Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه را معرفی ظرفیت های روستاییان و عشایر طی چند سال اخیر به مردم دانست. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، کاوه معراجی، دبیر چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه یکی از روش های معرفی ارائه ظرفیت های روستاییان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معراجی با بیان اینکه برای معرفی ظرفیت های روستا طی چند سال اخیر نمایشگاه توانمندی روستاییان را برگزار و سعی کردیم ظرفیت عشایر و روستاییان را به همگان معرفی کنیم، گفت: این نمایشگاه در متراژی حدود 40 هزار متر مربع در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شدو این نمایشگاه شامل 14 بخش است که شرکت کنندگان در آن مانند هر سال نمایندگانی از سوی یک استان کشور هستند که به صورت جداگانه و در غرفه هایی جداگانه در این نمایشگاه حاضر می شوند و محور اصلی کار این نمایشگاه در حقیقت معرفی پروژه هایی است که از تسهیلات دولتی استفاده کرده اند.

وی 14 بخش اصلی نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر را شامل نمایشگاه استانی با رویکرد طرح ها و پروژه های موفق تولیدی و اشتغال زا، بازاریابی و تجاری سازی تولیدات روستایی، سالن کسب و کارهای آینده روستا، ایل نمادین، موسسات مالی و نهادهای عمومی غیردولتی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، خیریه ها و گروه های جهادی، اجرای زنده موسیقی و آوازهای بومی و محلی، همچنین معرفی و اجرای بازی های بومی و محلی، دهکده جهانی، کودک و روستا، سفره خانه سنتی، سالن اجرای مراسم و ستاد برگزاری و وی آی پی نمایشگاه خواهد بود.

دبیر چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر مهمترین بخش های نمایشگاه را شامل نمایشگاه طرح های تولیدی و اشتغال زا دانست و در این خصوص گفت: این بخش از نمایشگاه به معرفی 380 واحد تولیدی نمونه هایی از طرح های موفق دریافت کننده تسهیلات بانکی از منابع قانونی توسعه اشتغال پایدار روستایی و تسهیلات ارزان قیمت سایر بانک های عامل در قالب غرفه های استانی می پردازد.

معراجی ادامه داد: بر این اساس این طرح ها در سالن های 7 تا 13 مستقر می باشند و این طرح ها عمدتا در زمینه های صنایع تبدیلی، گلخانه، امور دام و آبزیان، بوم گردی، فرش و صنایع دستی و دانش بنیان خواهد بود.

وی بخش مهم دیگر نمایشگاه را سالن کسب و کارهای آینده روستا معرفی کرد و گفت: سالن 27 به مساحت حدود 2000 متر مربع شامل اکوسیستم های استارتاپی با حضور کنش گران این عرصه شامل 95 استارتاپ و شرکت دانش بنیان درحوزه های کشاورزی، گردشگری فناوری های فرهنگی و صنایع خلاق، محیط زیست و پسماند، تغذیه و بهداشت و تجارت الکترونیک، شتاب دهنده های روستایی، سازمان ها و صندوق های حامی مالی بوده و در کنار آن می توان به رویدادهای متنوع بازی سازی، بیان تجربه موفق و شکست ها نیز اشاره کرد.

دبیر چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر بخش مهم دیگر نمایشگاه را ایل نمادین دانست و تصریح کرد: مجموعه فعالیت های انجام شده در حوزه عشایر در زمینه های متنوع در سالن 14 به مساحت تقریبی 1000 متر مربع در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

معراجی ادامه داد: در این بخش گزیده ای از ایلات مختلف عشایر سراسر کشور با نصب چادر و ارائه محصولات متنوع حضور داشته و با همکاری سازمان امور عشایر ایران فعالیت های تولیدی و اقدامات انجام شده در این حوزه معرفی خواهد شد.

وی مراسم آئینی و بازی های بومی محلی را بخش دیگری از بخش های مهم نمایشگاه پیش رو دانست و گفت: این بخش شامل برگزاری مراسم آئینی و معرفی بازی های بومی و محلی در قالب 30 گروه متفاوت از اقوام و استان های مختلف در قالب جشنواره آوای سرزمین من و جشنواره آواها و نغمه های روستایی خواهد بود که مراسم فوق در 13 ایستگاه مترو و 3 فرهنگسرای اشراق، ملل و خاوران همچنین برج میلاد و سالن های نمایشگاه بین المللی به تناوب برگزار می گردد.

دبیر چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر گفت: این مراسم با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی شرکت مترو، ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و فدراسیون ورزش های بومی، محلی و روستایی برگزار می شود.

معراجی ادامه داد: موسسات مالی و نهادهای عمومی غیردولتی نیز از بخش های دیگر نمایشگاه پیش رو خواهد بود که شامل بنیاد برکت، بنیاد علوی، کمیته امداد، صندوق کارآفرینی امید، پست بانک، بانک توسعه تعاون، بانک کشاورزی، بانک سینا است که با پرداخت تسهیلات و اجرای برنامه های متنوع در حوزه توانمندسازی در مناطق روستایی و عشایری مداخلات توسعه ای دارند که با حضور در نمایشگاه به تبیین فعالیت های خود می پردازند.

وی ادامه داد: همچنین موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد و گروه های جهادی و دانشجویی نیز در این نمایشگاه حضور دارند که این گروه ها ماهیت ملی داشته و در اقصی نقاط کشور مشغول به فعالیت می باشند.

دبیر چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر آخرین بخش مهم نمایشگاه را بخش خانه های روستایی و سبک زندگی روستاییان و عشایر دانست که از جذاب ترین بخش های نمایشگاه خواهد بود و در پایان سخنان خود از صدا و سیما، جراید، رسانه های عمومی، شهرداری تهران و ... جهت انعکاس اخبار نمایشگاه و همچنین سایر اعضای ستاد ملی که در برگزاری این رویداد بزرگ ملی فرهنگی اقتصادی مشارکت داشتند به ویژه نمایشگاه بین المللی تهران صمیمانه قدردانی و تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معراجی نمایشگاه توانمندی های روستاییان نشست خبری ظرفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی از نیروی انتظامی برای اجرای طرح «نور» قدردانی کرد و گفت: ان‌شاءالله نیروی انتظامی با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری، با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی در اجرای طرح «نور» و برخورد با هنجارشکنی‌ها گفت: نمایندگان در مدت عمر باقی مانده مجلس نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه عفاف و حجاب به سرمنزل مقصود برسد، پیشدستی کرد. از زحمات سرادار رادان و زیر مجموعه‌اش تقدیر می‌کنیم و ان شاءالله با تدبیر و ظرافت خاص مساله جلوگیری از کشف حجاب را با قدرت و قوت دنبال کند.

نقدعلی گفت: همچنین رییس مجلس گزارش کمیسیون درباره رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب را امضا کند تا شورای نگهبان مرحله نهایی را برای ابلاغ طی کند و این لایحه کمک کار نیروی انتظامی نهاد‌های امنیتی و بسیج و مردم شود.

وی در تذکر دیگری بیان کرد: مشکلات ارزی و معیشتی به مردم فشار وارد می‌کند. مردم فکر می‌کنند ما در مجلس اطلاعی از وضعیت معیشتی آن‌ها نداریم. انتظار می‌رود جلسه ویژه‌ای به بررسی این مشکلات تشکیل شود تا مردم بدانند ما در مورد موضوع معیشت و مباحث ارزی دغدغه داریم.

دیگر خبرها

  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های ارتش در گچساران
  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • سعیدی نماینده مجلس: با این روش‌ها در خیابان ها نمی توانیم مردم را به آموزه های اسلام نزدیک کنیم / بعضی عزیزان در اینکه حال مردم را بد کنند تخصص دارند
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • گشایش نمایشگاه دستاورد‌های دانش آموزان عشایر جرقویه
  • حال ناخوش معلولان کردستانی و پیشنهاد تکراری آقای مدیر!
  • «سفال لالجین» سفیر فرهنگی و صادراتی همدان در اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایش توانمندی ایران در تولید مواد دارویی