Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جریان یک درگیری خونین میام مردم و سربازان و پرسنل پادگانی در محمود آباد در استان مازندران، چند تن جان باخته و مجروح شدند؛ درگیری مرگباری که ابتدا اعلام شد در نتیجه هجوم جمعی از اراذل و اوباش و زمین خواران به وجود آمده و بعد مشخص شد این گونه نبوده است.   به گزارش «تابناک»، ساعاتی پیش محدوده قصر دریاسر در محمودآباد صحنه درگیری های شدیدی بود که تا کیلومترها آنسوتر همه را خبردار کرد؛ درگیری شدید که یک سوی آن نظامیان قرار داشتند و صدای شلیک پیاپی تفنگ هایشان گوش فلک را کر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درگیری هایی که فرجام خون باری داشت.
به گزارش آفتاب‌نیوز؛ رسانه‌ها روایت‌های گوناگونی از این حادثه منتشر کرده‌اند. نکته مبهم اینکه در روایت این رسانه‌ها، مردم و معترضان، اراذل و اوباش معرفی شده‌اند، در حالی که کشته شدگان و مجروحان این حادثه از مردم عادی بوده‌اند و معاون سیاسی امنیتی مازندران نیز گفته که این حادثه به هیچ‌وجه مربوط به زمین‌خواری نبوده و با خانواده کشته‌شدگان نیز ابراز همدردی کرده است.


آنطور که خبرگزاری فارس نوشته است: "هجوم غیرقانونی و خودسرانه عده‌ای به اراضی پادگان نجات خدمه نیروی هوایی ارتش در محدوده قصر دریاسر منطقه محمودآباد استان مازنداران، منجر به درگیری با کارکنان و عوامل تامین حفاظت فیزیکی این پادگان شد. " این خبرگزاری با اشاره به اینکه "در این درگیری دو نفر کشته و چند نفر زخمی شدند"، افزوده است: این حمله در زمانی صورت گرفته که سربازان قصد داشتند محدوده باند فرودگاهی را فنس‌کشی کنند، اما معارضان سنگ، چوب و زنجیر به سمت ان‌ها پرتاب کردند که در این میان تعدادی از سربازان و پرسنل نیروی هوایی ارتش مجروح شدند. به گفته شاهدان، معارضان حتی به محدوده باند این فرودگاه حمله کردند و سربازان برای دفاع از خود اقدام به تیراندازی کردند و بر اثر آن دو نفر از مهاجمان کشته و تعداد دیگری هم زخمی شدند.

خبرگزاری فارس همچنین نوشته است: "در این درگیری که تعدادی از اجیرشدگان و اراذل و اوباش نیز قصد سوء استفاده از موقعیت و تعرض دوباره به حریم پادگانی داشتند، با کمک عوامل نیروی انتظامی عده‌ای از آن‌ها دستگیر و اجازه تعدی مجدد داده نشد. "

این خبرگزاری افزوده است: بر اساس قانون باند پایگاه نجات خدمه نیروی هوایی ارتش دارای حریم ۴۰ متری است، اما در چند متری باند ساخت و ساز غیرمجاز انجام شده است و عملا این باند پرواز را بلا استفاده کرده است.

خبرگزاری ایسنا نیز در همین‌باره نوشته است: در تعرض به حریم این پادگان و در ورود غیرقانونی به باند فرودگاه که با قصد خلع سلاح عوامل انتظامی پادگان نیروی هوایی بیشه کلاه محمودآباد انجام شد، دو نفر نیز کشته شدند. در این درگیری "تعدادی اجیر شده و اراذل و اوباش" نیز قصد سو استفاده از موقعیت و تعرض دوباره به حریم پادگانی را داشتند که با کمک عوامل نیروی انتظامی عده‌ای از آن‌ها دستگیر و اجازه تعدی مجدد داده نشد. موضوع به لحاظ قانونی توسط ارتش در دست بررسی است.

اعزام تیم حقیقت‌یاب استاندار مازندران به محمودآباد

سایت تابناک نیز در روایتی از این حادثه نوشته است: یک حکایت حاکی از آن است که به دلیل اجراء احکام رای دادگستری نسبت به اجرا حق شهرک قصر دریا، نیروی هوای از اجرا حکم ممانعت کرده و با هماهنگی‌های قبلی به سمت ماموران و صاحب اراضی شهرک قصر دریا تیراندازی کردند که متأسفانه تعدادی از کارگران شهرک قصر دریا که جهت تماشا در آن قسمت حضور داشتند ناخواسته مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که متاسفانه دو نفر از آن‌ها که اهل فریدونکنار بودند، جان سپردند و ۴ نفر راهی بیمارستان شدند.

حکایت دیگر اینگونه بیان شده است که عده‌ای از اجیرشدگان یک زمین‌خوار معروف سرخ‌رودی طبق یک برنامه از پیش تعیین شده با در دست داشتن انواع سلاح سرد به حریم پادگان نجات خدمه نیروی هوایی ارتش در محمودآباد تعرض و با پرسنل این پادگان درگیر شدند که منجر به ضرب و شتم و زخمی شدن تعدادی از کارکنان و سربازان ارتش شد.

به هر روی متاسفانه این اتفاق تلخ رخ داده و مسئولان ذیربط مجدانه در تلاشند تا عاملان این حکایت تلخ را به سزای اعمالشان برسانند.

پس از حادثه تیراندازی صبح امروز، حسین‌زادگان استاندار مازندران بلافاصله برای برقراری آرامش در محل حادثه و استقرار نیرو به جهت پیشگیری دستورات لازم را صادر و تیم حقیقت‌یابی را به محل وقوع جرم اعزام کرد.

استاندار مازندران: با عاملان حادثه درگیری در محمود آباد به شدت برخورد می‌شود

استاندار و رئیس شورای تامین استان مازندران گفت: با عاملان حادثه در شهرستان محمودآباد به شدت برخورد خواهد شد.

احمد حسین زادگان عصر روز شنبه در گفتگو با خبرگزاری ایرنا ضمن ابراز همدردی با خانواده کشته‌شدگان این حادثه افزود: نشست شورای تامین استان به صورت فوق‌العاده با حضور تمامی اعضاء برای بررسی ابعاد این حادثه تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: در نشست شورای تامین استان مازندران ضمن تاکید بر برخورد شدید قانونی با عاملان این حادثه، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، مسوول بررسی ابعاد این حادثه شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: همچنین معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار به نیابت از استاندار مازندران در نشست شورای تامین شهرستان محمودآباد برای بررسی ابعاد حادثه حضور داشت. تمام ابعاد این حادثه از سوی مسوولان استانی بررسی و با عاملان و مقصران آن نیز به شدت برخورد می‌شود.

در پی صدور رای قطعی دستگاه قضایی استان مازندران مبنی بر آزادسازی بخشی از اراضی مربوط به پایگاه هوایی ارتش در حاشیه روستای بیشه کلا در بخش سرخرود شهرستان محمودآباد به نفع ساکنان منطقه، منجر به تیراندازی از سوی ماموران پایگاه هوایی به سمت مردم و ماموران مجری این حکم شد که در این حادثه ۲ نفر از مردم عادی کشته و ۴ نفر نیز زخمی شدند.


توضیحات معاون سیاسی امنیتی مازندران؛ موضوع زمین‌خواری نبوده، معترضان نیز اراذل و اوباش نبودند

منبع: تابناک

کلیدواژه: درگیری پادگان محمود آباد تیراندازی نیرو هوایی کشته مجروح فیلم عکس شورای تامین مازندران روز عرفه دعای عرفه شمس الدین وهابی معامله قرن منصور هادی آغاز قیام امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است

سرهنگ مهدی میدانی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش روز گذشته و در آیین افتتاح نخستین اجلاسیه نماز در نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امسال مهم ترین برنامه خودش را با موضوع نماز آغاز کرد.


اجلاس سراسری نماز که امروز در نیروی هوایی آغاز به کار کرد، اولین اجلاس سراسری در بین کارکنان نیروی هوایی ارتش بود اما از خرداد سال پیش که اجلاس نماز در ارتش برگزار شد، بیش از 130 اجلاس در کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که تا خرداد امسال ادامه دارد.
سال گذشته جشنواره حدیث ما در ارتش "با نماز در سیره امام علی (ع)" که کتاب بسیار خوبی در زمینه نماز است برگزار شد و این جشنواره با استقبال و حضور بیش از 14 هزار نفر به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • واژگونی رانا با یک جان باخته در محور بجستان به روستای مزار
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • ۳ کشته در اثر واژگونی پژو در فارس
  • واژگونی پژو در فارس ۳ کشته در پی داشت
  • قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • گروگانگیری خونبار در خراسان ؛ کشف آثار درگیری خونین در خانه قربانی | آدم‌ربایان اجاره‌ای پسر ۳۰ ساله را به زاهدان بردند