Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی طالبی شنبه شب در آیین بزرگداشت روز خبرنگار با تاکید به اینکه خبرنگاران و رسانه‌های گروهی قوی، دستگاه‌های اجرایی و نهادها را به پاسخگویی ترغیب میکنند افزود: این عمل توسط اصحاب رسانه موجب حاکمیت قانون و کارآمدی دولت و نظام در راستای منافع مردم و کشور می‌شود.

وی ادامه داد: رسانه‌های گروهی و مطبوعات نقش بی‌بدیلی در توسعه ابعاد فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و اجتماعی دارند و باید با تهیه و انعکاس اخبار و گزارش‌های مناسب و دقیق دولت و مسئولان اجرایی را در انجام بهتر وظایف کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد تصریح کرد: خبرنگاران بازوان قوی برای پیگیری و تحقق برنامه‌های مختلف و اولویت‌دار استان هستند و دولت و مسئولان هم نگاه حداکثری به آنها دارند و باید با همه وجود با همدلی برای توسعه همه جانبه استان گام بردارند.

طالبی گفت: رسانه‌های گروهی با امکانات کم خود خدمات حداکثری را جامعه به مردم ارائه می‌دهند و ما اعتقاد به جایگاه بهتر رسانه‌های گروهی و خبرنگاران را در جامعه بیش از وضعیت کنونی داریم و از آنها  حمایت می‌کنیم.

استاندار یزد اظهار داشت: با نگاه دقیق آسیب شناسی باید جایگاه خبرنگاران و  رسانه‌های گروهی نسبت به گذشته تقویت شود و برای تحقق آن ابتدا رسانه‌ها باید دید خودانتقادی داشته باشند.

طالبی حاطرنشان کرد: اهالی رسانه باید دنبال ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی خود باشند که بدون شک دولت و مسئولان در کنار آنها هستند و از برنامه‌ها و طرح‌های ارتقا در این زمینه حمایت و  همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جایگاه خبرنگاران باید روز به روز افزایش یابد، افزود: یزد برندهایی دارد که به خاطر آن باید جایگاه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای را روز به روز ارتقا دهیم و از آن حمایت کنیم.

استاندار یزد بیان داشت: خبرنگاران باید هدفمند و تخصصی تر بر حسب نیازها و ماموریت‌های مهمی که به عهده دارند به دنبال مسئولان و مطالبه‌گری و تهیه خبر و گزارش‌های مختلف اقدام باشند.

طالبی یادآور شد: جای تحلیل محتوا در رسانه‌های گروهی خالی است و اگر گزارش‌ها تحلیلی شود قطعا بیش از گذشته مورد استفاده  اقشار مختلف مردم به خصوص مسئولان قرار می‌گیرد.

این مسئول گفت: خبرنگاران باید روز به روز جایگاه خود را بر اساس شرایط ارتقا و خود را بر اساس پیشرفت‌ها انطبابق دهند تا بهتر در انجام  رسالت‌های خطیر خود موفق باشند.

طالبی از خبرنگاران به عنوان الگوهای موثر در جامعه یاد کرد و گفت:آنها باید مروج خوبی‌ها ، زیبایی‌ها و تمام ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی در استان باشند که قطعا نقش مهمی در جامعه و نزد اقشار مختلف دارد.

وی خاطر نشان کرد: همه اهالی رسانه باید با همدلی و همکاری به دور از هرگونه حاشیه‌سازی که خیلی ناچیز هم است با نگاه حداکثری به مردم و جامعه خدمت و زمینه توسعه استان را فراهم کنند.

به گفته استاندار یزد ما در شرایطی هستیم که نیازمند همه اصحاب رسانه هستیم و باید خانه مطبوعات استان وظایف خود را در راستای همدلی و جلب همراهی همه فعالان این عرصه مهم فراهم کند.

طالبی افزود: خانه مطبوعات، خانه همه است  و نشست‌های خبری باید هوشمندانه برنامه‌ریزی و برگزار شود چون فقط در این جلسه‌ها نباید پرسش و پاسخ باشد بلکه به تبادل اندیشه و هم اندیشی هم نیاز داریم.

وی تصریح کرد: باید خبرنگاران متخصص در امور مختلف با برگزاری جلسه‌های خبری مناسب بر اساس نیاز و کمک به نظام و دولت در راستای خدمت بیشتر و بهتر حرکت کنند.

استاندار یزد به کمک مالی استانداری به خانه مطبوعات یزد اشاره کرد که همواره وجود داشته و چیز تازه ای نیست و این یک وظیفه در مقابل کارهای زیادی است که فعالان رسانه برای توسعه استان انجام می دهند، صورت می‌گیرد.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: خبرنگاران قهرمانان واقعی توسعه همه جانبه هستند و از حضور و مشارکت آنها قدردانی می‌شود.

مجید جوادیان زاده افزود: باید به نقش و جایگاه خبرنگاران به خاطر تحولی که در دنیا وجود دارد نگاهی نو داشت.

وی خاطر نشان کرد: خبرنگاران در اصل اصلاح‌گران اجتماعی هستند و پیگیری آنها در رسیدن به اهداف نظام نقش موثر است.

همچنین شهردار یزد گفت: موفقیت مدیریت شهری در گرو همکاری شفاف  و دقیق خبرنگاران قرار دارد.

جمال الدین عزیزی بندرآبادی افزود:  رسانه‌های گروهی جریان سازی حوزه مدیریت شهری را بر عهده دارند و  توسعه فرهنگ شهروندی از جمله رسالت‌های خبرنگاران است.

در این مراسم که در سالن شرکت برق منطقه ای یزد برگزار شد از کتاب تاریخ مطبوعات یزد ( مروری بر یک قرن مطبوعات استان ) نوشته « ملک مسعود ملک » رونمایی شد.

۱۷مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان است که در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف پرسش و پاسخ جامعه دستگاه های اجرایی زیبایی مطبوعات قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری هشتمین دوره جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو»، یادمان کیومرث صابری فومنی با حضور عباس حسین نژاد دبیر این رویداد امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت در معاونت امور رسانه‌ای و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حسین نژاد در ابتدای این نشست خبری گفت: جشنواره طنز پهلو ۶ دوره به صورت استانی برگزار شده و از دوره گذشته به صورت ملی برگزار می‌شود. سال گذشته در مجموع ۴۶۲ اثر به ما رسید که برخی از مسؤولان استانی آن را بیشتر اعلام کردند، امسال هزار و ۱۲۹ اثر به این رویداد رسیده که در داستان کوتاه طنز ۲۴۴ اثر و در کاریکاتور ۲۲۶ اثر شرکت کردند.

وی افزود: پنج استان بیشتر از بقیه در رویداد مورد اشاره مشارکت داشتند. تهران با ۲۸۹ اثر در رتبه اول و استان‌های اصفهان با ۱۲۵ اثر، فارس ۱۰۱ اثر، قم ۹۵ اثر و خراسان رضوی نیز ۸۴ اثر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. یکی از استان‌ها هم در این رویداد شرکت نکرد.

دبیر طنز پهلو در ادامه سخنان خود گفت: اختتامیه این جشنواره روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در فومن برگزار می‌شود. گل آقا یک طنزپرداز مطبوعاتی تراز در تاریخ رسانه بود، حالا که ایشان اهل فومن است چه بهتر که اختتامیه را در این شهر برگزار کنیم تا در مسیر مرکز زدایی و تقویت مشاهیر استانی تلاش کرده باشیم. برگزاری دو نشست آموزشی رسانه‌ای هم با همکاری حوزه هنری و دفتر طنز در دستور کار قرار دارد.

حسین نژاد در مورد داوران این جشنواره گفت: هر بخش این جشنواره را دو نفر داوری می‌کنند که تلاش کردیم داورها از چهره‌های شناخته شده باشند. علی اکبر قاضی زاده و محسن اربابی از همکاران قدیم مجله گل آقا از داوران ما هستند. من هم به عنوان کسی که در روزهای پایانی این مجله در آنجا بودم در این جشنواره حضور دارم، سعید سلیمانپور و امید مهدی نژاد، رضا ساکی، احمد عربانی و مجید خسروانجم هم از داوران این جشنواره هستند.

وی افزود: ما از همه نویسندگان طنز و کاریکاتوریست دعوت کردیم اگر در رسانه‌های خود اثری منتشر می‌کنند در این رویداد حضور پیدا کنند. طنز رسمی در حال عقب افتادن از طنز غیررسمی است. ما از فعالان فضای مجازی و بلاگری هم دعوت می‌کنیم در این رویداد حضور داشته باشند. ما سعی داریم به طنزپردازانی که در رسانه‌های غیررسمی طنز تولید می‌کنند هم کمک کنیم تا سطح طنزشان را بالا بیاورند.

دبیر طنز پهلو ادامه داد: طنز که تولید و مشتری آن زیاد شده در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است؛ این پیوند باعث شده طنز و کمدی در فضای مجازی گسترش پیدا کند. من فکر می‌کنم بیشتر هم می‌شود و ما اگر به عنوان متولی رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور به آن توجه نکنیم در این حوزه متضرر خواهیم شد. به دنبال ارتقای طنز هستیم، چون معتقدیم طنزپرداز مصلح اجتماعی است و تلاش می‌کنیم به این جایگاه برگردند.

حسین نژاد در پایان گفت: موضوع دادن در جشنواره، توجه به موضوعات مختلف است. در این دوره از جشنواره نیز موضوعاتی چون جمعیت در ایران، غزه، انتخابات، ورزش، گرانی و اینترنت وجود دارد، در کنار این موارد موضوع آزاد را هم در نظر داریم. برای برندگان نیز جوایزی بیشتر از سال گذشته در نظر گرفته شده است. در هر بخش از این رویداد چهار برنده داریم؛ نفرات اول ۱۰ میلیون تومان نفرات دوم ۷ میلیون تومان، نفرات سوم ۵ میلیون تومان و نفرات چهارم (تقدیری) ۲ میلیون تومان دریافت می‌کنند. همچنین تندیسی با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» نیز به برندگان اهدا می‌شود.

کد خبر 6086385 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • درس بزرگ کودکان و زنان غزه به تاریخ
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • خزعلی: گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت
  • گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • اردوی مهارتی دانش آموزان در آباده