Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از ایلنا، «محمدرضا تاجیک» در اولین نشست منطقه‌ای تشکل‌های صنفی کارگری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران تامین اجتماعی، گفت: برای حصول نتیجه در این نشست‌ها می‌بایست مشکلات مطرح شده پس از بررسی و راهکار مناسب جهت رفع آنها به اطلاع تشکل‌های کارگری در کلیه استان‌ها برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع کارگران استان تهران اهم مشکلات کارگری را در این نشست امنیت شغلی، معیشت، تامین اجتماع، تشکل یابی عنوان کرد.

نماینده مجمع عالی کارگران جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی کار اولین درخواست خود را با برگزاری منظم جلسات شورایعالی کار مطرح نمود.

این فعال کارگری، ادامه داد: با توجه به تاکید تشکلات کارگری برای امنیت شغلی و مطرح شدن قید زمان در تبصره یک ماده هفت در هیات دولت، پیگیری و رایزنی هر چه بیشتر وزیر را جهت به نتیجه رساندن این طرح خواستار شد.

عضو کمیته مزد شورای‌ عالی کار، برگزاری جلسات کمیته مزد را برای بررسی سبد معیشت و بروز رسانی آن را باتوجه به افزایش قیمت‌ها در اقلام خوراکی و مسکن و همچنین بازنگری دستمزد کشور جهت بهبود معیشت کارگران را از واجبات کارگران دانست.

عضو هیات مدیره مجمع عالی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران با توجه به حضور مدیرعامل محترم و مدیران ارشد تامین اجتماعی در استانها در این نشست نیاز جامعه کارگری را در شرایط کنونی، تغییر ساختار سازمان تامین اجتماعی، نظارت مستقیم بیمه‌شدگان، عدم تغییر نرخ حق بیمه کارگران در شرایط موجود و عدم تغییر شرایط را در کارهای سخت و زیان آور عنوان نمود.

تاجیک ضمن درخواست جلسات منظم و همگن با تشکلات عالی صنفی کارگری جهت رفع مشکلات و همچنین برگزاری جلسات در استانها ،اظهار امیدواری کرد که این نشست بتواند گوشه ای از مشکلات کارگران را برطرف نماید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق ۱۴۰۳ بدون تغییر / حق مسکن کارگران افزایش نیافت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، روز گذشته جلسه ای با حضور اعضای شورای عالی کار در وزارت کار برگزار شد و اخبار دریافتی بیانگر این بود که قرار است برخی آیتم های مزد ۱۴۰۳ مجدداً‌ مورد بررسی قرار گیرد و احتمال افزایش حق مسکن کارگران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ چقدر افزایش خواهد یافت؟

تشکیل این جلسه به دلیل نارضایتی نمایندگان کارگری قرار بود و مقرر بود شورایعالی کار با حضور گروه‌های سه جانبه تشکیل جلسه دهد و احتمال تجدید نظر دربرخی آیتم های مزدی ۱۴۰۳ وجود داشت.

در حالی علی باقری, نماینده کارگران در شورای عالی کار در باره این جلسه گفته، که موضوع در خصوص افزایش حق مسکن کارگران است اما علی اصغر آهنی ها، نماینده کارفرمایان بعد از پایان جلسه می گوید: جلسه خاصی امروز نداشتیم و بحثی در خصوص اصلاح دستمزد هم نشد. اینکه نماینده کارگران اعلام کرده بود حق مسکن افزایش پیدا می کند، ما اطلاعی نداریم.

از بین اعضای کارگری شورای عالی کار برخی در جلسه حضور نداشتند, و موضوع افزایش حق مسکن هم در جلسه روز گذشته مطرح نشده است و جلسه بدون خروجی مثبت برای کارگران پایان یافته است.

انتهای پیام/

زینب امینیان کد خبر: 1227291 برچسب‌ها حقوق

دیگر خبرها

  • افزایش مستمری بازنشستگان کارگری به کجا رسید؟
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • نشست نمایندگان تشکل های کارگری وکارفرمایی با استاندار کردستان
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟
  • بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ
  • حقوق ۱۴۰۳ بدون تغییر / حق مسکن کارگران افزایش نیافت
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند