Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@06:21:03 GMT

احزاب اسلامی مراکش با الگوی غربی آموزش مخالفت کردند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۱۹۹۷۵

احزاب اسلامی مراکش با الگوی غربی آموزش مخالفت کردند

احزاب اسلامی در کشور مراکش با انتشار بیانیه ای خطاب به دولت این کشور نسبت به فرانسوی سازی سیستم آموزشی این کشور هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، گروهی از فعالان اجتماعی و جنبش ها و احزاب اسلامی در کشور مراکش با انتشار بیانیه ای خطاب به دولت این کشور نسبت به فرانسوی سازی سیستم آموزشی این کشور هشدار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دولت مراکش چند هفته پیش اخباری درباره تغییر و اطلاح سیستم آموزشی این کشور و حذف برخی دروس عربی زبان خبر داده بود. دولت گفته بود قصد دارد از زبان فرانسه برای تدریس در سیستم آموزش و پرورش استفاده کند.

 

پیش از اعتراض احزاب اسلامی بسیاری از معلمان نسبت به تغییر نظام آموزشی و الگوی غربی سازی آن هشدار داده بودند. معلمان می گفتند زبان عربی به عنوان زبان رسمی کشور باید در سیستم آموزشی کشور زبان اصلی باشد.

 

ماه گذشته نمایندگان پارلمان مراکش قانونی را تصویب کرده بودند که بر اساس آن سیستم آموزشی کشور اصلاح می پذیرفت. نمایندگان احزاب اسلامی با برگزاری تظاهراتی روز جمعه خواستار عقب نشینی دولت در پروژه فرانسوی سازی کشور مراکش شدند.

 

از جمله چهره هایی که به این قانون به شدت اعتراض داشته است، عبدلله بنکران نخست وزیر سابق مراکش، احمد الرئیسونی رئیس اتحادیه علمای اسلامی مراکش، عبدالرحمن بن عمارو رهبر حزب دموکرات مراکش بودند.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خطبه نماز جمعه اوقات فراغت خطبه های نماز جمعه ۱۷ مرداد روز خبرنگار خبرنگار مراسم گرامیداشت روز خبرنگار شیراز مسجد مراکشی مراکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۱۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت برای رهایی از بحران اقتصادی از الگوی مشارکتی و واگذاری وظایف به شوراها استفاده کند

رئیس کمیسیون اقتصادی،سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دولت اگر می‌خواهد از بحران اقتصادی رهایی پیدا کند از ظرفیت واگذاری کارها به شوراها که الگویی برای مشارکت است باید استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نطق میان دستور یکصدوبیست‌ونهمین جلسه علنی شورا با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ابتدای انقلاب حتی توان ساخت سیم خاردار هم نداشتیم و اگر هواپیمای اف ۱۴ و اف ۱۵ نیز در کشور داشتیم با پول مردم ایران توسط آمریکایی‌ها آمده بود و نگاه فنی در این خصوص نداشتیم، اما به یاری خدا و بنا به نگاه مؤثر امام خمینی (ره) و تشکیل سپاه پاسداران، امروز شاهد هستیم که نیروهای نظامی ما موشک‌هایی نقطه زن ساخته‌اند که برای کل جهان تعجب برانگیز است.

وی افزود: در عملیات اخیر، کشورهای زیادی تلاش کردند که موشک‌های ایرانی را رهگیری کنند اما موفق نشدند و این اقتدار نظام ما را نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در دوران دفاع مقدس، صدام وقتی به بن بست می‌رسید شهرها را موشک باران می‌کرد. باید بدانیم اگر ما این توان موشکی را نداشتیم اسرائیل به مناطق مسکونی ما هم رحم نمی‌کرد همان طور که به غزه رحم نکرده است و این قدرت بازدارندگی جای تقدیر و تشکر از سپاه را دارد که امنیت این کشور را در مقابل استکبار جهانی برعهده گرفته و در سایه لطف خدا و هوشمندی رهبر معظم انقلاب به این جایگاه رسیده‌ایم.

وی با اشاره به شعار سال گفت: جهش تولید با مشارکت مردم به‌عنوان شعار سال انتخاب شده است؛ در این راستا روی سخن من با شخص رئیس جمهور است، باید بدانید به تعداد بیش از ۱۲۰ هزار نفر قدرت تصمیم گیری در شهرها وجود دارد اما این ظرفیت مورد استفاده کامل قرار نگرفته است.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه اگر قانون اساسی به صورت کامل از همان روز اول پیاده‌سازی می‌شد و شوراها مورد توجه قرار می‌گرفتند، بسیاری از وظایف محلی به مردم و شوراها واگذار می‌شد، تصریح کرد: دولت اگر می‌خواهد از بحران اقتصادی رهایی پیدا کند، از ظرفیت واگذاری کارها به شوراها که الگویی برای مشارکت است باید استفاده کند.

وی افزود: در این راستا می‌توانند از تعدادی از افراد با تجربه کلانشهرها استفاده و با واگذاری بعضی وظایف به شهرها کار دولت را مقداری سبک‌تر کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات شهروندان در حوزه شهرسازی خاطرنشان کرد: زیبنده نیست برای یک بازدید، ۱۵ تا ۲۰ روز مردم را بلاتکلیف نگه داریم. هم زمان بازدیدها می‌تواند کوتاه شود و هم هزینه آن باید کاهش پیدا کند که امیدواریم تا چند هفته آینده شاهد باشیم که نوبت‌دهی برای بازدید و صدور پروانه به دو تا سه روز کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به مباحث مربوط به ساخت‌وساز در خیابان زاهد و تکمیل ادامه این معبر بیان کرد: اگر مدیریت استان و شهردار هماهنگ شوند ساخت ادامه خیابان زاهد سال جاری به تمام خواهد رسید، اما مباحث شهرسازی سختی برای ساخت این خیابان حاکم کرده‌اند و در حالی که این خیابان حداقل ۴ طبقه را در ساخت‌وسازها می‌تواند تحمل کند، اجازه بیشتر از ۲ طبقه نمی‌دهند.

حاج رسولی‌ها در پایان با بیان اینکه نباید از پروژه بهشت آباد غافل شد، تصریح کرد: مدیران استان و کشور باید همت به خرج دهند تا در این دولت روند اجرایی این پروژه آغاز شود.

کد خبر 746554

دیگر خبرها

  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مخالفت مجلس با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد
  • ۷ هزار مدرسه توسط دولت سیزدهم احداث شده است
  • وزیر آموزش و پرورش: ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد
  • دولت برای رهایی از بحران اقتصادی از الگوی مشارکتی و واگذاری وظایف به شوراها استفاده کند
  • بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود
  • برنامه آموزشی زودهنگام عامل اثر بخش در بهبود اختلالات ارتباطی است