Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با انتقاد از فعالیت دستفروش‌های کتاب در خیابان انقلاب گفت‌:‌ این دستفروش‌ها کتاب‌های نو و داغ بازار را با ۷۰ درصد تخفیف مقابل کتابفروشی که میلیاردها سرمایه‌اش را وقف کتاب کرده است،‌ بفروش می‌رسانند،‌ چرا؟ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

هومان حسن‌پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگوبا خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تلاش برای جمع آوری بساط دستفروشی‌های کتاب در خیابان انقلاب گفت: هم ما تاکنون تلاش‌هایی در این زمینه داشتیم و هم شهرداری همکاری‌هایی با ما داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دیدگاه‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند که عده‌ای از این دستفروش‌ها بیش از 40 سال است که فعالیت می‌کنند و کتاب‌های دست دوم قدیمی را می‌فروشند که کارشان هم قانونی است. اما باید در نظر گرفت که این افراد بیشتر از انگشتان یک دست هم نمی‌شوند.

حسن‌پور تصریح کرد:‌ مشکل اصلی ما شبکه گسترده‌ای است که وجود دارد و به شکل گسترده این اقدام را انجام می‌دهد و عمده کتاب‌هایش نیز کتاب‌های قاچاق است.ساماندهی این دستفروش‌ها باید به گونه‌ای باشد که صدمه به کتابفروشی‌ها وارد نشود. ما به هزار علت یک کتابفروشی را تعطیل می‌کنیم آن وقت بساط دستفروشی راه می‌اندازیم این سیاست اشتباهی است.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران افزود:  وقتی دستفروش کتاب نو می‌فروشد‌، کتابی که پشت ویترین کتابفروشی در چند قدمی آن دستفروش عرضه شده است،‌ چرا نباید جمع‌آوری شود؟ متاسفانه دستفروشان کتاب در انقلاب در جلوی کتابفروشی‌ها کتاب‌های نو و داغ بازار را می‌فروشند و هیچ قاعده و کنترلی هم برای فعالیتشان وجود ندارد. پس ساماندهی یعنی جمع‌آوری بساط این دستفروشان.

کشف یک انبار قاچاق کتاب در محدوده خیابان آزادیسامانه نوین نشر کتاب منجر به کاهش قاچاق کتاب می شودآموزگار: 90 وانت‌بار و خاور کتاب قاچاق کشف شد/گردش مالی ده‌ها میلیارد تومانی در قاچاق کتاب

وی در پاسخ به اینکه چرا شهرداری تهران زیر بار جمع‌آوری این بساط‌ها نمی‌رود‌، گفت:‌ اینگونه نیست که شهرداری نخواهد زیر بار جمع‌آوری برود‌، جریان اندکی پیچیده است،‌ این موضوع ساده به مرور آنقدر پیچیده شده است که براحتی قابل رفع نیست.

حسن‌پور تصریح کرد:‌ من به شخصه اصلا با فعالیت دستفروشان مولافق نیستم‌، وقتی یک نفر یک مغازه چند میلیارد تومانی را صرف فروختن کتاب کرده است،‌ چرا باید اجازه دهیم که یک دستفروش کتاب را با 70 درصد تخفیف مقابل آن مغازه بفروش برساند.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT3 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه ناشران و کتابفروشان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه ناشران و کتابفروشان اتحادیه ناشران و کتابفروشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها کتابفروشی‌ها آمد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «خدای مهربانم سلام» نوشته سنا ثقفی به‌تازگی با تصویرگری تهمینه سلیمانی توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب روایتگر پنج داستان آم وزنده برای بیان رحمت و مهربانی پروردگار مناسب کودکان گروه سنی ب (دانش‌آموزان اول تا سوم دبستان) است. راوی قصه‌های این کتاب خود، کودک است. او هر داستان را با سلام به خدای مهربان آغاز می‌کند و در پایان از خدای توانا یک درخواست دارد. هریک از داستان‌ها براساس نیکوترین نام‌ها و صفات خداوند همچون؛ «یا جابِر»، «یا واهب العَطایا»، «یا خَیر المَرغوبین»، «یا اراف مِن کل رووف» نوشته شده است.

کتاب «خدای مهربانم سلام» طرحی ساده دارد و در قالب نامه نگاری یک کودک، نمونه‌ای از ارتباط ساده بچه‌ها با خداوند را به تصویر کشیده. در هر داستان می‌بینیم که کودک شخصیت قهرمان داستان، در تعدادی نامه، ماجراهایی را طی چند روز برای خداوند می‌نویسد که هر کدام پیرنگ و خط داستانی متفاوتی را دنبال می‌کند. در طول این داستان‌ها علاوه‌بر اینکه کودک ماجراهایی را دنبال می‌کند، با اسامی خداوند هم آشنا می‌شود که هر کدام از این اسامی برگرفته از اسامی خداوند در دعای جوشن کبیر است.

این کتاب با ۳۲ صفحه مصور و قیمت ۶۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6084279 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • مدیران در اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند
  • «مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها
  • کتابفروشی که خبر تعطیلی اش را شیرین کرد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • تعطیلی کتابستان در خیابان انقلاب
  • تعطیلی یک کتابفروشی در تهران
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها به کتابفروشی‌ها آمد
  • «خدای مهربانم سلام» برای بچه‌ها کتابفروشی‌ها آمد
  • آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • کتاب نو بخریم یا کتاب دست دوم؟