Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد انفعال ترامپ در مقابل قدرت‌نمایی ایران، موجب نگرانی و ناامیدی اسرائیل شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه ‌هاآرتص نوشت: چند دستگی میان ائتلاف منطقه‌ای آمریکا علیه ایران مشهود است؛ به‌گونه‌ای که اکنون نمی‌توان از «انسجام» در سیاست ترامپ سخن گفت و کاملاً واضح است که رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص موضوع ایران دچاراشتباه فاحشی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

بازی اسرائیل با دم شیر با حضور در ائتلاف آمریکا


ترامپ می‌۲۰۱۸  از توافق هسته‌ای خارج شد و پس از آن فشارهای اقتصادی را افزایش داد و شرکت‌هایی را که با ایران همکاری کنند تهدید کرد. این اقدامات با هدف کشاندن ایرانی‌ها به میز مذاکره و تحمیل شروط جدید به آنها بود اما ایران با وجود همه این شرایط عقب‌نشینی نکرد.


«ایران با حمله به منافع نفتی برخی کشورهای خلیج ‌فارس و در اصل آمریکا، به فشارها پاسخ داد و علی‌رغم اینکه برخی مسئولان نزدیک به  ترامپ به‌خصوص جان بولتون در پی تغییر نظام در ایران بودند و پیش‌بینی می‌شد به یک جنگ منتهی شود اما این برنامه‌ای نبود که‌ ترامپ در سر داشته باشد. او از پاسخ نظامی ‌به انهدام پهپاد آمریکایی هم امتناع کرد».


امتناع ترامپ از اقدام نظامی‌علیه ایران، موجب شد تا کشورهای عربی خلیج ‌فارس درخصوص سیاست‌های خود در قبال ایران بازنگری کنند که از بین آنها می‌توان به امضای توافق میان گارد ساحلی امارات و ایران در خلال سفر هیئت اماراتی به تهران یا تصمیم ابوظبی برای کاهش نیروهای خود در یمن‌ اشاره کرد.


یقیناً، بدون حمایت نظامی‌امارات، پرواضح است که آرزوهای دولت سعودی برای شکست یمنی‌ها، بر باد خواهد رفت و بخش شمالی یمن نیز همچنان در کنترل انصارالله خواهد ماند و همه اینها خبر بدی برای اسرائیل است؛ چرا که حضور حوثی‌ها در منطقه، انتقال سلاح از ایران به حماس از طریق دریای سرخ را تسهیل خواهد کرد. ایران همچنین می‌تواند از طریق حوثی‌ها کشتیرانی اسرائیل و کشتی‌های جنگی این رژیم را در باب‌المندب تهدید کند.


حمایت ایران از نیروهای یمنی تأسیسات نفتی عربستان سعودی و امارات را در سیبل اهداف پهپادهای یمنی قرار داده و از سوی دیگر فرودگاه‌های سعودی با موشک‌های اسکاد که با کمک حزب‌الله لبنان عملیاتی شده، هدف قرار می‌گیرد.


نتایج اتفاقات اخیر آشکار است؛ امارات از جنگ یمن کنار کشیده و تلاش‌های سعودی‌ها به شکست انجامیده است. ممکن است که ایرانی‌ها پیروزی بزرگی در یمن به دست آورند. تمامی ‌اینها خبرهای بدی برای جریان ضدایرانی محسوب می‌شود.


از ابتدا نیز اقدام علیه ایران آسان به‌نظر نمی‌رسد. اکنون نیز پیچیدگی این اقدامات بیش از پیش شده است، درخصوص موفق‌بودن استراتژی‌ ترامپ ‌تردید وجود دارد. ناامیدی حتی به اسرائیل نیز کشیده شده است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی اسرائیل آمریکا هاآرتص ائتلاف دریایی عربستان سعودی امارات خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا
  • هاآرتص رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش را لیست کرد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است