Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تقریب، مرتضی آقایی از اتمام عملیات انتقال زائران کشورمان که طی 2 مرحله از عرفات انجام شد خبر داد و گفت‌: از کل 88 هزار زائر ایرانی که در عرفات بودند بیش از نیمی از آنان برای وقوف اضطراری به منا و بقیه به مزدلفه (مشعرالحرام ) انتقال یافتند. حدود 45 هزار نفر از این جمعیت شامل بانوان‌، معذورین و یا بیماران از بعد از غروب شرعی نهم ذی الحجه به منا منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده کار انتقال این جمعیت که از 19:20 دقیقه دیشب به وقت عربستان آغاز شده بود ساعت 22 به انجام رسید و همزمان این گروه‌های زائر بانو و افراد دارای معذوریت طی هماهنگی‌ها و پیش بینی‌ها به جمرات اعزام شده تا اعمال مربوطه خود را شبانه به انجام رسانده و سپس به خیمه‌‌هایشان بازگردانده شوند که هنوز این بخش از عملیات دردست انجام است تا سریعتر پایان یابد.
مسئول نقل ترددی ستاد حج  98 اظهار کرد‌: اما بعد از انتقال بانوان و زائران دچار معذوریت به وقوف اضطراری در منا بلافاصله کار انتقال 44هزار زائر مرد برای وقوف اختیاری در مزدلفه آغاز شد که لحظاتی قبل حوالی ساعت 30 دقیقه بامداد به وقت عربستان و  و 2 بامداد به وقت ایران با تلاش جهادی همکارانم بدون مشکل خاصی پایان یافت‌.
 وی تصریح کرد‌: این حجم جابه جایی که طی دو روز گذشته هر روز حدود 90هزار زائر از مکه به منا و عرفات و دیروز از عرفات به منا و مزدلفه انجام شد کار بسیار سنگینی بود که با تلاش خستگی ناپذیر و جهادگونه نیروهای سازمان و سایر دست اندرکاران با کمک بسیار موثر سامانه هوشمند نقل ترددی که امکان رصد‌، کنترل و مدیریت در لحظه و آنلاین را فراهم کرده بود بسیار مطلوب‌، روان و با آرامش انجام شد.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۸۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت هفتم فروردین ۱۴۰۳ مجموعاً ۷ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۱۹۷ نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ۲۲۹ هزار و ۸۸ نفر از طریق فرودگاه، ۴۱۳ هزار و ۳۰۸ نفر از طریق راه‌آهن، ۵۶۱ هزار و ۵۷۷ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ۶ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۲۲۴ نفر از طریق حمل و نقل شخصی در این ایام به استان و مشهد الرضا (ع) مشرف شده‌اند.

وی با بیان این که در استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است، گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی، موقت و اضطراری طی شبانه روز منتهی به عصر هفتم فروردین در استان ۵۲ درصد و در مشهد ۵۵ درصد بوده است.

گنابادی‌نژاد با اشاره به جزئیات اقامت در بخش‌های مختلف گفت: ضریب اشغال در واحدهای اقامتی رسمی استان طی شبانه روز گذشته ۶۶ درصد، واحدهای موقت ۷۵ درصد و اضطراری ۴۸ درصد بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه آمار فوق نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد، تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر زائران استان به صورت شبانه روزی فعال است تا میزبانی شایسته برای زائران و مسافران باشد.

وی خطاب به مسافرانی که قصد سفر به مشهد دارند، توصیه کرد: زائران عزیز قبل از این که به سمت مشهد عزیمت کنند، محل اقامت خود را رزرو نمایند. در همین راستا تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

کد خبر 6063705

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳۸۱ میلیون‌مترمکعبی آب در سد کهیر
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۷ میلیون زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر رسید
  • اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر در بوستان غدیر مشهد
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر و مسافر به خراسان رضوی
  • اسکان هشت هزار و ۷۰۰ زائر نوروزی در سبزوار