Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محسن بیگلری اظهار داشت: طرح بیمارستان ۲۳۴ تختخوابی، فرودگاه، ذوب آهن و چند طرح دیگر این شهرستان همچنان بعد از سال ها ناتمام مانده بنابراین جذب سرمایه گذار و واگذاری برخی از این طرح ها به بخش خصوصی روند پیشرفت و اتمام آنها را تسریع می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان ۲۳۴ تختخوابی سقز در آینده نزدیک با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد و خدمات رسانی خود را آغاز میکند، افزود: این بیمارستان جزو طرح های ملی است و با افتتاح آن بسیاری از مشکلات پزشکی و درمانی مردم شهرستان سقز و شهرهای همجوار رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی به بازگشایی مرزهای سیرانبند بانه و بازارچه مرزی سیف سقز نیز اشاره کرد و یادآور شد: چندین بار برای این موضوع را از طریق وزیر کشور و وزیر امور خارجه پیگیری کرده ام اما در حال حاضر مشکل اصلی به دولت مرکزی عراق و موافقت آنها با بازگشایی این دو مرز تجاری بر می‌گردد.

بیگلری از ایجاد ۲ کارخانه جدید در شهر صاحب با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و اضافه کرد: کارخانه کارتن سازی و مونتاژ لوازم خانگی با جذب سرمایه گذار خارجی به زودی در سقز ایجاد می‌شود تا برای جوانان اشتغالزایی کند.

وی به بومی سازی و استخدام نیروها در بیمارستان تازه احداث سقز را مورد تاکید قرار داد و گفت: تلاش های زیادی برای جذب نیرو از طریق آزمون های استخدامی کردیم و برای اولین بار استخدام نیرو برای بیمارستان ۲۳۴ تختخوابی سقز از طریق آزمون با رویکرد بومی سازی صورت می‌گیرد.

نماینده شهرهای سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه و شهرسازی کردستان نسبت به راه های اصلی و فرعی شهرستان سقز توجه زیادی ندارد، تاکید کرد: هر چند جاده های سقز - بانه، سقز - مریوان و سقز - بوکان در حال پیگیری است ولی کندی کار اصلی ترین مشکل است و از دولت می خواهیم به بهسازی و تعریض این جاده ها بیشتر توجه کند.

بیگلری در بخش دیگری به مطالبات برخی دانش آموزان دختر این شهرستان برای ادامه تحصیل در رشته های فنی اشاره کرد و افزود: دانشکده فنی حرفه ای دخترانه سقز یکی از خواسته های دانش آموزان شهر بود که تاسیس شده و برای سال تحصیلی جدید دانشجو جذب می‌کند.

وی با اشاره به موقعیت تاریخی و اماکن گردشگری شهر سقز از جامعه رسانه ای و خبرنگاران این شهرستان خواست نسبت به معرفی هر چه بهتر و بیشتر این اماکن و جذب گردشگر به شهرستان تلاش کرده و زمینه بهره مندی از این ظرفیت ها را برای منطقه فراهم کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیمارستان ذوب آهن سرمایه بخش خصوصی خدمات رسانی مشکلات مجلس شورای اسلامی وزیر کشور وزیر امور خارجه دولت عراق سرمایه گذاری بخش خصوصی شورای اسلامی راه و شهرسازی جاده دانش آموزان دانشجو گردشگری رسانه استان کردستان بخش خصوصی بیمارستان راه و شهرسازی مجلس شورای اسلامی وزیر امور خارجه وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر چهارشنبه در دیدار رییس اتاق اصناف، روسای اتحادیه صنفی، رییس و کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: شعارهای سال مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) مبتنی بر اقدامات کارشناسی و مطالعاتی و برای ریل‌گذاری و سوق دادن تمرکز مسئولین و مردم به نقاط ضعف کشور تعیین می‌شود.

وی عنوان کرد: امروز مهم‌ترین مشکل کشور اقتصادی است و همه به این موضوع واقف هستند اما باید آگاه بود اگر بخواهیم بازار رونق بگیرد یا روابط اقتصادی بین‌المللی تقویت شود باید تولید را در کشور افزایش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، تولید را یک گلوگاه برای عرصه‌های مختلف حکمرانی دانست و بیان کرد: اقتصاد بر عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هم تاثیرگذار است که باید به آن توجه ویژه شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که سهم مردم باید در اقتصاد کشور مشخص شود، تصریح کرد: دولت باید حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند و برای هموار کردن مسیر باید برنامه اجرایی تدوین کند.

وی، با بیان این نکته که نباید دولت بخش خصوصی را رقیب خود ببیند، خاطرنشان کرد: اگر سهم بخش خصوصی خالص از دولت در عرصه‌های مختلف اقتصادی جلو بزند، روز شادمانی و پیشرفت است که دولت باید به صورت جدی این مهم را در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه بندرعباس گفت: دولت باید بتواند بخش خصوصی سالم، با توانایی و مولد را با برخی از سرمایه‌دارنماها تفکیک کند تا مردم در اقتصاد و تولید مشارکت داشته باشند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تشریح کرد: امسال در تمام عرصه‌ها نیازمند مشارکت مردم و بخش خصوصی هستیم و باید بخش خصوصی را برای تحقق جهش تولید تقویت کنیم.

وی عنوان کرد: به آقای رئیس جمهور در جلسه‌ای خصوص عرض کردم که آمارهای صنعتی و تولیدی کشور که ارائه می‌شود خوب است اما اگر وضعیت تورمی کشور و پرداخت یارانه‌های بخش‌های مختلف صنعت را در نظر نگیریم دچار خطا خواهیم شد به همین جهت است که برای ارزیابی شاخص‌های اقتصادی و صنعتی بنگاه‌ها، باید تمام یارانه‌هایی که دولت در قالب انرژی پرداخت می‌کند، را از شاخص‌ها کسر کنیم آن‌گاه می‌توان وضعیت پایدار و حقیقی صنعت را برآورد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، بیان کرد: سود حاصل صنایع باید آنالیز شود و شاخص‌هایی نظیر نرخ ارز یارانه‌ای، یارانه‌های انرژی و … از سودخالص کسر شود تا به سود و ارزش حقیقی خلق شده برسیم‌.

کد خبر 6063581

دیگر خبرها

  • نوروزگاه فرصتی برای معرفی توانمندی‌های شهرستان بانه
  • خصوصی سازی فرهنگ، بخش قابل توجهی از استعدادها را نابود کرد
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • دولت حضور بخش خصوصی خالص در عرصه‌های اقتصادی را تسهیل کند
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • ◄ منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  • جهش تولید با مشارکت مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور است
  • رویا یا واقعیت؛ استقلال و پرسپولیس در سال جدید عاقبت به خیر می‌شوند؟
  • برای تحقق شعار سال، باید مالیات‌های سنگین از دلالی و واسطه گری اخذ شود
  • جهش تولید به امیدآفرینی نیاز دارد