Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی، فرمانده انتظامی استان مرکزی، امروز، ۲۰ مرداد در نشست خبری و تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه امنیت گفت: خبرنگاران همواره به دنبال دریافت اخبار جدید و موضوعات مختلف هستند و قصد دارند نقاط قوت و ضعف که در عرصه‌های مختلف اتفاق می‌افتد را به درستی دیده و با انعکاس درست با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی نقش خود را ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی احصاء مشکلات از سوی خبرنگاران را زمینه‌ساز رفع مشکلات و برنامه‌ریزی هرچه بهتر از سوی مسؤلان برشمرد و اظهار کرد: همکاری بین رسانه با پلیس سرمایه اجتماعی است و سعی بر این است از این سرمایه اجتماعی با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها به درستی استفاده شده و اعتماد‌سازی لازم صورت گیرد. بی‌شک برای موفقیت در عرصه‌های مختلف نیازمند کمک اصحاب رسانه هستیم؛ چراکه باید زحمات پلیس انعکاس داده شده و به گوش مردم برسد.

سرهنگ شهرستانی رسانه را پلی بین مردم و پلیس اعلام کرد و افزود: انعکاس اخبار توسط خبرنگاران در حوزه عملکردی پلیس جریان‌سازی و افزایش مأموریت‌های پلیس را در بردارد. آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به پیش‌بینی و پیشگیری از هر نوع جرم کمک می‌کند، بدون تردید حضور خبرنگاران باعث می‌شود ما به وظایف خود بهتر عمل کنیم.

سرهنگ شهرستانی لزوم تعامل هرچه بیشتر بین اصحاب رسانه با پلیس را مورد تأکید قرار داد و افزود: خبرنگاران در برقراری امنیت پایدار و امنیت روانی جامعه بسیار تأثیرگذارند، آگاه‌سازی، آموزش و مشارکت شما اصحاب قلم در حوزه‌های عملکردی با پلیس مکمل است تا تکالیف تعریف شده به بهترین شکل به سمع و نظر مردم رسیده و آنان با آرامش به امور بپردازند.

وی حضور در یکی از مساجد سطح شهرستان اراک را یکی از برنامه‌های پیش‌رو خواند و اظهار کرد: بنده به همراه تعدادی از رؤسای فرماندهی و معاونان دوشنبه هر هفته از ساعت 10 صبح تا اذان ظهر در مسجدی که از قبل اطلاع‌رسانی می‌شود حضور خواهیم یافت و با مشکلات، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های ایجادشده در منطقه آشنا و نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌کنیم. این برنامه در دستور کار فرماندهان نیروی انتظامی شهرستان‌ها نیز قرار گرفته است.

سرهنگ شهرستانی در خصوص عملکرد 4 ماه و 15 روزه نخست سال جاری نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: در این مدت زمانی نسبت کشف به وقوع سرقت 60 درصد افزایش داشته است که این امر نشان از افزایش عملکرد عملیاتی پلیس دارد، در این اقدام به موقع اموال مال‌باختگان تاحدی به آنان بازگردانده شده و مال‌خرها دستگیر شدند.

وی بابیان این نکته که در کشف سرقت احشام 22 درصد افزایش کشفیات گزارش شده است، اظهار کرد: در حوزه دستگیری ملجوبین و متهمین نیز در مدت اعلام شده 3 هزار و 740 نفر دستگیر شدند، در حوزه جلب در استان افزایش یک درصدی وقوع جلب را شاهد هستیم و آمار کشف در جرم جلب افزایش 17 درصدی دارد. همچنین در حوزه نزاع فردی و جمعی افزایش وقوع داشته‌ایم، افزایش فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی کمک می‌کند تا در این حوزه با کاهش رو‌به‌رو باشیم.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: پلیس مبارزه با مواد مخدر کار خود را در این بازه زمانی به خوبی انجام داده است، عملیات‌های پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری خرده‌فروشان، تهیه‌کنندگان وتوزیع‌کنندگان مواد مخدر در دستور کار قرار دارد. در این بازه زمانی دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر رشد 117 درصدی را نشان می‌دهد. برای دستگیری قاچاقچیان موادمخدر از ابزار نوین پلیسی به جهت هدفمندی اقدامات برای ایستگاه‌های بازرسی استان استفاده می‌‌شود.

