Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محسن دهقانیان مدیرشبکه دامپزشکی ریگان گفت:با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان طرح تشدید نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی در شهرستان ریگان با استقرار دو اکیپ ثابت و سیار در شهرستان ریگان اجرا می شود .

او افزود:در این طرح که از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ بعد ازظهر ادامه داشته و معاینه دام‌های قربانی قبل از کشتار و بازدید لاشه دام پس از کشتار انجام می‌شود

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان عنوان کرد: اکیپ ثابت در محل شبکه کار هماهنگی و پاسخگویی به مراجعین را انجام می‌دهد و اکیپ سیار در میدان ورودی شهر از طرف رحمت آباد (میدان محمد (ص) مستقر شده و بازرسی از دام‌های قربانی را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان داشت:رعایت مسائل بهداشتی و عدم ذبح دام‌های لاغر و آلوده به انگل‌های خارجی (کنه) در پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال به انسان و حیوان بالاخص بیماری تب کریمه کنگو ضروری است

دهقانیان از شهروندان خواست نهایت همکاری لازم را با اکیپ‌های نظارت بهداشتی داشته باشند ومراتب تخلف را با دامپزشکی ریگان در جریان بگذارند.

انتهای پیام/ح

تشدید نظارت بردام های قربانی درریگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۶۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کمتر از یک هفته پس از پایان مهلت سازمان دامپزشکی برای اصلاح مقررات فواصل بهداشتی واحد‌های دامی و صنایع وابسته در ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳، مجتبی نوروزی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: در دستورالعمل جدیدی که تدوین آن به پایان رسیده، فواصل بهداشتی میان واحد‌های دامی و صنایع وابسته در برخی موارد کلا حذف شده و در موارد دیگر نیز ۵۰ و یا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مقررات حرائم بهداشتی واحد‌های دامی، که با هدف پیشگیری از شیوع بیماری‌ها و آفات، مانع از احداث چنین واحد‌هایی در فواصل نزدیک می‌شد، حدود ۱۵ سال قبل تصویب شد، اما این قانون به دلیل جامعیت کلی، در موارد متعددی سختگیرانه عمل می‌کرد و به علت ایجاد اشکالات و محدودیت‌هایی در روند تولید و توسعه، منتقدان فراوانی پیدا کرد.

از ابتدای امسال و با نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" توجه کارشناسان اقتصادی، مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تسریع در هموارتر ساختن مسیر مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی بیش از پیش جلب شد که در این میان، حذف یا اصلاح قوانین قدیمی و یا نامناسبی مانند مقررات مربوط به رعایت فواصل و حرائم بهداشتی واحد‌های دامی بیشتر از قبل مورد تاکید قرار گرفت.

از نگاه منتقدان مقررات حرائم بهداشتی، بدون استفاده ماندن اراضی اطراف یک واحد تولیدی مانند دامداری، نخستین پیامد آشکار اجرای این قانون بود و باعث شد، به مرور، زمین‌های بسیاری باوجود برخورداری از شرایط و امکانات مناسب، بدون استفاده بماند.
علاوه بر این، منوط شدن فعالیت در عرصه تولیدات دامی و غذایی به رعایت این مقررات، باعث شد که دریافت مجوز احداث واحد تولیدی جدید، حتی در حد ماهیان زینتی نیز بسیار دشوار و گاه، غیر ممکن شود که همین موضوع، به نوبه خود زمینه را برای فراهم شدن بستر فساد یا امضا‌های طلایی آماده کرد.
منتقدان اجرای مقررات فواصل بهداشتی، آسیب‌های متعدد دیگری را نیز از بابت این مقررات متوجه اقتصاد کشور می‌دانند و معتقدند که با تغییرات ایجاد شده در عرصه فناوری و حتی سبک زندگی، ضروری است که برخی از محدودیت‌های این قانون حذف و یا اصلاح شود.

با اصلاح دستورالعمل فواصل بهداشتی که رئیس سازمان دامپزشکی از تدوین آن خبر داده است، فاصله بین واحدها یا کارخانه هایی که یک نوع فعالیت دارند، قابلت حذف شدن دارد.
نوروزی در این باره گفت: حریم بهداشتی صنایع وابسته به دام نسبت به یکدیگر مانند دو سردخانه مربوط به فرآورده‌های خام دامی می‌تواند صفر باشد. همین طور بین دو کشتارگاه دام به لحاظ مسائلی بهداشتی حفظ فاصله الزام نیست چون هر دو واحد یک فعالیت دارند. در گذشته این محدودیت ها بین ۵۰۰ متر تا یک کیلومتر بود.

وی با بیان اینکه فواصل کارخانه های اقلام خوراکی و بسته بندی مواد غذایی تا واحدهای دام و صنایع وابسته توسط کمیته فنی هر استان تعیین خواهد شد، تصریح کرد: این کمیته‌های ۵ نفره توسط سازمان غذا و دارو کشور تشکیل شده و فعالیت شأن از سوی سازمان دامپزشکی کشور مورد ارزیابی قرار خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند