Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سند موسیقی با حضور معاون امور هنری وزارت رهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای کمیسیون برگزار شد. ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این جلسه، پیش نویس سند موسیقی مرور شد و سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری، محمد اله یاری، مدیر کل دفتر موسیقی و اعضای کمیسیون نظرات و پیشنهادهای خود را درباره پیش نویس سند موسیقی طرح کردند و مقرر شد پس از جمع بندی نظرات، سند تدوین و نهایی و برای بررسی و تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حلاج در تعقیب "سی" / پرمخاطب‌ترین رویداد موسیقی ایران کدام است?

 

محمدحسین ایمانی خوشخو، رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه گفت: امیدواریم با تدوین سند موسیقی، سند سینما و موسیقی در شورای عالی بررسی و تصویب شود و با تصویب سند موسیقی ناهماهگی هایی که در این حوزه وجود دارد برطرف شود.

سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با اشاره به جشنواره زدگی در هنر گفت: یکی از آسیب های امروز هنر، جشنواره زدگی و تعدد جشنواره هاست اما در میان این جشنواره های فراوان، رویدادها و جشنواره هایی هستند که بسیار اهمیت دارند و برای هنر مؤثرند. جشنواره ملی موسیقی جوان یکی از این جشنواره هاست که در سه بخش موسیقی نواحی، موسیقی ردیف دستگاهی و موسیقی کلاسیک است و بیش از 100 هنرمند و استاد شاخص داور جشنواره هستند. حضور حدود 800 جوان در این جشنواره نشان می دهد فردای موسیقی روشن و درخشان است. جشنواره هنرهای تجسمی جوانان نیز از جمله این رویدادهاست که به صورت کارگاهی باحضور هنرمندان جوان کشور برگزار می شود و از رویدادهایی است که به آینده هنر ارتباط دارد.

نوزدهمین جشنواره نمایش های آیین سنتی نیز از جشنواره هایی است که به آیین های نمایشی بومی و ایرانی می پردازد و رویدادی است که با محور هویت فرهنگی برگزار می شود. این سه جشنواره در مرداد و شهریورماه امسال برگزار می شوند و از جمله مهمترین جشنواره های هنری هستند.

حمیدرضا نوربخش نیز در این جلسه گفت: جشنواره ملی موسیقی جوان از جدی ترین و معتبرترین جشنواره هاست و از مهمترین رویدادهای استعدایابی است.

در این جلسه، مدیر مرکز موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

انتهای پیام/

R33357/P/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط موسیقی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موسیقی موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار جوان ایرانی با وام ازدواج بانک سینا به خانه بخت رفتند

بانک سینا در سال ۱۴۰۲ با پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج به بیش از پنج هزار جوان ایرانی، در راستای تسهیل ازدواج جوانان و شروع زندگی مشترک آنان، گام‌های بزرگی برداشته است. - اخبار بازار -

به گزارش روابط‌عمومی بانک سینا، این بانک با پرداخت مستمر وام ازدواج به جوانان ایرانی و متقاضیان واجد شرایط، نقش قابل توجهی در شکل‌گیری و تحکیم بنیان خانواده ایفا کرده است.

براین اساس، بانک سینا در سال 1402 مبلغی به ارزش 11 هزار و 82 میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه ازدواج به بیش از پنج هزار و 400 متقاضی پرداخت کرده است.

این بانک با توجه به تأکیدات بانک مرکزی جمهوری اسلامی و اجرای سیاست‌های دولت مبنی بر تسهیل پرداخت وام ازدواج، همواره بر اولویت پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و همچنین لزوم تسریع دسترسی به آن، اهتمام ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • جسد جوان مفقود شده در یاسوج پیدا شد
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام
  • ۵ هزار جوان ایرانی با وام ازدواج بانک سینا به خانه بخت رفتند
  • دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند
  • اولویت‌های کاری ارکسترهای دولتی در سال ۱۴۰۳ معرفی شدند
  • ضرورت پاسداشت موسیقی فاخر ایرانی/سال گذشته ذائقه علاقه‌مندان موسیقی ایرانی تأمین شد
  • اولین جلسه شورای هنری ارکستر‌های بنیاد رودکی در سال جدید برگزار شد