Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس درباره طرح افزایش پذیرش رشته‌های پزشکی گفت : نبود برنامه‌ریزی‌های آمایشی علت کمبود پزشک در کشور و موجب بروز مشکلات در مناطق محروم شده است.

داود محمدی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو درباره طرح افزایش پذیرش رشته‌های پزشکی گفت: درخصوص رشته‌های پزشکی آمایش صحیحی باید صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود پزشک در کشور به دلیل عدم وجود برنامه‌ریزی‌های آمایشی است. این موضوع منجر به این شده که در مناطق محروم پزشک وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در این زمینه باید با در نظر گرفتن جوانب مختلف به موضوع ورود پیدا کند. چراکه کمبود پزشک در کشور مشکل‌ساز شده است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه در کنار افزایش ظرفیت پذیرش باید کیفیت را هم بالا برد، گفت:   به دلیل اینکه پزشکی رشته حساسی است، کیفیت را نباید قربانی کمیت کرد. امیدواریم نتیجه طرح افزایش پذیرش رشته‌های پزشکی مجلس، تربیت پزشکان با کیفیت و متعهد باشد. پزشکانی که کار در کلانشهرها را بر مناطق محروم ترجیح ندهند.

وی در خصوص دلایل عدم تمایل پزشکان به حضور در مناطق محروم گفت: ازجمله دلایل اصلی این اتفاق کمبود پزشک است. اگر تعداد پزشکان افزایش یابد، پزشکان برای به دست آوردن بازار به مناطق محروم هم می‌روند.

محمدی تصریح کرد: امیدواریم ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی افزایش یابد. وزارت بهداشت بایستی با آمار دقیق این کار را انجام دهد. اینکه به یکباره بدون مطالعه و امار دقیق و تمهیدات لازم افزایش صورت گیرد، مشکل ساز خواهد شد. باید زیرساخت‌ها فراهم باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره طرح افزایش پذیرش رشته‌های پزشکی گفت:نبود برنامه‌ریزی‌های آمایشی علت کمبود پزشک در کشور و موجب بروز مشکلات در مناطق محروم شده است.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمیسیون آموزش مناطق محروم انحصار پزشکان آمایش سرزمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی ۵۳۰ گروه جهادی در مناطق محروم گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در قالب این گروه ها، ۴۸۰۰ جهادگر، خدمات عمرانی، زیربنایی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و پزشکی ارائه می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سکوت وزارت بهداشت مایه شرمساری است
  • واکنش هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به مرگ پرستو بخشی پزشک جوان: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است/ چرا نظام پزشکی مماشات می‌کند؟ چرا همه ما مرده‌ایم؟ همه ما که با سکوتمان در عادی سازی این خودکشی‌ها کمک می‌کنیم
  • کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند
  • کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان فردوس
  • واکنش وزیر اسبق به خودکشی دکتر پرستو بخشی: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است
  • خدمت رسانی ۵۳۰ گروه جهادی در مناطق محروم گلستان
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس