Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی از تدوین دستورالعمل دریافت عوارض آزادراه‌ها بر اساس پیمایش توسط معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه خبر داد و گفت: عراقی‌ها هنوز زمین مورد نیاز برای آغاز عملیات اجرایی خط‌آهن شلمچه-بصره را به ما تحویل نداده‌اند. ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خیرالله خادمی در نشست خبری با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی برای دریافت عوارض الکترونیکی از خودروها در آزادراه‌ها، اظهار کرد: یکی از مواردی که مورد توجه قرار دارد بحث عبور  خودروهای سنگین است؛ در حال حاضر در چهار آزادراه کشور عوارض علاوه بر نقدی به صورت الکترونیکی نیز دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در بحث خودروهای سنگین باید ببینیم چه نوع ماشینی است و باید شماره آنها را از پلیس بگیریم، تصریح کرد: در بخش عووارض الکترونیکی خودروهای سبک مشکلی نداریم، اما خودرهای سنگین  چند محور هستند و از این رو باید قیمت‌های آن برای عبور از عوارض تعیین شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان این‌که الکترونیکی شدن دریافت عوارض در تمام آزادراه‌های کشور عملیاتی می شود، گفت: در برخی آزادراه‌ها تا 30 درصد پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی از پرداخت عوارض نقدی بیشتر بوده است.

خادمی یادآور شد: با الکترونیکی دریافت عوارض بحث شده اخذ عوارض بر اساس پیمایش مطرح شده است، البته این کار در آزادراه‌های بزرگ قابلیت اجرا را دارد اما در مسیرهای کوتاه باعث بروز ترافیک خواهد شد. برای این کار نیازمند دستورالعملی هستیم که باید معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه آنرا تدوین کند.

وی همچنین با اشاره به برنامه ساخت  راه جایگزین خرم آباد-پل دختر به عنوان حلقه ارتباطی ریدور شمال-جنوب، اظهار کرد: در سیل اخیر 40 کیلیومتر تخریب و 60 کیلومتر آسیب دید که فقط در حد ترددهای محلی و  اضطراری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه با دستور وزیر راه و شهرسازی و اعتبار سازمان برنامه، طرح خوبی برای این مسیر 95 کیلومتری به عنوان طرح جایگزین داریم که سعی شده روی محور قدیمی حرکت کنیم. پنجشنبه گذشته نیز عملیات ساخت قطعه اول این محور با عتبار 300 میلیارد تومانی با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید یک هیئت 7 نفره از محل ساخت راه‌آهن شلمچه-بصره گفت: عراقی‌ها هنوز زمین مورد نیاز برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه را به ما تحویل نداده‌اند.

انتهای پیام/

R1012188/P1012122/S7,81/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران خبر داد.

محمد علیمهری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان تهران و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از انرژی تجدیدپذیر گفت: برنامه‌ریزی برای تولید ۱۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی در استان تهران انجام شده است.

وی افزود: بر همین اساس کلنگ زنی احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در سطح استان تهران طی دو هفته آینده در شهرستان‌های شهرری، ورامین و ملارد انجام خواهد شد.

علیمهری ادامه داد: اقدامات اولیه و تخصیص زمین مناسب برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان تهران انجام شده است و طی یک ماه آینده منجر به عقد قرارداد با سرمایه گذاران این طرح خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران تاکید کرد: از ابتدای سال جاری کلیه ادارات موظف هستند ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و در غیر این‌صورت برق مصرفی برای آنها بر اساس قیمت برق در بورس کالا محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاکسازی کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس در هفته زمین پاک + تصاویر
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • ◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • اعلام نرخ جدید عوارض آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال