Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@12:08:22 GMT

کمک های مردم البرز به عتبات افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۹۴۸۶

کمک های مردم البرز به عتبات افزایش یافت

به گزارش ایرنا، مردم ایران اسلامی  در ۲ سال اخیر و به خصوص امسال  با مشکلات اقتصادی و معیشتی  ناشی از تحریم ظالمانه دشمنان اسلام مواجه شده و خسارات سیل امسال نیز  مزید برعلت شد.

با این  وجود دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) نه تنها از کمک به بازسازی عتبات عالیات غفلت نکردند بلکه بر میزان کمک ها نیز افزوده اند بطوریکه میزان این کمک ها نسبت به  چند سال گذشته ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت که مردم استان البرز در اهدای نذورات و هدایای خود برای بازسازی عتبات عالیات عقب ننشستند که خود نشان دهنده فرهنگ بالای مردم ایران است.

فرهنگ غنی اهل بیت (ع) در ایران اسلامی  به قدری ریشه  دوانده که خراسان جنوبی که یک استان محروم تلقی می شود در سه سال اخیر رکوردار جمع آوری نذورات مردمی بوده  است.

از جمله اقداماتی که با نذورات جمع آوری شده انجام می شود، بازسازی  و توسعه حرم  اهل بیت (ع ) می باشد که استان البرز با ساخت ضریح حبیب بن مظاهر (ع) و ساخت چهار درب حرم مطهر آقا سید محمد (ع) عموی بزرگوار امام زمان (عج) و همچنین مشارکت در ساخت صحن حضرت زهرا (س) در کنار  حرم مطهر  حضرت علی (ع) نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

به گفته سلیمان شکری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز اکنون که کار بازسازی ضریح ها و حرم های اهل بیت (ع) درعتبات  مقدسه به پایان رسیده است.

اکنون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز متقبل و متعهد شده تا در طبقه منفی یک صحن حضرت زهرا (س) و نزدیک ترین مکان به قبر مبارک حضرت علی (ع) یک نیم ضریح بسازد.

شکری اضافه کرد که ساخت یکی از چهار درب حرمین عسکریین (ع ) در سامرا به عهده  استانالبرز گذاشته شده و اجرای این تعهدات تا ۲ سال به طول می انجامد.

تعهد سال گذشته استان البرز برای اجرای طرح ها ۳۰ میلیارد ریال بوده که امسال با مشارکت خیرین حرم ساز استان این تعهد به ۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته که ۲۰ میلیارد ریال آن توسط خیرین و مابقی با اعتماد سازی که در مردم خیراندیش انجام شده به ۲ صورت نذر عام و نذر خاص تامین می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز یکی دیگر از اقدامات مشارکتی در طرح های توسعه ای را در ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی عنوان کرد و گفت: شیعیان هندوستان علاقمند به ساخت این صحن بودند ولی با خوابی که یکی از شیعیان لبنانی دید ساخت این صحن نیز به ایرانیان واگذار شد.

بر اساس پیش بینی های انجام شده ساخت این صحن ۶ سال به طول می انجامد که اکنون بیش از ۲ سال از آغاز این طرح گذشته است.

شکری از مردم خواست تا مقوله عراق و ستاد بازسازی را از هم جدا کنند زیرا کمک به ساخت و توسعه حرم اهل بیت (ع) کمک به عراق نیست بلکه کمک به خودمان و خانه خودمان است به طوریکه همانطور که در خانه خودمان نماز کامل می خوانیم در حرم امام حسین (ع) نیز نماز کامل می خوانیم.

ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز علاوه بر نقش پررنگی که در طرح های توسعه ای، بازسازی و ساماندهی اعتاب مقدسه دارد، در سال جاری در کمک به مردم سیل زده با برپایی موکب در مناطق مختلف نقش عمده ای را ایفا کرده است.

به زودی از برپاکنندگان موکب ها در مناطق سیل زده تجلیل می شود.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف حرم مطهر حضرت زینب خراسان جنوبی مردم ایران هندوستان قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی با تشریح اقدامات انجام شده در مجموعه قضائی استان البرز در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: در راستای اجرای دستورات و تأکیدات رئیس قوه قضائیه، یکی از سیاست‌های دادگستری کل استان البرز در کنار سخت گیری در جرایم خاص و مهم و سرقت‌ها، اهتمام، کاهش جمعیت کیفری و مساعدت قانونی در مورد زندانیان جرایم سبک است.

وی با اشاره به تدوین و اجرای «برنامه‌های عملیاتی معاونت نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری کل استان البرز» در سال گذشته افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده و تعیین ۱۹ شاخص ارزیابی عملکرد حوزه‌های قضائی در زمینه کاهش جمعیت کیفری، با همکاری رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضائی و اداره کل زندان‌ها، نتایج ارزیابی‌های پایان سال نشان داد که البرز در بسیاری از شاخص‌های مدون، رشد قابل توجهی داشته است.

رئیس کل دادگستری استان البرز یکی از شاخص‌های بهبود یافته را «استفاده از پابند الکترونیک» برشمرد و مطرح کرد: با ارزیابی و امتیازدهی مبتنی بر شاخص‌ها، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳۳ درصدی در صدور احکام پابند الکترونیک از سوی دادگاه‌های استان داشته‌ایم. در سال قبل ۷۲۰ نفر از محکومان به جای حضور در زندان، ضمن انجام فعالیت‌های اجتماعی معمول و حضور در کنار خانواده، دوران محکومیت خود را سپری کردند و صرفاً محدودیت در تردد داشتند.

افزایش ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان

فاضلی هریکندی یکی دیگر از دستاوردهای برنامه تدوین شده را افزایش پنج برابری صدور احکام مبتنی بر «پذیرش توبه» متهمان از سوی دادگاه‌های استان عنوان و بیان کرد: افزایش ۱۱ درصدی احکام تعلیق اجرای مجازات منجر به جلوگیری از ورود یک هزار و ۳۳ نفر از محکومان به زندان شد. افزایش اعطای مرخصی به زندانیان از دیگر دستاوردها به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: با توجه به آثار اعطای مرخصی به محکومان که موجب حضور آن‌ها در خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای جلب رضایت شاکی می‌شود، در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ۳۲ درصد افزایش اعطای مرخصی به محکومان را شاهد بودیم. برخی از زندانیان را «محکومان جرایم غیرعمد و مالی» تشکیل می‌دهند که اجرای برخی سیاست‌های حمایتی می‌تواند به کاهش جمعیت زندان و آزادی این محکومان منجر شود.

به گفته رئیس کل دادگستری استان البرز، با توجه به اینکه پذیرش اعسار محکومان مالی و صدور حکم به تقسیط مبلغ محکومیت آنها، ضمن جلوگیری از بازداشت غیرضروری این قبیل افراد موجب پرداخت محکومیت به اقساط می‌شود، با اجرای این سیاست، در سال گذشته درخواست اعسار محکومان مالی ۱۳ درصد بیشتر از سال قبل از آن پذیرفته شد؛ در زمینه محکومان مهریه، با توجه به اعمال این سیاست‌ها از سال‌های قبل، افزایش پذیرش اعسار چهار درصد بوده است.

کاهش ۱۴ درصدی بازداشت‌های کوتاه مدت

فاضلی هریکندی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات دستگاه قضائی که بارها مورد تاکید رئیس قوه قضائیه واقع شد، بازداشت‌های کوتاه مدت به جهت عدم امکان معرفی کفیل یا عدم تودیع وثیقه به خصوص در ایام منتهی به تعطیلات است که مشکلاتی را پیش روی دستگاه قضائی و افراد بازداشت شده و خانواده‌های آن‌ها قرار می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: در زمینه جلوگیری از این قبیل بازداشت‌ها، آموزش‌ها، نظارت‌ها و اقدامات انجام شده منجر به کاهش ۱۴ درصدی بازداشت کوتاه مدت کمتر از سه روز و کاهش ۱۷ درصدی بازداشت کوتاه مدت کمتر از ۱۰ روز در سال گذشته شد. همچنین بازداشت کوتاه مدت قبل از ایام تعطیل نیز ۳۲ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن را نشان می‌دهد.

وی با تاکید به اینکه هیچیک از نهادهای ارفاقی مشمول متهمان و محکومان جرایم خاص، مهم و سرقت نمی‌شود، ابراز امیدواری کرد در سال جدید هم با برنامه‌ریزی انجام شده در زمینه کاهش جمعیت کیفری، موفقیت‌های بیشتری حاصل و زندان به محلی تبدیل شود که صرفاً افراد مخل نظم و آسایش و امنیت عمومی و مرتکبان جرایم خشن و مهم در آن تحمل محکومیت کنند.

کد خبر 6085637

دیگر خبرها

  • استقرار جو پایدار و افزایش نسبی دما در البرز
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز