Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی بیوکی در دیدار با خبرنگاران در خصوص ۴ گزینه حل مشکل آب استان یزد را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « سید ابوالفضل موسوی بیوکی» در دیدار با جمعی از خبرنگاران گفت: بحث آب یزد در 4 خط باید پیگیری شود که خط انتقال آب آشامیدنی فعلی، خط انتقال خرسان، خط انتقالی از خلیج فارس و خط برداشت آب از دریای عمان به این عنوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامیگفت: میانگین سالانه 64 میلیون متر مکعب به یزد رسید که سال گذشته 50 متر مکعب رسید که دلیل آن پایین آمدن ذخیره آب سد زاینده رود بود ولی امسال به واسطه ذخیره بیشتر آب شاید از 64 متر مکعب نیز بیشتر شود اما ظرفیت ما 98 متر مکعب است.

وی بیان کرد: خط یک به عنوان اولین مطالبه است که وظیفه حاکمیت است که اصلا قابل حذف نیست.

موسوی بیوکی ادامه داد: یزد برای بخش آب، سالانه 95 میلیون مترمکعب نیاز دارد که این از فرمول خاص بدست می آید که ما می توانیم از طریق خط دوم از مبدا خرسان و بهشت آباد تامین کنیم که دولت در سال 96 اعلام کرد که رسما آب از بهشت آباد قابل تامین نیست ولی این خط در حال بررسی و تایید طرح است.

وی خاطرنشان کرد: خط سوم انتقال از خط انتقال خلیج فارس است که سهم چادرملو 22 درصد و متعلق به استان یزد است که در سفر آقای روحانی به استان در خصوص هزینه آن در مورد یزد تصویب شد اما تنها 22 درصد آن مربوط به استان بود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خط چهارم نیز در زمینه انتقال آب از دریای عمان بود که در سال 97 اجازه برداشت آب از دریای عمان تایید شد.

وی خاطرنشان کرد: اسفند سال 87، مصوبه تخصیص 250 میلیون مترمکعب آب شیرین از دریای عمان به یزد را گرفتیم و تنها در کمیسیون عمران من 16 جلسه آب داشتم تا محیط زیست، وزارت نیرو، پدافند غیرعامل و سایر دستگاه‌های مرتبط را مجاب به این طرح کنیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه این خط انتقال از سیستان و بلوچستان انجام می‌شود، پیگیری‌های لازم را برای اختصاص 750 میلیون لیتر مکعب آب برای استان‌های شرقی گرفتیم که به سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی منتقل می‌شود.

موسوی بیوکی ادامه داد: این آب مربوط به صنعت و کشاورزی است و به همین دلیل باید توسط بخش خصوصی، صنعت و افراد فعال در این حوزه انجام شود و سرمایه‌گذاری باید از سوی این بخش صورت پذیرد.

وی با اشاره به انتشار فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای این منظور گفت: تاکنون 30 پیمانکار اطلاعات و مدارک خود را ارسال کرده‌اند و انتقال آن با کمتر از 40 هزار میلیارد تومان امکان‌پذیر نیست.

 

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خطبه نماز جمعه طرح ملی هوای تازه اوقات فراغت خطبه های نماز جمعه نماز جمعه خبرنگار خبرگزاری شبستان نماینده مردم یزد در مجلس شبستان یزد خط انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل آبرسانی روستاهای بخش ارم دشتستان رفع شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح‌های بسیار مهمی در حوزه آب استان بوشهر در دست اجرا است که تکمیل این طرح‌ها با جدیت در دستور کار است.

وی از اجرای خط انتقال آب از سد شهدای تنگ‌ارم خبر داد و بیان کرد: خط انتقال مجتمع آبرسانی ارم دهرود دشتستان در آستانه فصل گرما به مرحله بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر حل مشکلات آبرسانی روستاهای دشتستان را از ویژگی‌های خط انتقال مجتمع آبرسانی ارم به دهرود دانست و گفت: با احداث این خط انتقال به طول ۳۴ کیلومتر از سد شهدای تنگ ارم به شهر و روستاهای انتهایی بخش ارم روستاهای دهرود علیا و سفلی مشکل آبرسانی این مناطق برطرف شد.

وی با بیان اینکه مجتمع آبرسانی ارم دهرود شهر تنگ ارم و ۶ روستا سه هزار و ۵۰۰ خانوار بخش ارم دشتستان را تحت پوشش قرار می‌دهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر انشعاب آب شهر تنگ ارم و ۲ روستا به این خط آبرسانی متصل شده است.

لزوم توجه به مصرف بهینه آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر سرمایه‌گذاری احداث و بهره‌برداری از خط انتقال مجتمع آبرسانی ارم دهرود دشتستان را ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی ارم دهرود دشتستان یکی از پروژه‌های شاخص شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

عالی، منبع تأمین آب این مجتمع آبرسانی را سد شهدای تنگ ارم دانست و گفت: خط انتقال این سد از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی احداث شده و با اتصال شبکه آبرسانی چهار روستای باقیمانده وضعیت تأمین آب شهر و روستاهای بخش ارم متحول می‌شود.

وی از افتتاح طرح‌های مختلف آبرسانی در آستانه فصل گرما در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در استان بوشهر پروژه‌های متعددی با هدف عبور موفق از پیک بار تابستان اجرایی شده که پیش‌بینی شده تا قبل از تابستان وارد مدار بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تأکید بر توجه به مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی از این ماده حیاتی اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید نزولات جوی استان بوشهر در ماه‌های اخیر انتظار است مشترکان آب با درک راهبردی از این شرایط نسبت به مصرف بهینه آب توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 6084034

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • راهکار سند تحول برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین
  • راهکار سند تحول برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین در تحصیل و ارزیابی ادله
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم
  • محمودوند، نماینده خرم‌آباد: آقایانی که حرف رهبر انقلاب در خصوص دختربچه‌های مظلوم و معصوم را قبول نداشتند، همه‌کاره انتخابات بودند! درد از این بزرگ‌تر؟
  • ماجرای ۵ اخطار رهبری به مجلس انقلابی | نماینده‌ای داشتیم که به «مهسا امینی» فقط فحش نمی‌داد!
  • نماینده‌ای داشتیم که به مهسا امینی فقط فحش نمی‌داد
  • مشکل آبرسانی روستاهای بخش ارم دشتستان رفع شد
  • حل چالش حقوق کارگران در میدان بهارستان / راهکار صولت برای فرار از چالش حقوق کارگران
  • راهکار‌های سند تحول قوه قضائیه برای رفع مشکل غیرمتقن بودن آرا و تصمیمات قضایی