Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضا جوکار در گفت وگو با خبرنگار مهر به اهمیت و ارزش کار خبرنگار و همچنین نقش وی در آگاه سازی افکار عمومی اشاره کرد و دراین باره اظهار داشت: قلم،دوربین و بیان خبرنگار می تواند، با اطلاع رسانی شفاف در رابطه با خدمات و عملکرد مسئولان برای مردم در امر مشارکت و همدلی جامعه نقش شایسته ای داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش رسانه ها در خصوص آسیب های اجتماعی اشاره کرد و افزود: جامعه امروزی نیازمند اخلاق مداری و کردار های پسندیده است و افول اخلاقی زیبنده نظام اسلامی نیست که در چنین مواقعی رسانه ها می توانند با توسل به ریشه های اصیل فرهنگ دینی و اسلامی مردم را به نسبت وظایف و رفتارهای خدا پسندانه سوق دهند.

امام جمعه شهر قدس به گام دوم انقلاب و نقش رسانه ها دراین زمینه نیز اشاره کرد و افزود: در گام دوم انقلاب قرار است ما به سمت تمدن سازی پیش برویم و در این مسیر علما و رسانه ها که یک هدف و رسالت مشترک را دنبال می کنند باید حکومت و نظام اسلامی را کمک کنند.

جوکار نقش رسانه ها در بالابردن صدای تریبون نماز جمعه را بسیار موثر برشمرد و افزود: آنچه که از تریبون نماز جمعه پژواک می شود، نباید در چهار دیواری مصلا محصور شود، بلکه رسانه ها که به عنوان مکمل در اهداف نماز جمعه محسوب می شوند باید این صدا را با تحلیل و تفسر های کارشناسی شده و خلاقانه خود تا جمعه بعدی و با صدای بلند تری برای افکار عمومی مطرح کنند.

وی به روز شدن دانش رسانه ای و همچنین تشکلی برای هماهنگی رسانه ها را یکی از نیاز های شهر قدس برشمرد و اظهار داشت: گذراندن دوره های تخصصی خبرنگاری می تواند در دانش و کیفیت ارائه کار خبرنگاران تاثیر ارزنده ای داشته باشد که به همین منظور ایجاد بستر برای برگزاری کلاس های تخصصی از وظایف مسئولان است و همچنین داشتن یک تشکل برای همدلی و هم افزایی کار رسانه ای می تواند در رفع موانع و مشکلات رسانه ها موثر باشد.

جوکار در پایان از حمایت های خود در رابطه با کارگروه رسانه ای خبر داد و توجه به مسائل و حوزه رسانه ها را یکی از برنامه های خوب برشمرد.

کد خبر 4689665

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب امام جمعه قدس روز خبرنگار روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف خرم آباد آتش سوزی ایلام مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برای کاهش آسیبهای فضای مجازی و آشناسازی نوجوانان و جوانان نسبت به این آسیبها، دوره های سواد رسانه و طرح «منیر» توسط این اداره کل با همکاری آموزش و پرورش در شهرستانهای مختلف در دست اجرا است.

 

حجت الاسلام صاحبقرانی امروز در خواف افزود: در کنار این مساله در قالب مرکز رسانه ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها از ظرفیتهای بومی برای آشنایی نوجوانان و جوانان و دانش آموزان و دانشجویان نسبت به آسیبهای فضای مجازی بهره گرفته می شود و سطح آگاهی های عمومی افزایش می یابد.

 

 وی ادامه داد: محتواسازی برای فعالان فضای مجازی در عرصه مقابله با ترفندهای فرهنگی دشمنان و آسیبهای این بخش از دیگر رویکردهای اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • خانواده اساسی‌ترین رکن جامعه و مدنیت اسلامی است
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی