Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی افشا کرده که ۳۰ نفر از نظامیان ارتش این رژیم که در پروژه سامانه گنبد آهنین شرکت داشته‌اند به سرطان مبتلا شده‌اند.

این افراد خواستار بررسی ارتباط میان بیماری خود با سامانه گنبد آهنین شده‌اند.

این جدیدترین گزارش در ارتباط با نواقص بیشماری است که در عمل از این سامانه پدافندی مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات رژیم صهیونیستی همواره ادعا‌هایی درباره توانمندی این سامانه موشکی مطرح کرده و مدعی هستند که گنبد آهنین آمادگی مقابله با هر نوع حمله موشکی را دارد.

اما از سوی دیگر در موارد متعددی نیز علاوه بر کارشناسان و متخصصان نظامی، مقامات رژیم صهیونیستی نیز به ناکارآمدی این سامانه اذعان کرده‌اند.

این ناکارآمدی تنها در مقام حرف نبوده و در عمل نیز بسیار مشاهده شده که گنبد آهنین از عهده عملیات‌های نظامی خود برنیامده و حتی در برابر ایتدایی‌ترین موشک‌ها نیز ضعیف عمل کرده است.

این ناکارآمدی در حالی است که قدرت موشکی حزب‌الله لبنان طی سال‌های اخیر و به خصوص از جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ پیشرفت گسترده‌ای داشته است و موشک‌های مقاومت فلسطین نیز در موارد بسیاری سامانه موشکی گنبد آهنین را به چالش کشیده‌اند.

یکی از ضعف‌های این سامانه موشکی آن است که می‎تواند موشک‌های مهاجم را تا شعاع ۷۵ کیلومتری رهگیری کند در نتیجه قادر به دفاع از مناطق محل نزدیک شلیک نیست. به همین علت این سامانه در برابر حمله موشکی احتمالی حزب الله کارایی ندارد.

 اسرائیل دیفنس می‌نویسد: حزب‌الله لبنان دارای قدرت هیبریدی قابل توجهی است که شامل انواع موشک‎های ضد هوایی، ضد تانک و ضد کشتی است و مهمتر از همه ۱۵۰ هزار انواع موشک و راکت. آن‌ها دارای جنگ‌افزار‌هایی هستند که برخی از آن‌ها قابلیت هدف قرار دادن تمام اسرائیل را دارند. حزب الله قادر است روزانه ۱۰۰۰ موشک و راکت شلیک کند و حتی شاید بیشتر آنچه در طول رویارویی اسرائیل و لبنان وجود داشت.

«اسحاق غرشون»، فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی درباره قابلیت گنبد آهنین در برابر موشک‌های حزب الله می‎گوید: این سامانه قادر به دفاع در برابر موشک‌های کوتاه برد نبوده و در مقابله با شلیک بیش از ۱۲۰ موشک با محدودیت رو به رو است.

اخیرا روزنامه صهیونیستی معاریو نیز گزارش داد که «نقص‌های» سامانه پدافند گنبد آهنین این رژیم را وادار کرده تا به دنبال سامانه دفاعی جایگزین باشد.

معاریو می‌گوید که سامانه گنبد آهنین در درگیری‌ها با مقاومت فلسطین نواقص زیادی از خود نشان داده است.

این روزنامه عبری زبان می‌گوید که گنبد آهنین در برابر حملات مقاومت فلسطین نواقص بسیای از خود نشان داده است.

معاریو در بخش دیگری تأکید کرد که این تعداد برای مقابله با صد‌ها موشک شلیک شده از سوی مقاومت فلسطین که در درگیری‌های اخیر حتی توانستند سکو‌های پرتاب را نیز هدف قرار دهند کافی نیست.

 

 

ماه می‌سال جاری درگیری میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیرو‌های مقاومت فلسطین شدت یافت و این درگیری بیش از پیش ناتوانی گنبد آهنین را برملا کرد.

در پی تشدید درگیری‌های ۳ روزه در ماه می‌میان نیرو‌های مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیستی حدود ۷۰۰ راکت از غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد که شدت و گستردگی این شلیک‌ها خسارات فراوانی در پی داشت.


پس از این حمله موشکی، رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی رهگیری بخش عده‌ای از موشک‌ها به وسیله گنبد آهنین شد، اما گزارش رسانه‌ها و برخی مقامات این رژیم حاکی از شکست و ناتوانی گنبد آهنین در برابر این عملیات موشکی بوده است.

در همین حال گردان‌های «عزالدین قسام»، شاخه نظامی حماس نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که موفق شده با استفاده از تاکتیک شلیک ده‌ها موشک در زمان واحد از سد گنبد آهنین عبور کند.

پایگاه دبکا که با سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در ارتباط است، دریاره این سامانه ضد موشکی نوشته "گنبد آهنین نه تنها سودی برای اسرائیل نداشته بلکه از مقابله با موشک‌های حماس نیز ناتوان است و تنها نقاط ضعف ارتش صهیونیستی را آشکار کرده است. "

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار بین الملل رژیم صهیونیستی سامانه موشکی سامانه گنبد آهنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله تجهیزات جاسوسی اسرائیل را زد + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی در پادگان دوفیف را در منطقه الجلیل الاعلی با سلاح مناسب هدف قرار دادیم.

در این بیانیه آمده است که در پی حمله حزب‌الله، این تجهیزات ویران شده‌اند.

حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

اخیرا یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی اذعان کرد: حزب الله از هفتم اکتبر سال گذشته (۲۰۲۳) تاکنون فقط از ۵ درصد توان نظامی خود استفاده کرده است.

این منبع نظامی صهیونیست بیان کرد: همه روزه حزب الله سامانه‌های دفاعی اسرائیل را هدف قرار می‌دهد و از زوایای مختلف موشک شلیک و کمیت این موشک‌ها و مقدار مواد منفجره موشک‌هایی که روانه شمال می‌شود، تغییر می‌کند.

منبع مذکور از حملات موثر و دقیق موشکی حزب الله خبر داده است.

این منبع با اشاره به استفاده حزب الله لبنان از موشک‌های برکان و شلیک آن به مناطق شمالی فلسطین اشغالی، به قدرت ویرانگر این موشکها اذعان کرده است.

منبع نظامی صهیونیست به تهدید پهپادی حزب الله علیه رژیم اسرائیل پرداخت؛ پهپادهایی که توان حمل ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم مواد منفجره را دارند.

این منبع صهیونیست همچنین به تخلیه هزاران صهیونیست از شمال فلسطین اشغالی اذعان کرد.

کد خبر 845993 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • دومینوی استعفای مقامات صهیونیست ادامه دارد
  • حزب‌الله با موشک مرکز نظامی «الضهیره» اسرائیل را به آتش کشید
  • «حزب‌الله» و «القسام» مواضع نظامیان صهیونیست را راکت‌باران کردند
  • دولت بایدن ملتمسانه به‌دنبال منصرف کردن ایران از حمله به اسرائیل بود | انتظار عذاب‌آور بایدن در مدت حمله ایران
  • عملیات‌ های جدید حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی
  • عملیات‌های جدید حزب الله علیه رژیم صهیونیستی
  • حزب‌الله تجهیزات جاسوسی اسرائیل را زد + جزئیات
  • افشای ناگفته هایی از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل /این تسلیحات استفاده شد +تصاویر
  • دفاع موشکی ایران در برابر رژیم صهیونیستی غرب و اروپا را مبهوت خود کرد