Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک زن ایرانی در دادگاهی در آمریکا اتهام انتقال غیرقانونی فناوری از شرکت‌های مستقر در ایالات متحده به ایران را پذیرفت. نگار قدس‌کنی دو سال پیش به اتهام نقض تحریم‌ها در استرالیا بازداشت و ماه گذشته به آمریکا منتقل شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله، نگار قدس‌کنی شهروند ایرانی‌تبار ساکن استرالیا در دادگاهی در ایالت مینه‌سوتا اتهام وارد شده به خود مبنی بر نقض آشکار تحریم‌های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی را پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری آسوشیتدپرس شنبه دهم اوت (۱۹ مرداد) گزارش داد که این زن چهل ساله روز جمعه اتهام تبانی برای تسهیل غیرقانونی انتقال فناوری ارتباطات از شرکت‌های مستقر در ایالت‌های ماساچوست و مینه‌سوتا را پذیرفته است.

قدسی‌کنی متهم شده که با همکاری چند نفر دیگر با ثبت یک شرکت صوری در مالزی زمینه انتقال غیرمجاز فناوری از شرکت‌های فعال در آمریکا به ایران را فراهم کرده و با این کار تحریم‌های بین‌المللی و تحریم‌های یک‌جانبه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده را نقض کرده است.

این زن ایرانی در سال ۲۰۱۵ از سوی دادستانی ایالت مینه‌سوتا تحت پیگرد قضائی قرار گرفت و در سال ۲۰۱۷ در استرالیا بازداشت شد.

استرداد قدس‌کنی به ایالات متحده روندی پر کش و قوس را پشت سر گذاشت و سرانجام ماه گذشته با موافقت او با انتقالش به آمریکا ممکن شد.

 

روبرت ریچمن، وکیل قدس‌کنی به آسوشیتدپرس گفته که موکلش قصد کرده به یک مورد از اتهاماتش درباره دور زدن تحریم‌ها و نقض قوانین آمریکا اعتراف کند و ظاهرا مقامات دادستانی پذیرفته‌اند در مقابل از دیگر اتهام‌های وارد شده به او صرف‌نظر کنند. چنین توافق و تفاهم‌هایی میان متهم و دادگاه در ایالات متحده نامرسوم نیست.

احتمال محکومیت به پنج سال زندان

بنابر گزارش‌ها حداکثر مجازاتی که می‌تواند برای یک مورد اقدام به دور زدن تحریم‌ها علیه متهم اعمال شود پنج سال حبس و حداکثر ۲۵۰ هزار دلار جریمه نقدی خواهد بود.

ریچمن از دادگاه تقاضا کرده با توجه به سختی‌هایی که موکلش کشیده، از جمله بارداری و تولد نوزادش در زندان استرالیا پائین‌ترین سطح مجازات را برای او در نظر بگیرند که می‌تواند چهار سال و نیم زندان و جریمه ۲۰۰ هزار دلاری باشد.

بنابر این گزارش علیرضا جلالی، یکی از هم‌پرونده‌ای‌های قدس‌کنی نوامبر ۲۰۱۷ اتهام‌ها علیه خود را پذیرفت و مارس ۲۰۱۸ به پانزده سال حبس محکوم شد.

در کیفرخواست پرونده قدس‌کنی آمده است که او با شرکت "فنا موج"، فعال در حوزه سامانه‌های رادیویی موج کوتاه و تجهیزات ارتباطاتی همکاری داشته و با ثبت شرکت "مخابرات موج سبز" در مالزی اقدام به تهیه غیرقانونی تجهیزات برای ارسال به ایران کرده است.

همکاری با شرکت مرتبط با سپاه

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده سال ۲۰۱۷ شرکت فنا موج را به اتهام همکاری و ارتباط با سپاه پاسداران در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بود.

اردیبهشت ماه امسال که وزیر خارجه ایران، محمد جواد ظریف بحث مبادله زندانیان میان جمهوری اسلامی و چند کشور غربی را پیش کشید، برخی منابع گزارش دادند که یکی از پیشنهادهای تهران به بریتانیا مبادله نازنین زاغری، شهروند ایرانی‌تبار زندانی با نگار قدس‌کنی بوده که آن زمان در استرالیا در زندان بود.

جرمی هانت، وزیر وقت خارجه بریتانیا با این پیشنهاد مخالفت کرده و گفته بود وضعیت نازنین زاغری که بی‌گناه زندانی شده با زنی که در استرالیا بازداشت و مرتکب "جرمی جدی" شده متفاوت است.

زاغری شهروند ایرانی‌تبار بریتانیایی سال ۹۵ و پس از سفر به ایران بازداشت و پس از محاکمه به اتهام فعالیت تبلیغی و تلاش برای براندازی نرم محکوم شد.

جرمی هانت گفته جمهوری اسلامی انسان‌های بی‌گناه را زندانی می‌کند تا از آنها به عنوان اهرم فشار استفاده کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استرالیا زندانی تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۹۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین

به گزارش جماران، روسیه می‌گوید که جنگ ترکیبی آمریکا با ابزار اوکراین علیه این کشور با تصویب کمک ۶۱ میلیارد دلاری کنگره عمیق‌تر شده و در نهایت به شکست و تحقیری که ایالات متحده در ویتنام آنرا تجربه کرد، منتهی خواهد شد.

مسکو روز یکشنبه مدعی شد که تصویب بودجه ۶۰.۸۴ میلیارد دلاری قانونگذاران آمریکایی برای کمک مضاعف نظامی به اوکراین نشان می‌دهد که واشنگتن در حال ورود عمیق‌تر به یک جنگ ترکیبی علیه روسیه است که در نهایت به تحقیری مشابه آنچه در ویتنام یا افغانستان روی داد، منجر خواهد شد.

به گفته دیپلمات‌های روس و آمریکایی، حمله تمام‌عیار ارتش روسیه تحت رهبری ولادیمیر پوتین به اوکراین در سال ۲۰۲۲ بدترین بحران در روابط بین مسکو و غرب را از زمان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ تاکنون رقم زده است.

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با حمایت گسترده دو حزب اصلی رقیب در سپهر سیاسی ایالات متحده، برغم مخالفت برخی جمهوری‌خواهان، بسته‌ای ۹۵ میلیارد دلاری را برای کمک امنیتی به اوکراین، اسرائیل و تایوان تصویب کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در واکنش به این اقدام کنگره آمریکا گفت واضح است که ایالات متحده می‌خواهد اوکراین «تا آخرین فرد باقی مانده در این کشور» بجنگد و در این راه از حمله به خاک و غیرنظامیان روسیه نیز دریغ نکند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «غرق شدن واشنگتن در عمق جنگ ترکیبی علیه روسیه، یک رسوایی بزرگ و تحقیرآمیز برای ایالات متحده مانند ویتنام و افغانستان را به دنبال خواهد داشت.»

به گزارش اسپوتنیک، وی در همین راستا تصریح کرد:«نخبگان حاکم در واشنگتن آماده پشتیبانی از کی‌یف با سلاح هستندد و برای دستیابی به این هدف به سرقت دارایی‌های روسیه متوسل می شوند.»

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود تاکید کرده است که «اقدامات واشنگتن به عنوان طرف واقعی درگیری با پاسخ بی قید و شرط و قاطع مواجه خواهد شد.»

در این بیانیه آمده است که کاخ سفید دیگر روی پیروزی اوکراین علیه روسیه نمی‌کند، بلکه روی این واقعیت شرط می‌بندد که نیروهای مسلح اوکراین حداقل تا انتخابات نوامبر، بدون اینکه چهره جو بایدن را تخریب کنند، به مقاومت ادامه دهند.

رهبران غرب و اوکراین جنگ در اوکراین را به‌ عنوان ابزاری برای زمین‌خواری به سبک امپریالیستی قلمداد کرده‌اند که به اعتقاد آنها نشان می‌دهد روسیه پس از اتحاد جماهیر شوروی سابق، در کنار چین یکی از دو تهدید بزرگ برای ثبات جهانی است.

با این حال، پوتین جنگ را بخشی از مبارزه بزرگ‌تر با ایالات متحده می‌داند. به گفته او، آمریکا پس از فروپاشی شوروی در ۱۹۹۱، منافع مسکو را نادیده گرفته و سپس توطئه چیده است تا روسیه را تجزیه و منابع طبیعی آن را تصاحب کند.

 

دیگر خبرها

  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد
  • افول تسلا؛ قیمت سه مدل از خودروهای برقی تسلا در آمریکا کاهش می‌یابد
  • پشت پرده کمک آمریکا به اسرائیل
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین
  • افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته
  • جنگ داخلی و پیش‌بینی احتمال فروپاشی آمریکا
  • چین موشک دانگ فنگ-۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های آمریکا ساخته است
  • سناتور آمریکایی، دادگاه لاهه را به نفع اسرائیل تهدید به تحریم کرد
  • هشدار به قضات لاهه؛ اگر در کنار ایران و حماس و متحدان پوتین بایستید تحریم خواهید شد!