شهرستانی از افزایش 36 درصدی توقیف خودرو حامل کالای قاچاق خبرداد و افزود: تجمعات غیرمجاز کارگری در این بازه زمانی 63 درصد کاهش داشته است. همچنین جرائم سایبری 132 درصد افزایش داشته است و از سوی دیگر 110 درصد افزایش کشفیات گزارش شده است، بیشترین جرائم فضای سایبری به برداشت غیرمجاز از حساب افراد اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: با ترسیم نقشه راهبردی قصد داریم از آمار تصادفات جرحی کاسته شود، آمار فوتی‌ها در تصادفات درون شهری بدون تغییر نسبت به مشابه سال قبل است و در حوزه تصادفات برون‌شهری کاهش 15 درصدی را شاهد هستیم.

شهرستانی با بیان این نکته که آمار اخبار فوریت‌های پلیس110، 27 درصد افزایش و تماس‌های عملیاتی 22 درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: بیشترین آمار فراوانی جرائم استان در حوزه سرقت، نزاع و درگیری، راهور، جرائم علیه اموال و اشخاص، جرائم موادمخدر گزارش شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: آموزش‌های عمومی در کاهش وقوع و پیشگیری از وقوع جرم تأثیر بسیار زیادی دارد، انجام اموزش‌های کاربردی در مساجد، ادارات و پرداختن به موضوعات مبتلا به عموم مردم به کاهش و پیشگیری از وقوع جرم منتج می‌شود.

وی هوشمندسازی پلیس در حوزه فناوری را در دستور کار پلیس استان برشمرد و اظهار کرد: جهت رسیدن به اهداف تعریف شده مجموعه پلیس به ابزار نوین پلیسی مجهز می‌شوند. مبارزه با قاچاق کالا و موادمخدر، کاهش آمار تصادفات، مقابله با جرائم سایبری در حوزه‌های مختلف، تقویت پلیس امنیت اقتصادی، مبارزه با قاچاق سلاح در کنار ارتقای معرفت دینی همکاران، ارتقای خدمات معیشتی آنان انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان در پایان با اشاره به اینکه تجهیز خودروها به کپسول اطفاء حریق می‌تواند از بروز مشکلات جاده‌ای همچون اتش گرفتن خودروهای بین‌راهی جلوگیری کند، بر لزوم فرهنگ‌سازی این امر مهم تأکید کرد و در خصوص سرنوشت پسر شش ساله‌ای که 29 اردیبهشت در یکی از روستاهای شازند مفقود شده است گفت: احتمال آدم‌ربایی در این مفقودی بسیار ضعیف است و فرضیه‌های دیگری همچون سقوط در چاه، افتادن در آب رودخانه یا بلیعیده شدن توسط حیوانات درنده آن حوالی وجود دارد، با این وجودد پلیس آگاهی تمام تلاش خود را تعیین تکلیف این پرونده به کار بسته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی ایکنای مرکزی فرماندهی انتظامی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت

فرمانده کل انتظامی کشور، بر ضرورت تأمین بودجه از سوی مجلس برای توسعه هوشمندسازی و استفاده از تجهیزات در اجرای طرح‌های پلیس تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار احمدرضا رادان، در جلسه دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با وی که در ستاد فرماندهی انتظامی کل کشور برگزار شد، گفت: با توسعه هوشمندسازی در اجرای طرح‌های پلیس و استفاده از تجهیزاتی نظیر دوربین، قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: مجلس می‌تواند با تعیین بودجه مناسب، پلیس را در اجرای بهینه ماموریت‌هایی که انجام آن، مستلزم در اختیار داشتن ابزارهای هوشمند است، یاری رساند.

فرمانده کل انتظامی کشور، یکی از این تجهیزات را دوربین عنوان کرد و گفت: استفاده از چنین تجهیزاتی، میزان امنیت را افزایش خواهد داد؛ لذا تحقق این امر، مستلزم تخصیص بودجه لازم از سوی مجلس شورای اسلامی است.

دیگر خبرها

  • رادان: : با توسعه هوشمندسازی طرح‌های پلیس قطعاً میزان امنیت افزایش خواهد یافت
  • ضرورت تأمین بودجه هوشمندسازی ماموریت های پلیس
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان
  • دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در دلفان
  • اجرای «طرح نور» هوشمند می‌شود!
  • پلیس: «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود/ در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیستیم
  • طرح نور هوشمندسازی می‌شود/ پلیس دنبال پرونده‌سازی نیست
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری