Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی تاکسیرانی تهران، علیرضا قنادان با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی ضابط اجرای قانون برای برخورد با مسافربرهای شخصی نیست، اظهارکرد: مطابق قانون، حمل مسافر با خودروی فاقد مجوز جریمه دارد و به عنوان یک کار غیرقانونی شناخته می‌شود.

وی با تأکید براینکه ضابط قانونی برای برخورد با این مورد پلیس راهنمایی و رانندگی است، گفت: طرح‌های برخورد با مسافربرهای شخصی به‌صورت دوره‌ای با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنادان ادامه داد: درحال حاضر مذاکراتی با پلیس راهنمایی و رانندگی درحال انجام است تا دور همکاری جدید به خصوص در آستانه ورود به مهرماه آغاز شود همچنین شروع مجدد طرح گشت‌های مشترک کنترل و نظارت پلیس و تاکسیرانی درحال بررسی است. اجرای این طرح‌ها برای ساماندهی تاکسیرانی در تهران است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه در سال گذشته طرح نصب دوربین در تمام پایانه‌های تاکسیرانی اجرا شد، اظهارکرد: با توجه به اینکه همه پایانه‌های اصلی کد جریمه دارند اگر خودرویی غیرمجاز اقدام به مسافرکشی کند و وارد این محدوده‌ها شود توسط پلیس راهنمایی و رانندگی جریمه خواهد شد. باید بیش از گذشته در این مورد سخت گیری شود.

قنادان با تقسیم پدیده مسافربرهای شخصی به دو دسته جداگانه گفت: دسته اول افرادی هستند که به‌صورت معمولی اقدام به مسافرکشی می‌کنند که در این دسته موضوع فردی است؛ در دسته دوم، افراد به‌صورت باند و پاتوقی فعالیت می‌کنند. در تهران نقاطی وجود دارد که ۲۰ خودرو به‌صورت باند مسافرکشی می‌کنند و امنیت را به خطر می‌اندازند. این دسته به‌صورت سازمان یافته اقدام به انجام کار غیرقانونی می‌کنند.

وی ادامه داد: افرادی هم هستند که از شهرستان‌های دیگر به تهران می‌آیند و حتی مکانی برای خواب ندارند و شب را در ماشین خود به صبح می‌رسانند. به این افراد «ماشین خواب» گفته می‌شود. برخی دیگر از این مسافربرها وارد سامانه‌های اینترنتی می‌شوند و به فعالیت می‌پردازند.  

قنادان با بیان اینکه برخورد با پاتوق‌ها از حیطه وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی خارج می‌شود و در این خصوص باید پلیس امنیت و یگان ویژه وارد عمل شوند، اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی به افزایش مسافرکش‌های غیرقانونی دامن می‌زند، اگر در این زمینه مماشات شود این کار غیرقانونی فراگیر خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در مورد آخرین فرآیند واردات تاکسی‌های هیبریدی نیز گفت: درحال حاضر این طرح در کمیسیون‌های تخصصی بررسی شده و همچنان در انتظار مصوبات هستیم که به صحن دولت برود؛ اگر هیئت دولت واردات خودروهای هیبریدی با کاربری عمومی را مصوب کند این مشکل حل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۸۰ هزار تاکسی در پایتخت فعال است.

تهرام/۹۳۴۳//۱۳۴۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف پلیس راهنمایی و رانندگی خواب دوربین سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کنترل و نظارت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۰۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: ­۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران بیمه نیستند که به صورت جدی برای بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت‌های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

شادی مالکی افزود: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال را بیمه تکمیلی کردیم.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره گلایه برخی شهروندان از افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نرخ کرایه در سال جدید افزایش یابد.

شادی مالکی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده کرایه‌ها بیشتر از ۴۵ درصدافزایش یافت، گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می‌کنند، فقط در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از طراحی سامانه جامع برخط در این سازمان خبر داد وگفت: رانندگان تاکسی می‌توانند زیرنظر این سامانه خدمات ارائه کنند و نظارت هوشمندی نیز برآن‌ها می‌شود که به زودی این مهم درشهر محقق می‌شود.

دیگر خبرها

  • انتقال چای قاچاق با قطار
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • بی احتیاطی جان راکب موتورسیکلت در صومعه سرا را گرفت
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • نصب پابند الکترونیک به ۳۰۰ سارق سابقه دار در غرب استان تهران
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی