Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ،  احمد مرزبان در نشست هم اندیشی مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار ، اظهار داشت : 23 درصد جمعیت شهر اراک ساکن در سکونت گاههای غیر رسمی هستند و یکی از اولویت های ما ساماندهی بافت های فرسوده و این مناطق با اجرای 19 پروژه در قالب بازآفرینی پایدار شهری است که شامل 17 محله هدف در ساوه و 13 محله نیز در اراک می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : در محله های هدف اجرای طرح بازآفرینی شهری، وام 40 میلیونی با سود 9 درصد به مالکین پرداخت می شود. همچنین از مجموع 37 میلیارد تومان اعتبار این طرح، حدود 7 میلیارد تومان تخصیص و جذب شده است.

مرزبان بیان داشت : با پیگیری های انجام شده، طرح های جامع شهرهای اراک، کمیجان، آشتیان و محلات پس از سالها بلاتکلیفی توسط شورای عالی شهرسازی به تصویب رسید .

وی تصریح کرد  :از مجموع 39 هزار و 210 واحد مسکن مهر در استان ، تنها 432 واحد باقی مانده که تا پایان سال تکمیل و اجرا خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : پروژه احداث کتابخانه مرکزی اراک با هجده هزار مترمربع زیربنا ، پس از مدتی وقفه اکنون با تخصیص بخشی از اعتبارات در حال اجرا می باشد .

وی با اشاره به 59 پروژه فعال و در حال انجام در حوزه راه سازی استان گفت: قرارداد ملی به ارزش 107 میلیارد تومان برای تعریض و ایمن سازی محور شازند به ازنا که یکی از پرحادثه ترین محورهای استان می باشد، با یکی از پیمانکاران مطرح منعقد شده است.

مرزبان تاکید کرد : وجود 6400 کیلومتر راه ، استان مرکزی را یکی از پرترددترین استان های کشور قرار داده که از این میزان 209 کیلومتر آزادراه، 432 کیلومتر بزرگراه و همچنین 4430 کیلومتر راه روستایی است که 13 درصد بالاتر از میانگین 63 درصدی کشوری آسفالته هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطر نشان کرد : اجرای طرح آزادراه تهران- اندیمشک که با پیگیری های مجمع نمایندگان استان در حال اخذ مصوبه است، ترافیک و ایمنی محور اراک به سلفچگان را ساماندهی می کند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر

تین نیوز

 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان، به طول ۴۶ کیلومتر در دست اجرا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: این اداره کل با بهره گیری از متخصصان واجد شرایط و دارای صلاحیت در حال اجرای پروژه های راهسازی و ایمن سازی با سرعت و کیفیت مناسب است.

شاهسوندی افزود: پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان یکی از پروژه های اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است که در حال حاضر در دست اجرا قرار دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه طول این پروژه ۴۶ کیلومتر است عنوان کرد: با اقدامات و تلاش های به عمل آمده، هم اکنون پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان دارای ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اشاره به اهمیت تأمین اعتبار به موقع پروژه ها، گفت: تا کنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرا این پروژه هزینه شده است و برای اتمام پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شاهسوندی در خصوص مشخصات فنی و احجام به کار رفته در پروژه احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل و اتصال به جاده قدیم قم کاشان و کمربندی کاشان تشریح کرد: تا کنون در این پروژه ۶۶ تن میلگرد، ۲۰۰ مترمکعب بتن ریزی، ۳ هزار مترمکعب خاکریزی و ۶۰ هزار مترمکعب خاکبرداری اجرا شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • آغاز مرحله سوم طرح انتقال آب سد کمال صالح اراک
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • آغاز عملیات اجرایی فاز ‌سوم طرح آبرسانی رینگ جنوبی اراک