Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-29@06:49:56 GMT

سلبریتی‌ها: تهیه‌ کننده زنده را عشق است!

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۹۹۶۰

سلبریتی‌ها: تهیه‌ کننده زنده را عشق است!

عصر ایران ؛ نهال موسوی - روز گذشته (جمعه 18 مرداد) مراسم بدرقه و خاکسپاری سید کمال طباطبایی (تهیه کننده سینما و تلویزیون) برگزار شد، نکته قابل توجه غیبت بسیاری از بازیگران، خواننده‌ها و کارگردانانی بود که با سید کمال طباطبایی همکاری داشتند اما هیچکدام در این مراسم حاضر نبودند، شاید بتوان گفت تعداد هنرمندان به زحمت از تعداد انگشتان 2 دست بیشتر می‌شد!

سیاوش اسعدیان وقتی که پشت میکروفن قرار گرفت با طعنه و کنایه این موضوع را مطرح کرد و گفت: «من از طرف برگزارکنندگان این مراسم از همه بازیگرانی که سال‌ها در کارهای طباطبایی بازی می‌کردند، عذر می‌خواهم که مراسم را زمانی گذاشتیم که این عزیزان نمی‌توانند بیایند چون باید از خوابشان بزنند! کاش احترام همدیگر را نگه می‌داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پیمان عباسی (فیلمنامه نویس) در صفحه اینستاگرامش نوشت (عین متن):

«مرگ که بخشی از زندگیه و درد نداره لبخند داره... اما درد اصلی مرگ رفاقت ، مرگ انسانیت و حرمت در سینماست ، مرگ همه ارزش های خوبه ... آقای سوپر استاری که سید کمال اولین بار بهت اعتماد کرد، گذاشتت جلو دوربین، آقایی که سید کمکت کرد اولین فیلمتو بسازی، برادران خواننده‌ای که بعد از تیتراژ کارهای سید کمال استار شدین، تویی که نقش (مرد) بازی میکنی یادته التماسهات برای بازی تو اون سریاله ؟ شاید کسی ندونه اما من که خوب می‌دونم سید کمال چه بازیگرهایی رو که معرفی کرد، چه فراموش شده‌هایی و باز به صحنه برگردوند، چه بازیگرها و نویسنده‌هایی که از کنار سید، کارگردان و تهیه‌کننده شدن، چه پول‌هایی که تو جیبشون رفت...

یادتونه موقع سفر علی (اشاره به درگذشت سید علی طباطبایی(بازیگر) و پسر سید کمال طباطبایی) با چشم گریون جلو دوربین‌ها و سید کمال رژه میرفتین و بال بال می‌زدین دیده شین ، که تو کارهای بعدی باشین ؟ یادتون نیست ! من پیمان عباسی خیلی خیلی خوب یادمه ...شماها امروز کدوم گوری بودید؟ استارهای پوشالی، بی معرفت‌های پر از دروغ و ادا.

امروز روز مرگ سید کمال نبود، روز مرگ شماها بود، تف به این سینمای بی معرفت که هیچ دوستی توش پیدا نمیشه ... هیچ رفاقتی توش معنا نداره ... هیچ حرمتی باقی نمونده، سید کمال که با اونهمه کار خیر و روح بزرگش مهمان علی جانم ، داره عشق دنیا و آخرت و می‌کنه.

امروز ، روز مرگ سینما بود، روز مرگ شما بود
شما که مردید، فقط هنوز داغید و نفهمیدید.»

متن نوشته پیمان عباسی اگرچه در زمان داغدار شدن و غم بسیار نوشته شده است اما به بسیاری از واقعیت‌های تلخ زندگی امروز و جامعه سینما و هنر اشاره دارد که نمی‌توان آن را انکار کرد.


دکتر شفیعی کدکنی در مراسم بدرقه عباس کیارستمی

زمان کوچ عباس کیارستمی، در روز مراسم بدرقه، دکتر شفیعی کدکنی ( شاعر معاصر و استاد ادبیات فارسی) گوشه‌ای از حیاط کانون پرورش و فکری (محل برگزاری مراسم) کنار درختی در میان بسیاری از حاضران دیگر ایستاده بوده، چند نفر که ایشان را شناخته بودند به برگزار کنندگان مراسم خبر حضور استاد را می‌دهند، وقتی به نزد استاد می‌روند و از ایشان می‌خواهند تا برود در مقابل جایگاه کنار سایر بزرگان قرار گیرد. دکتر با همان لحن ماخوذ به حیا همیشگی جواب می‌دهند: «برای ادای احترام به کیارستمی آمدم و از همین جا ادای احترام می کنم.»

حضور این بازیگران، خوانندگان و ... در مراسم بدرقه سید کمال طباطبایی فقط می‌توانست یک مرهمی بر دل داغدیده‌ خانواده‌ و دوستانش باشد.

خاطرمان باشد حضور در چنین مراسم‌هایی بیشتر از اینکه برای شخص متوفی یا خانواده او باشد برای خود شرکت کننده است، که به خود یادآوری می‌کند آیا هنوز احساساتی چون عاطفه، احترام، معرفت، قدرشناسی و ... در وجودم زنده مانده است یا خیر؟

یادمان باشد بزرگی در درون آدمهاست، نه در مقابل دوربین‌ها، مراسم‌ها و ... که شرکت می‌کنند.

مطالب مرتبط سیدکمال طباطبایی تهیه‌کننده سینما درگذشت

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سید کمال طباطبایی درگذشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفال به حافظ پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳؛ عشق تو نهال حیرت آمد/ وصل تو کمال حیرت آمد

فرارو- فال گرفتن از آثار ادبی، از باور‌های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می‌بردند بهره‌ای از کلام حق دارند رجوع می‌شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.

عشق تو نهال حیرت آمد
وصل تو کمال حیرت آمد

بس غرقه حال وصل کآخر
هم بر سر حال حیرت آمد

یک دل بنما که در ره او
بر چهره نه خال حیرت آمد

نه وصل بماند و نه واصل
آن جا که خیال حیرت آمد

از هر طرفی که گوش کردم
آواز سؤال حیرت آمد

شد منهزم از کمال عزت
آن را که جلال حیرت آمد

سر تا قدم وجود حافظ
در عشق نهال حیرت آمد

شرح لغت: معنی لغات برای این غزل وجود ندارد.

تفسیر عرفانی:‌

۱- این نیت موجب سرگردانی و حیرت و دل مشغولی شما گردیده است که اگر از آن صرف نظر کنید، به مراتب بهتر می‌باشد. زیرا تاکنون جز رنج و دلهره و عذاب برای شما و خانواده تان سودی نداشته است. موقعیت‌های بسیار بهتر در انتظار شما و خانواده تان می‌باشد. پس به یکی از مشاهد متبرکه رفته و دعا کنید. بهتر است سوره القلم را با معنی و حضور قلب بخوانید.

۲- یکی از اقوام شما سخت به شما نیازمند است و منتظر است که از در آیید و به او کمک کنید. پس اقدام نمایید و او را چشم به راه مگذارید. چیزی که گم کرده اید، نزد دوستی به امانت است. نگران نباشید. خوابی که دیده اید، برای کسی تعریف نکنید و به زودی ملاقاتی سودمند و سفری پر برکت در پیش خواهید داشت.

۳- مسافر فعلاً اوضاعش رو به راه نمی‌باشد، ولی جای نگرانی هم نیست. خبر بدی دریافت می‌کنید، اما ناراحت نشوید.

تعبیر غزل:

قصه عشق و علاقه شما همگان را به حیرت واداشته، حتی برای خودت نیز امید وصال در این عشق حیرت آور است. تو دیگر در موقعیتی نیستی که عمرت را مصروف خیالبافی و بلندپروازی کنی. وقت آن رسیده که در زندگیت تحولی ایجاد نمایی و واقع نگر و حقیقت جو باشی.

دیگر خبرها

  • شب زنده داری با تلویزیون در شب نزول قرآن
  • پوشش مراسم شبهای قدر در آذربایجان غربی
  • تفال به حافظ پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳؛ عشق تو نهال حیرت آمد/ وصل تو کمال حیرت آمد
  • رادیو همراه با شب زنده‌داران لیالی قدر
  • واکنش جبلی به هزینه‌های میلیاردی صداوسیما برای سلبریتی‌ها
  • مراسم زنده احیا مسجد بلال از رادیو فرهنگ
  • معرفی ویژه برنامه‌های رادیویی رسانه ملی در شب‌های قدر
  • رادیو همراه با شب زنده داران لیالی قدر
  • روزه جسم و روح و عقل انسان را تقویت می‌کند
  • کشف چیز‌های عجیب در کالبد شکافی سلبریتی‌های درگذشته!