Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-25@06:13:33 GMT

روال کنونی عرضه نفت در بورس انرژی طبیعی است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۱۷۷۶

روال کنونی عرضه نفت در بورس انرژی طبیعی است

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، صادق مردانی بابیان اینکه تنها هدف عرضه نفت در بورس انرژی جبران کسری صادرات نفت در دوران تحریم نیست، گفت: مهم ترین هدف عرضه نفت در بورس انرژی، تاثیرگذاری بر قیمت ها است. فرمول مشخص شدن نرخ نفت در معاملات واحد و مشخص است. بنابراین بسته به عوامل در نظر گرفته شده در فرمول، قیمت روز نفت مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بهترین حالت اگر تحریم اقتصادی وجود نداشته باشد ۲ تا ۳ سال هم ممکن است روال مراجعه مشتریان به بورس به شکل کنونی ادامه یابد که کاملا طبیعی است. این روال در بورس نایمکس و دبی نیز وجود دارد و روزهای کم معامله در روند کلی را محاسبه نمی کنند.

به گفته این کارشناس بورس انرژی، تخفیف دادن ولو موقت در بورس، این سیستم را از هدف اصلی خود دور کرده و در حقیقت گام برداشتن در چارچوب تحریم های آمریکا علیه صنعت نفت ایران است. چرا که هدف ترامپ صفر کردن صادرات و درآمد نفتی ایران است که با تخفیف دادن به مشتری ها روال ادامه دار خواهد بود و قطعا به نشان نفت ایران لطمه قابل توجهی وارد می شود و به مرور زمان این مفهوم که ایرانی ها به هر قیمت حاضر به فروش نفت هستند در بازار عنوان می شود که قطعا به ضرر کشور است.

مردانی با بیان اینکه عرضه نفت در بورس باید ابزاری برای تاثیرگذاری بر قیمت ها باشد، اظهار داشت: در صورتی که قیمت نفت خود را به طور رسمی در تابلوی بورس با تخفیف نامعقول و  غیراصولی و نامتعارف عرضه کنیم بی شک این باور درباره ایران شکل می گیرد که هر چه فشار بیشتری وارد شود این کشور نفت را ارزان تر می فروشد، بنابراین نباید با طرح چنین موضوعاتی عرضه نفت در بورس را به حاشیه ببریم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: عرضه نفت در بورس انرژی بورس انرژی فروش نفت قیمت نفت تولید نفت صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟

به گزارش قدس آنلاین، یکی از موضوعاتی که امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم می‌تواند در دستور کار سازمان بورس قرار گیرد عرضه‌های اولیه است. رشد عرضه‌های اولیه می‌تواند موجب بازگشت اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران در سال‌های اخیر شود.

خبرهای رسیده از سازمان بورس حاکی است ۲۰۰ عرضه اولیه در دستور کار این سازمان قرار دارد که فراینده بررسی شرکت‌ها هم اکنون در حال انجام است و به محض اینکه شرایط بورس به ثبات رسید این عرضه‌ها به ترتیب تا پایان سال انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • اولین عرضه خودرو در بورس کالا در سال ۱۴۰۳
  • چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟
  • چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود
  • راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟
  • عرضه شمش بلوم و تختال
  • تولید ماهیانه شیر خشک به ۲۰ هزار تن رسید