Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید ابوالفضل موسوی با اشاره به اخبار منتشر شده برای تلاش اتحادیه املاک برای افزایش حق کمیسیون مشاورین املاک در معاملات مسکن از نیم درصد به یک درصد بیان کرد: حق کمیسیون مشاورین املاک در معاملات مسکن دارای یک دستورالعمل خاص است. اینگونه نیست که هر بنگاه بتواند نرخ خود را تعیین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق با قیمت ملک و جدول از پیش تعریف شده متناسب با قیمت‌ها  بنگاه‌ها حق کمیسیون دریافت می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: میزان قیمت ملک هرچقدر که باشد باید متناسب با درصد تعیین شده در جدول حق کمیسیون اخذ شود.

موسوی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در کمیسیون عمران طرحی مبنی بر اخذ حق کمیسیون در معاملات مسکن بر اساس متراژ خانه در حال بررسی است، گفت: تاکنون چنین موضوعی در دستور کار کمیسیون عمران قرار نگرفته است. البته امکان دارد چنین طرحی توسط چند نماینده در یکی از کارگروه‌های کمیسیون درحال بررسی باشد اما هنوز چنین طرحی به صحن کمیسیون عمران نیامده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مالیات مجلس شورای اسلامی مسکن معاملات مسکن بنگاه کمیسیون عمران مجلس کمیسیون مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال در استان البرز

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان از بازگشت ۲۲ هزار میلیارد ریال از پرونده مسکن مهر مشاهیر به بیت‌المال خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج ذبیح الله زارع بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات شرکت عمران شهر جدید مهستان با اشاره به اینکه در حوزه نهضت ملی  آسیب‌شناسی‌های بسیاری انجام شده  و سبب برطرف شدن مشکلات مسکن ملی نیز شده است، اظهار داشت: در نهضت ملی تمام پیمانکاران از طریق فراخوان و تایید کمیته فنی شرکت عمران انتخاب شد.

وی با توجه به اینکه نزدیک به 50 هزار واحد مسکن به صورت خود واحد، انبوه سازی و دولتی در حال ساخت استکه بخش اعظم آن تعیین و تکلیف و واگذاری شده‌اند، خاطرنشان کرد: از بزرگترین دستاوردهای این شرکت پرونده مسکن مهر مشاهیر بود که تعیین تکلیف شده و 22 هزار میلیارد ریال به بیت المال بازگشته است.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان، افزود: در حال حاضر جمعیت شهر جدید مهستان به 200 هزار نفر رسیده است که انتظار می‌رود دستگاه هاب اجرایی نمایندگی‌های خود را در این شهر مستقر سازند.

زارع عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده شهروندان این شهر نبود دستگاه‌های خدمات‌رسان در این شهر است و شهروندان مجبور هستند برای انجام کارهای خود به کرج مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه شهر جدید مهستان از نظر زیرساخت‌های آموزش و فرهنگی با مشکلات بسیاری مواجه است، عنوان کرد: در طرح تفضیلی مهستان برای 500 هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده است.

سرپرست شرکت عمران شهر مهستان عنوان کرد: 2 هزار واحد مسکونی مهر تا پایان اردیبهشت‌ماه در این شهر به مردم واگذار می‌شود.

زارع با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی پروژه‌های مهدکودک، مدرسه، مراکز بهداشتی، مرکز آموزشی و رفاهی در شهر مهستان دیده شده است، بیان کرد: 33 هزار واحد مسکونی در اجرای طرح نهضت ملی در این شهر پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: 20 هکتار زمین برای احداث آرامستان‌ها در کنار شهر جدید مهستان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال در استان البرز
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • گاف عجیب دولت رئیسی /عدد نمی فهمید یا عدد نمی فهمید؟! /گردش مالی یک بنگاه املاک تک نفره در اشکولک تپه سفلی هم از ۵۰ میلیون تومان بیشتر است
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳ الزامی است 
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان اردبیل به مشاوران املاک
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن
  • الزام ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