Web Analytics Made Easy - Statcounter

زکیه عابدی بسیجی نخبه استان مرکزی و پژوهشگر برتر فرهنگی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره ضرورت برگزاری یادواره ها و اجلاسیه های شهدا گفت: ما یادواره شهدا را برگزار می‌کنیم که به خودمان بفهمانیم که امروز روی خون شهدا ایستاده‌ایم و این اجلاسیه ها و در رأس آنها کنگره ملی شهدای استان در این راستا برگزار می شوند و ما باید قدر بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر اینکه امروز کنگره،اجلاسیه ها و یادواره های شهدا یک ضرورت هستند افزود:  برای این برگزار می‌شود که گذشته خودمان و رشادت و دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام را به نسل جوان و نسل چهارم انقلاب منتقل کنیم و این یک ضرورت است.

 بسیجی نخبه استان مرکزی با بیان اینکه شهید مقام و منزلت والایی دارد بیان داشت: در احادیث و روایت‌ها دائماَ مرور می‌کنیم که با اولین قطره خونی که از شهید روی زمین ریخته می‌شود تمام گناهان او بخشیده می‌شود و ما باید از این موضوع الگو بگیریم و آنها را برای خودمان سرمشق های مهمی مد نظر داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه شهید شاهد، ناظر، شافع و زنده است ادامه داد: شهدای انقلاب اسلامی در نزد خداوند روزی می‌خورند و بعد از ائمه معصومین(ع) این شهدا بودند که این لیاقت را داشتند که به مقام شفاعت برسند.

پژوهشگر برتر فرهنگی در این خصوص تصریح کرد: امروز شهدای انقلاب،حرم،وطن،امنیت در کشور ما به چنین مقامی رسیده‌اند که برای کوچک‌ترین مشکلات در کنار مزار آن‌‎ها می‌نشینیم و آرزو می‌کنیم فردای قیامت مورد شفاعت آن‌ها قرار بگیریم و همانگونه که آنها را شافع زندگی مان می دانیم باید به طور عملی در زندگی مان پیاده کنیم.

وی با اشاره به توطئه های دشمن با جنگ روانی و تهاجم فرهنگی بازخوانی زندگی و سیره شهدا را یک ضرورت خواند و افزود: امروز جنگ دفاع مقدس به پایان رسیده و دشمن تهاجم دیگری را بر علیه ما آغاز کرده است و کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی یک فرصت ارزشمند است که جوانان را با سیره شهدا بیشتر آشنا کنیم.

عابدی در این خصوص ادامه داد: تهاجم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی، امنیتی و فرهنگی و در مقابل همه این توطئه‌ها ملت بزرگ ایران باید نقش‌آفرینی کند و هر ایرانی یک نقش و یک وظیفه به اندازه توانش برعهده دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کنگره ملی شهدای استان را قدر بدانیم و همه برای آن سنگ تمام بگذاریم،امروز رزمندگانی که کنگره شهدای استان را برگزار می کنند از جنس همان رزمندگان و شهدا هستند و بر خود تکلیف دیده اند که سیره هم رزمان خود را به نسل جدید معرفی کنند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان صبح چهارشنبه در یادواره شهدای هنرمند کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر امروز حرفی در عرصه هنر و فرهنگ داریم، حاصل تلاش هنرمندان است.

وی با تاکید بر تبیین دوران دفاع مقدس به عنوان سند افتخار در جامعه، اظهار کرد: طی برگزاری کنگره شهدای استان، برنامه‌های متعددی پیش بینی شده است.

درخشان با بیان اینکه ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی و هنری در استان اجرایی خواهد شد، عنوان کرد: تحقق ۳٠ فیلم مستند و داستانی را خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گفت: تولید ۲٠ سرود و ۱٠ موسیقی فاخر از دیگر هدفگذاری های انجام شده است.

درخشان گفت: در مجموع خلق آثار متعدد هنری و تجسمی در جریان کنگره شهدا را خواهیم داشت.

کد خبر 6080766

دیگر خبرها

  • یادواره های شهدا منتقل‌کننده دغدغه‌مندی شهدا به مخاطبین باشد
  • نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهرلنده
  • اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا
  • گچساران میزبان اجلاسیه شهدای ارتش استان
  • کنگره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • مزین شدن مبادی ورودی شهر «لنده» به تصویر شهدا+ تصاویر
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود
  • یادواره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم شهدای امنیت در یزد
  • دیدار استاندار یزد با جمعی از خانواده‌های شهدای ارتش