Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، پس از آنکه شرکت آمریکایی اکسون موبیل تصمیم به کاهش تعداد کارمندان خود در عراق گرفت، این کشور نیز استراتژی‌ خود را تغییر داد. از این رو عراق به زودی به یک توافق با شرکت نفت بریتیش پترولیوم و انی برای یک پروژه خط لوله صادرات می رسد. این پروژه اول قرار بود بخشی از یک قرارداد بزرگ با شرکت نفت آمریکایی اکسون موبیل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اخبار منتشر شده طی یک قرارداد 400 میلیون دلاری، شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم و شرکت ایتالیایی انی این طرح را برای ساخت دو خط لوله نفتی در بستر دریا برای صادرات نفت عراق از طریق خلیج فارس اجرایی می‌کنند.

گفتنی است اکسون موبیل یکی از بزرگترین شرکت‎‌های نفت ‌و گاز دنیا به حساب می‌آید. از نظر میزان مخازن نفت ‌و گاز نیز اکسون موبیل در رتبه جهانی جایگاه چهاردهم را به خود اختصاص داده و کمتر از 1 درصد میعانات گازی در اختیارش است.

شرکت اکسون موبیل تا اواخر سال 2016 بیست میلیارد بشکه نفت خام در ذخایر خود داشته است. همچنین این شرکت با داشتن 37 پالایشگاه در 21 کشور دنیا، که مجموعا ظرفیت روزانه پالایش 6.3 میلیون بشکه نفت خام را دارند، بزرگترین شرکت پالایش نفت در جهان به حساب می‌آید.

این مجموعه بزرگترین شرکت غیردولتی دنیا در حوزه انرژی محسوب می‌شود که حدود 3 درصد نفت و 2 درصد انرژی دنیا را تولید می‌کند. نکته غیردولتی بودن این شرکت یکی از مهمترین نکاتی است که باید در مورد اکسون موبیل اشاره شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عراق نفت صادرات نفت خلیج فارس گاز پالایش جهان انرژی نفت بریتیش پترولیوم نفت عراق اکسون موبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح ما بزرگترین عملیات پهپادی دنیا را رقم زدند

به گزارش صدا و سیمای خراسان شمالی؛ حجت الاسلام و المسلمین نوری در همایش ویژه ارتش در خراسان شمالی گفت: در حالی که قریب به ده کشور از جمله امریکا و انگلیس تلاش کردند موشک‌های ما به اسرائیل نرسد، اما رسید و دل همه مردم آزاده، مردم غزه و مردم ایران را شاد کردند.
امام جمعه بجنورد به وجود حس غرور و غیرت در سربازان ولی امرمسلمین اشاره کرد و یاد شهدای اسلام و ۷۵۰ شهید ارتش در خراسان شمالی را گرامی داشت.
وی با تبریک روز ارتش را به خانواده‌های ارتش و شهدای ارتش از اجرای طرح عفاف و حجاب در شهر قدر دانی کرد و از رسانه‌ها و مراکز فرهنگی خواست تا از طرح نور پشتیبانی کنند.
استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با شکوه، جایگاه رهبر و فرمانده کل قوا را در هدایت صحیح جامعه و نظام مورد توجه قرار داد و گفت زمانیکه عده‌ای به دنبال انحلال ارتش بودند، اما امام از این انحراف جلوگیری کرد و روز ارتش را نامگذاری کرد.
حسین نژاد افزود: امروز نیز شجاعت مقام معظم رهبری سیلی بر چهره کریه دشمن نواخت و غم شهادت عزیزانمان را با درس به دشمن تسلی داد و دشمن را پشیمان کرد و دنیا را مبهوت خودش کرد.
وی به عزت امروز کشور به عنوان دستاورد انقلاب اشاره کرد و گفت: ایرانی که نمی‌توانست کمترین نیاز خود را تامین کند، امروز عزتی یافته که بر صورت استکبار جهانی سیلی می‌زند و همزمان همه‌ی شئون انسانی را در اوج قدرت و بی باکی رعایت می‌کند و مراکز جمعیتی را هدف قرار نمی‌دهد.
حسین نژاد ادامه داد: با اقدامات ایران اسلامی، ابرقدرتی آمریکا دیگر مفهومی ندارد و شکوه و عظمت امروز ما از وجود رهبری دینی و سربازان شجاع اوست.
سرهنگ نجفی فرمانده تیپ شهید دلجویان ارتش هم، از انقلابی بودن و انقلابی ماندن ارتش سخن گفت و به ارتقای رزمی، ساخت تجهیزات و اقدامات دفاعی ارتش که در جهان سرآمد است به تفصیل اشاره کرد.
در این مراسم یاد شهدای جمهوری اسلامی ایران و ۴۸ هزار شهید ارتش گرامی داشته شد و خانواده شهید برومند، شهید وحیدی، شهیدجعفری، شهید اسدی، شهید مهنانی، شهید باغچقی، تجلیل شدند و همچنین جمعی از جانبازان، آزادگان و
ورزشکاران برتر ارتش تقدیر شدند.

دیگر خبرها

  • توخل: این برد ارزش بالایی برای من دارد؛ در نیمه‌نهایی مقابل بزرگترین تیم دنیا بازی خواهیم کرد
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • نیرو‌های مسلح ما بزرگترین عملیات پهپادی دنیا را رقم زدند
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟/ از قرارداد نظامی 140 میلیون دلاری تا سکوت رسمی درباره پاسخ نظامی ایران به اسرائیل
  • تجارت خارجی ۶۰.۸ میلیارد دلاری ایران با ۱۵ کشور دنیا
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه بصره
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه _ بصره
  • فرمول استقلال برای کاهش خسارت تعیین شده توسط فیفا
  • (ویدئو) حمله ایران به اسرائیل و بزرگترین اختلال در صنعت هوانوردی