Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@22:01:55 GMT

مشعل‌های گاز در اهواز جمع آوری می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۷۳۹۸

مشعل‌های گاز در اهواز جمع آوری می شود

مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب از اتمام جمع‌آوری گازهای همراه نفت در اطراف اهواز، ‌آغاجاری و گچساران تا سه سال آینده خبر داد و گفت:‌ برای جمع‌آوری این گازها و خاموش‌کردن مشعل‌ها با دو مجموعه پتروشیمی مارون و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قرارداد امضا کرده‌ایم.

«احمد محمدی»با اشاره به اینکه در دو منطقه جغرافیایی اطراف کلانشهر اهواز و منطقه عمومی آغاجاری و گچساران طرح جمع‌آوری گازهای همراه اجرا می‌شود، ‌ادامه داد:‌ دو پتروشیمی مارون و هلدینگ خلیج فارس بیش از ۹۰ درصد گازهای فلر را در این مناطق جمع می‌کنند و به مقاصد تعریف شده از جمله مجتمع های گاز و گاز مایع و همچنین پالایشگاه بیدبلندخلیج فارس ارسال خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با اشاره به اینکه قرارداد جمع‌آوری گازهای همراه در سال ۹۷ به امضا رسید،‌ تاکید کرد: همچنین به دلیل تغییر در برخی شرح کارها، در فروردین امسال  الحاقیه‌های جدید امضا شد. اکنون مصوبات لازم گرفته شده و دو شرکت مارون و هلدینگ خلیج فارس نیز  امور اجرایی جهت شروع اقدامات عملی بر اساس اولویت بندی توافق شده را آغاز کرده‌اند. 
مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب گفت: با اجرای این طرح گازهای تولیدی همراه نفت میادین نفتی موجود در اهواز، آغاجاری، گچساران و مارون جمع آوری می‌شوند. برای جمع‌آوری گازهای تولیدی همراه نفت منطقه مسجدسلیمان نیز با پتروشیمی بختیاری مذاکراتی را انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک اقدامات مورد نیاز این بخش نیز آغاز شود.
به گفته محمدی جمع‌آوری این گازها باعث می‌شود تا علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست، ‌گاز غنی جمع‌آوری شده و علاوه بر  تامین خوراک واحدهای پتروشیمی، ‌مصارف داخلی و کارخانجات، بخشی از نیازهای تزریق در میادین نفتی مناطق نفتخیز جنوب برای افزایش ضریب بازیافت را نیز تامین کند، که منجر به افزایش ذخیره میلیون ها بشکه‌ نفت از این میادین خواهد شد.
محمدی تعداد مخازنی که در مناطق نفتخیز جنوب تحت تزریق گاز هستند را  ۱۲ مخزن عنوان کرد و افزود: ۵۰ تا ۶۰ درصد از حجم ذخایر قابل تولید مناطق نفتخیز جنوب تحت تزریق گاز هستند که از جمله آنها می‌توان به مخازن آسماری مارون، ‌آغاجاری، کرنج، ‌پارسی، رامشیر، ‌کوپال، ‌گچساران، بی بی حکیمه، نرگسی، هفتکل و ... اشاره کرد.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت:جغرافیای جرایم در حوزه جرایم مهم و پر تکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان تقریباً مشخص شده است و پایش‌های تصویری نیز در این مناطق افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری خوزستان، صادق جعفری چگنی در نشست با فرمانده انتظامی و رؤسای کلانتری‌های اهواز اظهار کرد: جغرافیای جرایم در حوزه جرایم مهم و پر تکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان تقریباً مشخص شده است و پایش‌های تصویری نیز در این مناطق افزایش یافته است.

وی افزود: با این وجود حضور پلیس پیشگیری در کاهش آمار وقوع جرایم بسیار مؤثر است و در صورت نیاز می‌توان با دریافت مجوزهای لازم، ایست‌های بازرسی مقطعی نیز در برخی مناطق برپا کرد.

دادستان خوزستان ادامه داد: پلیس پیشگیری باید به دوربین‌های شهر دسترسی داشته باشد تا در صورت وقوع جرم، بتواند در کشف آن مؤثرتر عمل کند.

جعفری چگنی ضمن تاکید بر ضرورت آموزش مستمر نیروهای پلیس تاکید کرد: کشف سرقت باید به کشف اموال مسروقه منجر تا حق مالباخته به درستی ایفاد شود.

کد خبر 747309

دیگر خبرها

  • آتش سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفتخیز جنوب
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت طی فروردین ماه در مناطق نفتخیز جنوب غرب کشور 
  • بهترین گاز برای کولرهای گازی چیست؟
  • جغرافیای جرایم پرتکرار در اهواز مشخص شده است
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز