Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@17:13:19 GMT

وزارت خارجه: انتظار ترامپ برای تماس ایران بیهوده است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۱۶۹۰

وزارت خارجه: انتظار ترامپ برای تماس ایران بیهوده است

باشگاه خبرنگاران: سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز یکشنبه در رابطه با اینکه مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که ترامپ همچنان منتظر تماس تلفنی مقامات ایران است، اظهار کرد: آن‌ها مدت‌هاست که از جمهوری اسلامی ایران چنین انتظاری دارند، ولی این انتظار بیهوده است، چرا که ایران هیچ گاه در مذاکره‌ای پیش‌قدم نخواهد شد که در آن حقوق و قواعد بین‌المللی رعایت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فشار و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران خاطرنشان کرد: هیچ آدم عاقلی وقتی در فشار است و اسلحه به سمتش گرفته شده، مذاکره نمی‌کند.

موسوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، دولت و ملت بااقتداری است و با اقتدار مواضع و دیدگاه‌های خود را بیان کند، ادامه داد: آمریکایی‌ها نشان دادند که در بیان صحبت‌ها و اظهارات خود صداقت ندارند. آن‌ها همزمان فشار را بر مردم ایران زیاد کرده‌اند. از اعمال هر گونه فشار و تهدیدی ابا ندارند و تلاش دارند با این گونه فشار‌ها ملت ما را به زانو دربیاورند، ولی همزمان دم از مذاکره می‌زنند.

وی ادامه داد: آن‌ها از یک طرف رهبر نظام را تحریم می‌کنند، فرمانده دیپلماسی کشور را تحریم می‌کنند، ولی صحبت از مذاکره نیز می‌کنند.

موسوی با بیان اینکه یک نوع سردرگمی وسرگشتگی در سیاست خارجی آمریکا را شاهد هستیم، افزود: این‌ها همه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها بر اعلام مواضع خود صداقت ندارند و ایران نیز اعتنایی برای این حرف‌ها نمی‌کند.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: مذاکره با آمریکا ترامپ تماس ایران موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از ۱۷ خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آن‌ها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • تایید مذاکره بایرن با رانگنیک
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • ویدیوی تبلیغی وزارت خارجه اسرائیل از حمله ایران!
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد