Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@08:50:04 GMT

95 کشته و هزاران بی خانمان در پی سیلاب هند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۸۸۰۰

95 کشته و هزاران بی خانمان در پی سیلاب هند

بارش باران های موسمی بی وقفه در هند و سیلاب جان 95 تن را گرفت و هزاران نفر را بی خانمان کرد.

شمار کشته شدگان سیلاب هند در سه ایالت کارناتاکا، کرالا و مهاراشترا در جنوب غربی هند به ۹۵ نفر رسید.

این در حالی است که بارش شدید باران و رانش زمین صدها هزار نفر از ساکنان این ایالت ها را مجبور به ترک محل سکونت خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش ها ۴۲ نفر در ایالت کرالا در جنوب غربی هند کشته شده اند. بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز در این ایالت محل سکونت خود را ترک کرده اند. به گفته مقامات هند طی دو روز گذشته ۸۰ مورد رانش زمین در ایالت کرالا روی داده است.

ایالت کرالا سال گذشته نیز شاهد بارش سیل آسای باران بود. در جریان سیل سال گذشته که یکی از مرگبارترین سیل ها در یکصد سال اخیر بود بیش از ۲۰۰ نفر کشته شدند.

فرودگاه شهر کوچی در ایالت کرالا که مهمترین فرودگاه این ایالت محسوب می شود از روز جمعه تعطیل شده است.

مقامات هند شمار کشته شدگان بر اثر جاری شدن سیل در ایالت کارناتاکا را ۲۴ نفر اعلام کرده اند. به گفته مسئولان ایالتی سیل کنونی در این ایالت طی ۴۵ سال اخیر بی سابقه بوده است./یورونیوز

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۸۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب اصفهان

به گزارش «تابناک»، منصور شیشه فروش شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شمال شرق استان از جمله شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، خور و بیابانک، نایین، اردستان و نطنز باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و بروز سیلاب و روان آب در جاده‌های مواصلاتی شهری و روستایی و نیز آبگرفتگی معابر و تعدادی از منازل مسکونی شده است.

وی اظهار داشت: همچنین تخلیه آب از بیش از ۷۰ واحد مسکونی در شمال و شرق اصفهان توسط عوامل خدمات شهری و آتش نشانان با استفاده از پمپ های شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان افزود: بدنبال شدت بارش های رگباری و سیل آسای امروز، ۲۷۰ تیم امدادی شامل عوامل مدیریت بحران در شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری ها و همچنین دستگاه های اجرایی مانند راهداری، پلیس راه، هلال احمر، واحد آتش نشانی، آب و فاضلاب و خدمات شهری در مناطق مختلف استان مستقر شدند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر همه راه های استان باز است و فقط گردنه زنجیرگاه جاده چوپانان در جاده نایین به علت شدت بارش توسط پلیس راه مسدود اعلام شده که مسیر چوپانان، اردکان و نایین به عنوان مسیر جایگزین اعلام شده است.

شیشه فروش به وارد شدن خسارات به معابر و واحدهای مسکونی در مناطق شهری و روستایی نطنز، اردستان، زواره، آران و بیدگل، کاشان و نایین اشاره کرد.

وی درخصوص حوادث پیش آمده به برخورد صاعقه به ۲ نفر از عشایر در کوه «محمد نوجوان» جرقویه و جراحت سطحی و اعزام آن ها به مرکز درمانی و همچنین نشست پل در روستای حیدرآباد جرقویه و قطعی برق تعدادی از روستاهای میمه اشاره کرد.

مدیر کل بحران اصفهان با اشاره به میزان بارش ها گفت: در ایستگاه اردستان بین ۲۰ تا ۲۷ میلی متر، در بادرود ۱۷ میلیمتر، در حسین آباد آران و بیدگل بیش از ۶۰ میلی متر باران گزارش شده است.

وی یادآور شد: با توجه به ادامه دار بودن بارش ها تا صبح عوامل امدادی استان در آماده باش هستند.

به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی هواشناسی اصفهان، بارش‌های همرفتی همراه با صاعقه و تگرگ در مناطق مختلف استان تا نیمه اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

بارش‌های فروردین امسال به بیش از ۶ هزار هکتار مزارع اصفهان خسارت وارد کرد.

دیگر خبرها

  • حفر چاه‌های جذبی پاسخگوی بارش‌های شدید کوتاه مدت نیست + فیلم
  • امدادرسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب اصفهان
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید
  • محدودیت تردد در محور امرآباد- شانق در اراک + تصویر
  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • بارش باران شدید باعث جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر شهر زرند شد
  • فیلمی از وقوع سیلاب بر اثر بارش باران در روستای نایه
  • تصاویر عجیب از بارش شدید تگرگ در آمریکا + ویدئو | اندازه هر دانه تگرگ را ببینید
  • بارش شدید تگرگ در آمریکا + فیلم