Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@17:41:50 GMT

افزایش حقوق فرهنگیان از مهرماه

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۰۳۷۲

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از ابتدای ورودم تلاش کردم تا سند تحول بنیادین را به شکل متوازن عملیاتی کنیم و از ستاد تا صف باید بر این موضوع متمرکز باشند گفت: سند تحول پنج آموزه دارد. نخستین مشکل آموزش و پرورش تک ساحتی بودن آن است. یکی از آموزه های اصلی سند تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

به گزارش ایسنا، سیدجواد حسینی در نشستی با خبرنگاران در اردوگاه باهنر با اشاره به هفدهم مرداد، روز خبرنگار اظهار کرد: میان معلمان و خبرنگاران یک وجه مشترک وجود دارد و هر دو رسولان آگاهی بخش جامعه و رشد افکار عمومی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خبرنگاران بهترین حلقه واسط میان مردم و دولت هستند و با واقع گرایی و مسئله محوری می‌توانند ایفای نقش کنند. از یکسو سیاست‌های حاکمیت را به مردم و از آن سو مشکلات مردم را به حاکمیت منتقل می کنند و مهمترین نقش را در افزایش سرمایه اجتماعی و کاهش شکاف میان دولت و ملت بازی می کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به ضرورت پیوند آموزش و پرورش با جامعه و دولت اشاره کرد و گفت: باید مشارکت مردمی را برانگیزانیم. خبرنگاران می‌توانند عامل اصلی صاحبنظران و اولیاء با آموزش و پرورش نیز باشند. قدرشناسی مهم برای خبرنگار این است که زمینه اتصال آنها را با لایه‌های مختلف اطلاعاتی سازمانی فراهم کنیم و سازمان‌های ما شیشه‌ای باشند. ما اینکار را خواهیم کرد و اولین اقدامم در آموزش و پرورش استقلال روابط عمومی از دفتر وزارتی بود و دوم آنکه ادارات زیرمجموعه به هیچ عنوان حق شکایت از رسانه‌ها ندارند و یکی دو مورد را هم لغو کردیم.

حسینی با بیان اینکه از ابتدای ورودم تلاش کردم تا سند تحول بنیادین را به شکل متوازن عملیاتی کنیم و از ستاد تا صف باید بر این موضوع متمرکز باشند گفت: سند تحول پنج آموزه دارد. نخستین مشکل آموزش و پرورش تک ساحتی بودن آن است. یکی از آموزه های اصلی سند تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

وی ادامه داد: دومین عارضه نگاه به معلول هاست تا علت‌هاست بنابراین دومین آموزه سند، چرخش‌های تحول آفرین است. ۳۷ چرخش تحول آفرین هدفگذاری شده است.

وی ادامه داد: دومین عارضه نگاه به معلول‌هاست تا علت‌ها؛ بنابراین دومین آموزه سند، چرخش‌های تحول آفرین است. ۳۷ چرخش تحول آفرین هدفگذاری شده است. سومین عارضه بحران هویت است. ارتقای هویت سومین آموزه است. عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت، آموزه های دیگر هستند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به تدوین و تصویب شش خرده نظام سندتحول بنیادین اشاره کرد و گفت: ۶۷۰ راهکار و برنامه استخراج شده که در برنامه ششم و هفتم توسعه خواهد نشست. این برنامه‌ها به مناطق آموزشی ارسال و در حال بومی سازی است.

حسینی تاکید کرد که از اول مهر تمام تلاشمان اجرایی سازی آموزه های سندتحول بنیادین در مدارس است. لایه‌های نظری و برنامه‌ای سند عملیاتی شده است. لایه عملیاتی از اول مهر باید شروع شود؛ آخرین لایه نیز لایه نهادی است. ۵۰ تا ۶۰ درصد برنامه های سند تحول نوآورانه، ۲۵ درصد برنامه‌های تقویتی برنامه‌های موجود و مابقی، برنامه‌های تلفیقی و ترکیبی هستند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه داشبورد مدیریتی سندتحول آماده شده است و نقاط کور، خاکستری، قرمز و سفید برای پیشبرد اهداف مشخص شده و اجرای سند را رصد می کنیم اظهار کرد: ۸۲ برنامه اولویت دار را مدنظر داریم.

وی با اشاره به اینکه اولین گام پروژه مهر ثبت نام دانش آموزان است گفت: تا کنون ۸۵ درصد دانش آموزان ثبت نام کرده‌اند. بیش از ۱۰ هزار اکیپ امر نظارت و بازرسی را برعهده دارند. ۴۰۰۰ شکایت مردمی دریافت کردیم که ۱۰ درصد مربوط به تقاضای پول در مدارس دولتی، ۴ درصد دریافت بیش از تعرفه در مدارس غیردولتی و ۴ درصد به عدم رعایت محدوده بندی حغرافیایی برمی‌گردد. با ۱۶ مدیر مدرسه متخلف برخورد و ۱۵ مدیر مدرسه عزل شده اند و برخوردها ادامه دارد.

کتب درسی کمترین افزایش قیمت را تجربه می‌کنند

به گزارش ایسنا، سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۴۲ میلیون جلد کتاب منتشر و تا ۲۵ شهریور توزیع خواهد شد اظهار کرد: کاغذها با ارز دولتی تهیه شده است و کمترین افزایش قیمت را داریم.

سید جواد حسینی به آماده سازی مدیران مدارس و توانمندسازی معلمان اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد معلمان دوره‌های ضمن خدمت را طی کرده‌اند و مابقی تا نیمه شهریور دوره می‌بینند.

وی از افتتاح ۲۰۰۰ پروژه در قالب ۱۰ هزار کلاس درس برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ۱۴۰۰ مدرسه در سیل آسیب دیدند که ۲۷۰ مورد تخریب کامل شدند. ساخت مدارس سه تا پنج کلاسه تا اول مهر و مابقی تا آخر سال تکمیل خواهند شد. مدارس نیازمند تعمیر هم تا اول مهر کامل می‌شوند.

حسینی افزود: اول مهر پایان مدارس خشت و گلی را جشن می گیریم و در حال تلاشیم مدارس خشت و گلی سیستان و بلوچستان هم برچیده شوند. همچنین در ۲۵ هزار کلاس که علمک گاز تا مدرسه رفته، به بخاری هوشمند مجهز خواهند شد و آنها که علمک گاز ندارند نیز به بخاری تابشی مجهز می‌شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شعار ما این است که اول مهر کلاس بدون معلم نباید داشته باشیم گفت: مشکلات بسیاری داریم. ۲۵۵ هزار معلم طی چند سال آتی بازنشسته می‌شوند. ۶۰ هزار معلم اول مهر بازنشسته می‌شوند در حالی که ورودی ما ۲۰ هزار نفر خواهد بود. تلاش می‌کنیم ۱۰ الی ۱۳ هزار حق التدریسی، نهضتی، پیش دبستانی و... را تبدیل وضعیت دهیم. ۵۰۰۰ نیروی خدماتی هم تا اول مهر جذب خواهند شد. ۱۵ هزار معلم در آستانه بازنشستگی نیز استمرار خدمت خواهند داشت. ۲۴۰ هزار ساعت از طریق معاون ومدیر معلم پرخواهد شد. ۳۶۰۰ سرباز معلم نیز جذب می‌شود.

ثبت‌نام ۱۰ هزار فرهنگی هم در طرح معلم تمام وقت

وی ادامه داد: ۱۰ هزار معلم هم در طرح تمام وقت شرکت کردند و پیش بینی می کنیم به ۱۰۰ هزار برسد. برای حق التدریس شاغلین نیز برای دو میلیون و ۴۸۰ هزار ساعت، تفاهم نامه امضا کردیم که کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم. تا ششم مرداد صدور ابلاغ معلمان انجام می‌شود و ۲۷ شهریور سامانه صدور ابلاغ بسته می‌شود.

صدور پرونده بهداشتی و تحصیلی دانش‌آموزان از مهر۹۸

وی ضمن اعلام اینکه پرونده بهداشتی و تحصیلی برای دانش آموزان نیز از اول مهر صادر خواهد شد، در پاسخ به پرسشی درباره معلم تمام وقت عنوان کرد: واقعیت این است که اول مهر، ۶۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند، در حالی که ۲۰ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند و با این تفاسیر ۴۰ هزار معلم کمبود داریم و باید آن را به طرق مختلف جبران کنیم. طرح معلم تمام وقت هم به ما کمک می کند و هم به معلمان کمک می‌کند.

پرداخت پاداش پایان خدمت تا آخر مهر

حسینی با بیان اینکه بودجه ۲۰۰۰ میلیارد تومانی رتبه بندی را دریافت کردیم گفت: البته رتبه بندی که اول مهر اجرا می‌شود، رتبه بندی آرمانی نیست. این ۲۰۰۰ میلیارد اعمال و ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به حقوق معلمان افزوده می‌شود، هرچند کارکرد اصلی رتبه بندی نیست ولی به معیشت معلمان کمک می‌کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پاداش پایان خدمت تا آخر مهرماه پرداخت می‌شود گفت: حداقل حقوق دانشجومعلمان نیز اعمال شده است و آنطور نیست که ما فقط وعده بدهیم، بلکه این امور انجام شده و یا در حال انجام است، بودجه ۵۰ درصد مطالبات خرید خدمات، حقوق معلمان خارج از کشور و... نیز در حال تامین است و تا آخر شهریور پرداخت می‌شود که حق آنهاست.

وی همچنین با اشاره به اجرای برنامه‌هایی در صندوق ذخیره فرهنگیان چون اعطای سهام به اعضاء اظهار کرد: تصورمی کنم در مسیرهای درستی حرکت می کنیم. آموزش و پرورش با قوانین عام اداره می‌شود در حالی که یک دستگاه پهن پیکر است و باید قوانین خاص داشته باشد و شورایی در حال تدوین قوانین خاص است. مبانی قانونی مدرسه محوری تیز تدوین شده و تا یک ماه دیگر به سازمان اداری استخدامی ارائه می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش گران اداره می‌شود و باید رویه های غلط اصلاح شوند گفت: البته با انبوهی از مشکلات مواجهیم. لازم نیست ۲۴ نوع مدرسه داشته باشیم و حتما باید مدارس را ساماندهی کنیم.

