Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:13:37 GMT

کمیساریای سازمان ملل متحد به تعهدات خود عمل کند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۳۴۴۱

کمیساریای سازمان ملل متحد به تعهدات خود عمل کند

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فصیحی هرندی ظهر شنبه در مراسم افتتاح مرکز پیش دبستانی مهمانشهر رفسنجان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: حدود ۷۰ هزار اتباع افغانستانی در رفسنجان سکونت دارند که به طور رسمی بیش از پنج هزار نفر از آنها در مهمانشهر و مابقی در مرکز شهر یا بخش های شهرستان ساکن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جمعیت شهرستان رفسنجان طبق آخرین سرشماری سال ۹۵ بالغ بر ۳۱۱ هزار نفر است و به نظرمی رسد از هر هفت نفری که در رفسنجان زندگی می کنند یک نفر از اتباع افغانستانی هستند که سعی می کنیم در امر مهمان نوازی از آنها کوتاهی نکنیم.

وی بیان کرد: در امر آموزش اتباع مخصوصاً پس از دستور رهبری مبنی بر اینکه چه کسانی که مجوز حضور دارند و چه کسانی که ندارند باید شرایط تحصیل آنها فراهم شود در سطوح مختلف تحصیلی از پیش دبستانی تا دانشگاه تعداد قابل توجهی از فرزندان افغانستانی مقیم در ایران مشغول به تحصیل هستند.

فصیحی هرندی با بیان اینکه فرزندان تحصیل کرده افغانستانی با بازگشت به کشور خود می توانند به میهن خویش خدمت کنند، گفت: در حال حاضر نیز دانشجویانی از افغانستان در دانشگاه ولی عصر رفسنجان ودانشگاه‌های دیگر کشور داریم که با بازگشت به کشور خود در دولت افغانستان خدمت می کنند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه ارتباط فرهنگی ما با افغانستان ارتباط وثیقی است و خطوط مرزی سیاسی هرگز باعث عدم تعامل فرهنگی ما نخواهد شد، تصریح کرد: باید سعی کنیم به اندازه توان و همت خود این ارتباط را حفظ کنیم و فرزندانی که امروز میهمان ما هستند از امت مسلمانی هستند که به دلایل ظلم به آنها و جنگ های نیابتی شرایط زندگی را برای آنها غیر ممکن کرده و به اجبار از کشور خود مهاجرت کرده است.

فصیحی هرندی ابراز داشت: رسیدگی به امور تحصیل پناهندگان افغانستانی سرمایه فرهنگی برای جمهوری اسلامی است و اگر ارتباط فرهنگی بین ما و مردم افغانستان به خوبی صورت بگیرد ما از تزاحم های فرهنگی دور خواهیم بود و از آسیب‌های آن دور می مانیم.

وی بیان داشت: امیدواریم شرایط افغانستان به گونه ای مساعد شود که اتباع این کشور به کشور خود بازگردند و ما از ارتباطات دو کشور به نفع دو ملت بهره مند شویم.

فرماندار رفسنجان در ادامه اظهار کرد: امکانات شهرستان به گونه ای نیست که پاسخگوی همه نیازهای اتباع باشد، هم از نظر فضای فیزیکی و هم از نظر امکانات آموزشی در مضیقه هستیم و یک مسئولیت اجتماعی بر عهده دولت افغانستان و کمیساریای سازمان ملل متحد می باشد که باید به تعهدات خود عمل کنند و احساس این است که بخشی از این تعهدات وانهاده شده است.

فصیحی هرندی ادامه داد: ما وظایف آموزشی خود را به نحو احسن برای اتباع انجام می دهیم، این موضوع نباید باعث شود که دولت افغانستان و کمیساریای سازمان ملل متحد به تعهدات خود نسبت به آموزش اتباع در ایران عمل نکنند.

کد خبر 4689658

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری رفسنجان اتباع خارجی رفسنجان قزوین روز خبرنگار بوشهر گرگان شیراز شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف خرم آباد آتش سوزی مشهد ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکری گفت: بانک مرکزی در تخصیص ارز به دارو در سال گذشته اشکالاتی داشت که در پایان سال توانست به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی چهار جلسه نظارتی درباره دارو برگزار کرد، اما هنوز مشکل گرانی و کمبود دارو حل نشده است.

وی افزود: آخرین جلسه مجلس در این‌باره نوزدهم دی سال گذشته برگزار شد که فرصت دوماهه‌ای به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داده شد، همچنین مقرر شد ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد را بیماران بپردازند که این اتفاق رخ نداده و پرداختی از بیمه و بیمار به‌طور تقریبی برابر است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشترین اشکال در این زمینه به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بازمی‌گردد، گفت: بانک مرکزی منابع ارزی را برای دارو تأمین نکرده است.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه ۷۰ همت طلب دارو را پرداخت نکرده و سازمان تأمین اجتماعی نیز طلب دانشگاه علوم پزشکی را نپرداخته است که این موارد باید رسیدگی شود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: علاوه بر جلسات صحن مجلس، من نیز برای بررسی علل کمبود دارو جلسات جداگانه‌ای را با مسئولان بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان داشتم.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان درباره دارو مسئولیت دارند، تصریح کرد: بانک مرکزی برای اختصاص ارز دارو در اواخر بهار و ابتدای تابستان اشکالاتی داشت که موجب ایجاد مشکلاتی در توزیع دارو شد، اما پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

کد خبر 747116

دیگر خبرها

  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در خان یونس
  • واکنش سازمان ملل به کشف گور جمعی در جنوب غزه
  • بازگشت اتباع افغانستانی به کشور خود + فیلم
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است