Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@11:05:15 GMT

چرخه انتقال ایدز در همدان تغییر نکرده است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۸۳۸۵

چرخه انتقال ایدز در همدان تغییر نکرده است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: چرخه انتقال ایدز در استان تغییر نکرده است یعنی همچنان اعتیاد تزریقی مهم‌ترین عامل انتقال ایدز در استان محسوب می‌شود هرچند معتقدیم تناسب درصد آن تغییر کرده است. ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مهرداد نادری فر ظهر امروز در جمع سمن‌های فعال در عرصه خیری همدان اظهار داشت: با توجه به فعالیت و گستردگی تعداد سمن‌های فعال در استان، روز بزرگداشت سمن‌ها، در قالب هفته برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد «سمن‌های» حوزه جوانان یزد بیش از 6 برابر شدشبکه سمن‌های محیط زیستی، تنها ضامن آبروی کلانتریمعاون رئیس جمهور در قزوین: طرح توان افزایی سازمان های مردم نهاد در کشور اجرا می‌شود

 وی بابیان اینکه ازجمله شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر جامعه گستردگی سمن‌ها و اداره شدن امور به دست مردم است، افزود: هر جا که کار به  دست مردم انجام‌شده ما در آن عرصه شاهد پیشرفت، بالندگی و پویایی بودیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان بیان کرد: استان همدان در بخش فعال‌سازی سمن‌ها و افزایش مشارکت مردم در بخش‌های مختلف از استان‌های پیشرو به شمار می‌آید، ظرفیتی که در تلاش هستیم بیش از گذشته پویاتر شود.

وی با تأکید بر اینکه هنگام استفاده از ظرفیت سمن نباید صرفاً به امور مالی توجه کرد، عنوان کرد: برخی از سمن‌ها ممکن است توانایی مالی خوبی نداشته باشند اما از منابع انسانی خوبی برخوردار هستند که می‌توان در بخش‌های مختلف از آنها استفاده کرد.

 نادری فر ابراز کرد: ما در سالروز بزرگداشت سازمان‌های مردم‌نهاد نیازمند مشارکت بیشتر آنها در امور برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت آنها هستیم به همین دلیل حسب دستور وزارت کشور کمیته‌های تخصصی را تشکیل دادیم.

وی درباره سامانه جامع درج اطلاعات  مددجویان و افراد تحت پوشش سمن‌ها در استان مطرح کرد: در مرحله اول اطلاعات مربوط به افراد تحت پوشش سمن‌های خیری در این سامانه درج‌شده و در گام دوم نیز اطلاعات مربوط به کمیته امداد و بهزیستی درج خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با تأکید بر لزوم حفظ اطلاعات افراد تحت پوشش سمن‌های خیری در سامانه عنوان کرد: با توجه به فرارسیدن انتخابات از سمن‌ها می‌خواهیم از ورود به فضای سیاسی پرهیزکرده و قوانین را رعایت کنند چراکه در غیر این صورت ما مجبور می‌شویم مطابق قانون با آنها رفتار کنیم.

وی با اعلام اینکه در بخش ارائه خدمات نیز ما موظفیم زیرساخت‌ها را برای شما فراهم کنیم، مطرح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد از پرداخت مالیات معاف هستند مشروط به اینکه اطلاعات خود را به امور مالیاتی ارائه دهند.

نادری فر درباره اظهارنظر برخی سمن پیرامون عدم امکان تحصیل برای دانش آموزان فقیر در استان نیز بیان کرد: ما مبلغی را در اختیار آموزش‌وپرورش قرار داده‌ایم تا دانش‌آموزانی که بضاعت تحصیل ندارند را تحت پوش قرار دهند به دلیل می‌گویم ما دانش‌آموز فقیری که نتواند به دلیل مشکلات مالی تحصیل کند نداریم شما هم اگر کسی را می‌شناسید به آموزش‌وپرورش معرفی کنید.

وی درباره آمار ایدز در استان نیز گفت: این آمار اشتباه بوده و چرخه انتقال آن نیز تغییر نکرده است یعنی همچنان اعتیاد تزریقی مهم‌ترین عامل انتقال ایدز در استان است، هرچند معتقدیم تناسب درصد آن تغییر کرده است.

به گزارش تسنیم در پایان نشست سمن‌های فعال در عرصه خیری استان همدان با مسئولان استانداری از سامانه جامع اطلاعات افراد تحت پوشش سمن‌های خیری در استان رونمایی شد.

این سامانه به پیشنهاد موسسه مردم‌نهاد دستان مهربانی در استان همدان راه‌اندازی  و برای فعال‌سازی آن نیز 7 میلیون تومان هزینه شده است. هم‌اکنون در استان همدان65 سمن خیری فعال هستند.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاه‌ چادر‌های عشایری همدان پذیرای مسافران نوروز ۱۴۰۳

مدیر اداره امور عشایر همدان گفت: اداره امور عشایر همدان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری و با حضور راهداران و عوامل انتظامی، در راستای توسعه گردشگری و اجرای طرح نوروزی ۶۰-۳۰ و ایجاد نوروزگاه ها، سیاه چادر‌های عشایری برای استقبال از میهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهر همدان، نهاوند و تویسرکان برپا کرده است.

جعفر کاویانی دلشاد گفت: همچنین درمناطق گردشگری سطح شهر و نیز تپه تاریخی و باستانی هگمتانه سه سیاه چادر عشایری مستقر هستند.

او گفت: این رویداد با هدف اشاعه فرهنگ و آداب و رسوم عشایری و ارائه صنایع دستی معرف جامعه عشایری مورد استقبال میهمانان و گردشگران نوروزی انجام می‌شود و تا ۱۸ فروردین میزبان شهروندان و گردشگران هستند.

مدیر اداره امور عشایر همدان گفت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ورودی و خروجی‌ها و نزدیک ۳۰ کیلومتر مانده به شهر اتفاق می‌افتد پویش طرح نوروزی ۳۰-۶۰ در استان همدان با هدف کاهش تصادفات راه‌اندازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • سیاه چادرهای عشایری مبادی ورودی استان همدان، میزبان گردشگران
  • سیاه‌ چادر‌های عشایری همدان پذیرای مسافران نوروز ۱۴۰۳
  • شناسایی و توقف ۴ مورد تغییر کابری غیر مجاز در اراضی الیگودرز
  • پیروی از ولایت همراه با عاقبت به خیری
  • شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز
  • شرح دعای سحر|چرا در هر خیری باید خدا را شکر کرد؟
  • پایش ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومتر مربع از اراضی لرستان
  • فعالیت سامانه تلفنی ۳۱۳۶ در همدان
  • شناسایی و توقف ۱۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مرکز لرستان
  • تعیین تکلیف مهمترین گره ترافیکی همدان در شورای ترافیک