Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسن جعفری ورامینی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به برنامه های شهردار تهران مبنی بر دستیابی به پایداری و ارتقاء زیست پذیری شهر تهران گفت: اهداف و سیاست‌های اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار در جهت نظام‌مندسازی ملاحظات محیط‌زیستی در تدوین، گزینش، پیاده‌سازی، مدیریت و ارزشیابی استراتژی‌ها و سیاست‌های توسعه شهری است

او با اشاره به اینکه مداخله در تصمیم‌سازی‌ و سیاستگذاری‌ با رویکرد محیط زیستی از موضوعات مهم و ضروری است افزود: جهت بهبود اثر بخشی ارزیابی اثرات محیط زیستی طرح ها و پروژه های عمرانی و زیربنایی در سطوح اجرایی و با توجه به رویکرد مدیریت شهری مبنی بر بازنگری طرح جامع و تفضیلی، این اداره کل انجام مطالعات ارزیابی راهبردی محیط زیستی (SEA) طرح های مذکور را با همکاری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در سال ۹۸ در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری گفت: هدف از انجام این مطالعه، آسیب شناسی ضوابط و مقررات موجود در طرح های جامع و تفصیلی بر وضعیت محیط‌زیست شهر تهران، تلفیق ملاحظات محیط زیستی در فرایند تصویب و اجرای برنامه ها، سیاست‌ها و طرح‌های جامع و تفصیلی و ارزیابی پیامدهای مستقیم و غیرمستقیم بلند مدت و کوتاه مدت آن است.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تصریح کرد: امید است با انجام و اجرای نتایج مطالعات ارزیابی راهبردی محیط زیستی (SEA) در کلانشهر تهران، روند توسعه به سوي پایداری سوق داده شده و به تبع آن، شاخص‌های توسعه پایـدار را کـه در برگیرنـده کلیـه ابعـاد اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی است، بهبود یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست توسعه پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۹۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح تحت مدیریت مناطق حفاظت شده در استان بوشهر در حال حاضر ۷.۵ درصد از عرصه‌های طبیعی استان تحت مدیریت است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ با معرفی چهار منطقه برای مناطق حفاظت شده و سه منطقه برای منطقه شکارممنوع و یک درخت ۷۰۰ ساله به عنوان اثر طبیعی ملی به شورای عالی محیط زیست، شرایطی را فراهم نمودیم تا امکان گسترده کردن سطح مناطق تحت مدیریت به وجود آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در همین زمینه یک منطقه حفاظت شده در سال ۱۴۰۲ مصوب شده که بزرگترین و وسیع‌ترین منطقه حفاظت شده در استان بوشهر خواهد بود. این منطقه حفاظت شده در دو شهرستان دشتستان و تنگستان واقع شده است.

مرادزاده از اهمیت فعالیت سمن‌ها و فعالان زیست محیطی در حفاظت از محیط‌زیست و تنوع زیستی گفت و از همه فعالان و انجمن‌های زیست محیطی درخواست کرد در زمینه‌های متعدد زیست محیطی به یاری و همکاری با سازمان حفاظت محیط‌زیست بیایند. در زمینه‌های مختلف پژوهشی و حفاظتی درخواست دارم که به طور تخصصی به یاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیایند.

حمایت از سمن‌ها و فعالان زیست محیطی

حیدر فقیه رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر در این نشست از حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های سمن‌ها و فعالان زیست محیطی استان بوشهر گفت و خواستار همکاری و مشارکت بیشتر در زمینه آموزش به دانش آموزان و شهروندان، حفاظت مشارکتی در زیستگاه‌ها و … سمن‌ها شد.

در این نشست هم اندیشی همچنین نمایندگان انجمن‌های زیست محیطی مانند انجمن حیات سبز لیان، انجمن زمین سبز بوشهر، انجمن حیات سبز سمل، خانه کوهنوردی خاییز، انجمن سبز وحدتیه، انجمن زیست محیطی رادار دشتستان، انجمن کوه سیاه بوشکان، انجمن حیات سبز تنگستان و … به بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات پرداخت.

کد خبر 6086227

دیگر خبرها

  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • اهمیت ویژه آموزش حفظ محیط زیست به کودکان
  • جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در بوستان ملت رودسر
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • سدسازی؛ مسیری برای توسعه پایدار یا نابودی اکوسیستم‌ها؟ 
  • «ایستاده با گرگ» به یک جشنواره جهانی دیگر رفت/ حضور در بخش رقابتی