردم اگر دعوت میزبان را قبول نکنم فرزندانم را رنجانده‌م.

وی افزود: آشنایی من با حکمت‌الله ملاصالحی به سال‌های دور برمی‌گردد زمانی‌که ایشان دانشجوی من بود و از آنجایی که من همیشه سعی داشتم معلم خوبی باشم، ایشان را مادرانه دوست داشتم. ملاصالحی دانشجوی جوان، با استعداد و با انگیزه بود و با اشتیاق تمام واحدها را می‌گذراند. او آنچه را آموخته بود به بقیه یاد داد و هیچ گاه از آموختن بازنایستاد.

متخصص فرهنگ و زبان‌های باستانی ادامه داد: مجد و بزرگی این سرزمین کعبه آمال ملاصالحی است و او همواره سعی می‌کند اندیشه‌ای عمیق فرهنگ ایران را در آثارش بیاورد. ملاصالحی فرزند برومند و صالح این سرزمین است و سوالی که من دارم این است که آیا شما استادان هم مثل ایشان نسل چنین فرزندانی را به این سرزمین تحویل خواهید داد؟

درد و دل صدوقی سها با ملاصالحی

منوچهر صدوقی سها محقق و پژوهشگر حوزه فلسفه و عرفان سخنران بعدی این مراسم گفت: به عقیده من روزی که پدر و مادر آقای ملاصالحی این اسم و فامیل را برای ایشان گذاشتند بی وجه نبوده است و اینکه فامیلی ایشان ملاصالحی است به نوعی نشان دهنده این هم هست که ایشان واقعاً یک ملای صالح هستند.

وی افزود: درست است که ایشان باستان شناسی خوانده اما به نوعی مؤسس فلسفه باستان شناسی هستند. آقای دکتر صالحی در یونان درس خواندند و فلسفه اسلامی هم کمال ارتباط با فلسفه یونان را دارد.

این عرفان پژوه ادامه داد: یک مورخ فلسفه در آلمان که او را پدر تاریخ فلسفه در هیأت جدید می‌دانند سه ادعا درباره فلسفه اسلامی دارد که هر سه واهی هستند. این سه مدعا عبارتند از:

۱- فلسفه اسلامی همان فلسفه یونانی است و فرقش این است به جای اینکه از چپ به راست نوشته شود از راست به چپ نوشته می‌شود.
۲- اگر چیزی به عنوان فلسفه اسلامی وجود داشته باشد، کلام است نه فلسفه اسلامی.
۳- فلسفه اسلامی با مرگ ابن رشد تمام و جنازه اش هم با جنازه ابن رشد تشییع شد.
این سه مدعا هیچ تطابقی با واقعیت ندارد و درست است که فلسفه یونانی یک قدمت تاریخی دارد اما انتقال فلسفه یونانی به فلسفه اسلامی در دوران مامون یعنی قرن سوم صورت گرفته است. در حالی که در قرآن مجید به مباحث اصلی فلسفه اسلامی اشاره شده است. پس فلسفه اسلامی از قبل از فلسفه یونان وجود داشته است.

صدوقی سها ادامه داد: من در کتاب «تاریخ فلسفه اسلامی» هم اسناد و متونی آوردم که نشان دادم متون بنیادین فلسفه اسلامی متأثر از فلسفه یونان است اما عین آن نیست.
خلاصه که من فقط خواستم در این جلسه در حضور اساتید این درد و دل که در همه جا هم بیان می‌کنم بگویم. امیدوارم که افاضات جناب آقای ملاصالحی برقرار باشد.

پاسدار باستان شناسی ایران

کامیار عبدی، انسان‌شناس ایرانی و عضو هیأت علمی گروه باستان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی دیگر سخنران این مراسم گفت: اگر نگاهی به جامعه شناسی باستانی شناسی بکنیم می‌بینیم که سه دسته افراد وجود دارند. دسته اول افراد سیاهی لشکر هستند که بود و نبودشان فرقی ندارد. دسته دوم افرادی هستند که فکر می‌کنند مهم هستند اما نیستند. دسته سوم هم باستان شناسانی که واقعاً مهم و تأثیرگذار هستند و هر روز نسل و تعدادشان کاهش می‌یابد.

وی افزود: افرادی مثل عزت الله نگهبان، یوسف مجیدزاده و آقای ملاصالحی که تعدادشان هم انگشت شمار است جزو دسته سوم هستند و گل سرسبد این دسته هم آقای ملاصالحی است. به خاطر اینکه ایشان علاوه بر باستان شناسی، شعر، ادبیات، فلسفه و فقه هم می‌دانند.

عبدی ادامه داد: به قول خود ایشان باستان شناسی مادی ترین رشته علوم انسانی است اما با این حال ایشان توجه دارند که باستان شناسی فقط توصیف مواد نیست و باید وارد حوزه‌های دیگر هم شد. بنابراین آقای ملاصالحی استاد بزرگی هستند که اندیشه‌های مهمی را در نسل جوان و دانشجو به وجود آوردند. بزرگترین خدمتشان هم پاسداری از باستان شناسی ایران بوده است. باستان شناسی تاکنون بارها تا لب پرتگاه رفته اما ایشان اجازه سقوط آن را ندادند.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: در این کشور خیلی‌ها باستان شناس هستند اما کیان باستان شناسی ندارند. آقای ملاصالحی این دغدغه و این افق بلند را در نگاه خودشان دارند.

کد خبر 6087472 سارا فرجی

دیگر خبرها

  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی برگزار می شود