رفع مشکل پلمب مدارس بنیاد شهید

وی درباره مشکل پلمب مدارس متعلق به بنیاد شهید نیز گفت: بنیاد شهید ۳۲ ملک در دست آموزش و پرورش دارد که قبلا شکایت و احکامی دریافت کرده بود که با آقای شهیدی جلسه ای برگزار و به تفاهم رسیده‌ایم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش نهادی حاکمیتی است و خواهان توسعه مدارس غیردولتی با توجه به مواردی چون رعایت استانداردها و نظارت هستیم گفت: رویکرد ما درباره خرید خدمات هم همین است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: افزایش حقوق فرهنگیان مهرماه روز عرفه محمود صارمی سروش رفیعی معامله قرن محمدحسین میثاقی آغاز قیام امام حسین دعای عرفه حوزه های انتخابیه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر آموزش و پرورش بهاباد، صبح امروز در این جلسه با تبریک ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، کمبود نیروی انسانی، هزینه‌های مدارس و کمبود امکانات را از مهمترین چالش‌های آموزش و پرورش بهاباد دانست و اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت همگانی و پشتیبانی شورای آموزش و پرورش به عنوان اتاق فکر دستگاه تعلیم و تربیت، این مشکلات رفع شود.

علیرضا قطب الدینی با اشاره به کسب رتبه های برتر دانش آموزان شهرستان در مسابقات فرهنگی هنری شهرستان و استان گفت: در سال گذشته ۴۴ نفر از دانش آموزان این شهرستان در رشته های فرهنگی هنری رتبه های برتر استان یزد را به خود اختصاص دادند و سبب افتخاری برای شهرستان شدند که امیدواریم در یک مراسم خاص از این دانش آموزان تجلیل کنیم.

فرماندار بهاباد نیز در این مراسم با بیان اینکه آموزش و پرورش یک نهاد بسیارمهم در کشور است، افزود: شورای آموزش و پرورش در کشور و شهرستان از جایگاه بالایی برخوردار است و آینده و فرهنگ و نیروی انسانی در شهرستان نگاه به مجموعه آموزش و پرورش دارد بنابراین این جایگاه باید تقویت شود.

علیرضا تیموری به برگزاری برنامه های هفته معلم در شهرستان اشاره کرد و افزود: در هفته معلم باید برنامه هایی که در خور شأن و مقام و منزلت معلم است، برگزار شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد: آموزش و پرورش هم به مشارکت مردم نیاز دارد و با مشارکت و حمایت مردم می تواند رونق بیشتری پیدا کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه بحث مشارکت مردم در آموزش و پرورش به طور جدی یکی از ضروریات است، افزود: باید بحث مشارکت مردم در آموزش و پرورش را جدی بگیریم و بعضی از کارها و امور آموزش و پرورش را به دست مردم بسپاریم.

حسن عبداللهیان اضافه کرد: بر اساس اظهارات رئیس جمهور ابر پروژه دولت در سال ۱۴۰۳ تقویت ایمان، امید و اعتماد مردم نسبت مسئولان و بدنه اجرایی کشور است و این مهم تنها با خدمت بیشتر و با حرکت به سمت تحول و خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم میسر خواهد شد.

وی به نامگذاری شعارسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم گفت: این شعار باید در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت جدی تحقق یابد.

امام جمعه بهاباد نیز در این جلسه با بیان اینکه تجربه و آموزش می‌تواند تحول در اندیشه ها ایجاد کند، افزود: توسعه هر شهری باید از آموزش و پرورش آغاز شود.

حجت‌الاسلام علی اکبر ابراهیی بشکانی به بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین درآموزش وپرورش اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب و سند آموزش و پرورش برای دانش آموزان و معلمان تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه اولین ماموریت در آموزش و پرورش، اجرا و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، اهتمام و اهمیت به علم و پژوهش است، گفت: باید به مسئله پژوهش و علم و تحقیق در آموزش و پرورش بها داده شود.

در این جلسه هر یک از اعضای شورای آموزش و پرورش نظرات و پیشنهادات خود را در مورد برنامه های آموزش و پرورش به ویژه برنامه بزرگداشت هفته مقام منزلت معلم ارائه کردند.

کد خبر 6063965

دیگر خبرها

  • دیدار مدیران استان مرکزی با معلمان
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • اسکان ۱۱هزار و ۵۰۰نفر در مدارس کهگیلویه و بویراحمد در طرح نوروزی
  • اسکان ۱۷ هزار مسافر در مدارس و مراکز اقامتی فرهنگیان پایتخت
  • پذیرش ۶۳هزار نفر روز مسافر اسکان نوروزی فرهنگیان در هرمزگان
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است / ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی، اولویت دولت و آموزش و پرورش