Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات با دعوت از هموطنان برای بهره‌مندی از فیض توسعه حرم‌های مطهر در آستانه روز عرفه و اعیاد قربان و غدیربه این سؤال که "آیا پول کمک‌های مردمی برای بازسازی عتبات از کشور خارج می‌شود" پاسخ داد. ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ اجتماعی سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ حجت‌الاسلام کاظم رنجبر محمدی در جمع خبرنگاران، مشارکت در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه را مصداق «صدقه جاریه» دانست و اظهار کرد: این کار خیرین افزون بر آثار معنوی و اخروی، برکات مادی بسیاری نیز دارد که ایجاد اشتغال و رونق صنایع داخلی از جمله آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشترین زائران اعتاب مقدسه ایرانیان هستند، افزود: بر اساس احادیث و روایات، تا زمانی که این فضاهای زیارتی و اماکن خدماتی و رفاهی در حرم‌های مطهر پابرجاست، خیران و مشارکت‌کنندگان در ساخت آنها نیز در فیض زیارت زائران شریک خواهند بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه تا‌کنون بیش از 150 پروژه در زمینه بازسازی، نوسازی، مرمت ابنیه و توسعه حرم‌های مطهر اجرا شده است، افزود: هزینه تمامی این طرح‌ها از محل کمک‌های مردمی و نذر خیران تامین می‌شود.

حجت‌الاسلام رنجبر محمدی با اشاره به شبهات دینی که درباره چرایی کمک به بازسازی حرم‌های مطرح می‌شود، اظهار کرد: برخی از این ابهامات ناشی از عدم آگاهی و بخشی نیز از سوی افراد مغرض و با نیت ایجاد تفرقه و دین‌ستیزی مطرح می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات گفت: برخلاف شبهات مطرح شده، وجوهات مردمی از کشور خارج نمی‌شود بلکه این پول‌ها صرف خرید مصالح و تجهیزات مورد نیاز از صنایع داخلی می‌شود.

وی با بیان اینکه برکت کمک‌های مردمی در قالب ایجاد تقاضا برای کالا و خدمات به اقتصاد کشور تزریق می‌شود، افزود: احیاء هنرهای سنتی مانند قلمزنی، درودگری، خاتم‌کاری، منبدکاری، کاشی‌کاری، آئینه‌کاری و ... از دیگر برکات مادی مشارکت در بازسازی حرم‌های مطهر است. 

حجت الاسلام رنجبر محمدی اظهار کرد: براساس اسناد متقن تاریخی، بسیاری از ابنیه موجود در اعتاب مقدسه، یادگار ایرانیان در صده‌های گذشته است لذا ستاد بازسازی عتبات با مرمت این اماکن، میراث ارزشمند هنر و معماری ایرانی و اسلامی را در خارج از مرز‌های کشور، حفظ و احیاء کرده است.

وی گفت: هموطنان علاقه‌مند به مشارکت در این صدقه جاریه می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به هر میزان دلخواه با شماره‌گیری کد (#233*) ستاره 233 مربع اهداء کنند.

توسعه حرم مطهر حسینی اولویت نخست ستاد بازسازی عتباتگشایش بزرگترین زیرگذر کربلا به همت ستاد بازسازی عتبات + عکسآغاز مجدد بازسازی و تجهیز عتبات سوریه توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات"صدور خدمات مهندسی ایران" به خارج از کشور از دستاوردهای ستاد بازسازی عتبات

انتهای پیام/

Rsaadati/P/S2,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ستاد بازسازی عتبات عالیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد بازسازی عتبات عالیات ستاد بازسازی عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن

محمدحسین پیروی کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا وسیما گفت: حفظ تعادل بهره برداری از معادن و حفظ ملاحظات زیست محیطی امری ضروری است.
وی افزود:معدن یا به طور کلان‌تر اقتصاد می‌تواند برخلاف ظاهرش تقابلی با محیط زیست نداشته باشد.
پیروی پژوهشگر حوزه معدن گفت: در کشور‌های مختلف دنیا این موضاعات پیگیری شده و به نتایج خوبی هم رسیده اند و در هیچ جای دنیا دولت‌ها موظف به احیا و بازسازی تخریب‌های ناشی از معدنکاری نیستند.
وی گفت:در کشور ما تاکنون هیچ گونه احیا و بازسازی پیرامون معدنی با مشارکت بخش دولتی و خصوصی صورت نگرفته است مگر در چند مورد اندک که معارضین محلی داشته است و کار معدن متوقف شده است.
آقای پیروی تصریح کرد:یکی از چالش‌های احیا و بازسازی، پرداخت نشدن حقوق دولتی به سازمان
منابع طبیعی و آبخیزداری است، این در حالی است که درماده (۲۵) قانون اصلاح قانون معادن ۱۲ درصد از آن را سازمان برنامه و بودجه باید به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور واریز کند.
وی گفت:چالش دیگر که در این حوزه وجود دارد خلاقانونی است که بهره برداران معدنی تکلیف قانونی برای احیا و باسازی مناطق آسیب دیده ندارند.
پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اصل ۴۵ قانون اساسی افزود: معادن در مالکیت خصوصی نیست. معدن دار مستاجر دولت است و دولت می‌تواند بر عملکرد آن نظارت کند و استاندارد بگذاردو معدنکار را درصورت بروز تخلفات مکرر خلع ید کند.
وی با بیان اینکه ضوابط محیط زیست در همه جای دنیا همزمان با بهره برداری از معادن اجرا می‌شود گفت:یکی از اقدامات مهم دنیا در معدنکاری حفاظت از خاک است و در سایر کشور‌ها معدنکاران موظفند در شروع بهره برداری از معدن خاک آن منطقه را درجای مناسب دپو کنند از آن محافظت کنند و بعد از اتمام معدنکاری خاک را در جای خود قراردهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد با رویکرد مردمی سازی
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • (تصاویر) اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی