Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-03-28@21:13:53 GMT

تصویب لوایح دوگانه قدمی برای پیشگیری از شهرفروشی است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۱۹۳۰

تصویب لوایح دوگانه قدمی برای پیشگیری از شهرفروشی است

به گزارش وانانیوز، 

 داریوش قنبری در خصوص دو لایحه عوارض مالیات بر ارزش افزوده و درآمدهای پایدار شهرداری‌ها - که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارند - گفت: مراحل بررسی این لوایح در کمیسیون‌های تخصصی به اتمام رسیده است.

وی افزود: کار بررسی لایحه عوارض مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مراحل پایانی را می‌گذراند و جمع‌بندی‌های نهایی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ارتباط با لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها هم کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون مشترک تشکیل شده و این کمیسیون هم کار تصویب لایحه را به پایان رسانده است. منتظریم در هفته‌های آینده کار بررسی این لوایح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شود. 

معاون پارلمانی شهردار تهران با اشاره به اینکه این لوایح می‌تواند برای تثبیت درآمدهای شهرداری‌ها کمک خیلی خوب و گامی در جهت پیشگیری از شهر فروشی باشند، تصریح کرد: نیاز است در زمینه تصویب این لوایح تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد. این ادعا را ندارم که با تصویب این دو لایحه کل منابع مالی مورد نیاز شهرداری‌ها تامین می‌شود اما می‌توانند کمک خیلی خوبی برای تامین منابع مالی شهرداری‌ها باشند. 

قنبری ادامه داد: چاره‌ای نیست که شهرداری‌ها به این سمت بروند. انتظار داریم مجلس هم در این زمینه کمک کند. خوشبختانه نمایندگان مجلس دید بسیار خوبی نسبت به تامین منابع درآمد پایدار برای کمک به شهرداری‌ها دارند و همکاری خوبی تا این لحظه برای پیشبرد اهداف شهرداری‌ها در کمیسیون‌های تخصصی صورت گرفته است. امیدواریم همین طور که همکاری‌های خوبی در کمیسیون‌های تخصصی صورت گرفته در صحن علنی هم همکاری‌ها برای تصویب این لوایح وجود داشته باشد. 

وی اظهار امیدواری کرد: بررسی این لوایح در صحن علنی بعد از تعطیلات مجلس با اولویت مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد.

قنبری افزود: با توجه به اینکه بحث انتخابات را پیش رو داریم و از آذر بحث بررسی بودجه و فرایندهای مربوط به آن در صحن مطرح می‌شود، امیدواریم این لوایح زودتر به صحن علنی وارد و بررسی شود. 

معاون پارلمانی شهردار تهران با اشاره به اینکه سهم مالیات برارزش افزوده حدود ۹ درصد است که در گذشته از این مبلغ ۳ درصد به عنوان سهم شهرداری‌ها از عوارض و ارزش افزوده در نظر گرفته می‌شد، گفت: براساس قانون قبل سهم شهرداری‌ها تحت عنوان عوارض مالیات بر ارزش افزوده ۳ درصد تعیین شده بود و به شهرداری‌ها پرداخت می‌شد. 

قنبری ادامه داد: حسن قانون جدید عوارض مالیات بر ارزش افزوده این است که عوارض سهم شهرداری‌ها به چهار درصد ارتقا پیدا کرده و در مجموع معافیت‌هایی در نظر گرفته شده است که این معافیت‌ها بعضا منطبق با قانون برنامه و اصول مالیات ستانی نیست. تلاش‌هایی کردیم که این معافیت‌ها کاهش پیدا کند تا در نتیجه هم درآمد دولت افزایش پیدا کند و هم عدالت مالیاتی برقرار شود و هم سهم شهرداری‌ها ارتقا یابد. 

وی با اشاره به اینکه لایحه درآمدهای پایدار شهری هم در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: یک سری منابع پایدار برای درآمد شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است. این نوع درآمدها شهرداری‌ها را از درآمدهای ناپایدار که معضلی ریشه‌دار در مدیریت شهری است، بی‌نیاز می‌کند. 

معاون پارلمانی شهردار تهران با تاکید بر اینکه یکی از اهداف شورای شهر پنجم و مدیریت جدید شهری افزایش درآمدهای پایدار و حذف شهر فروشی است،اظهارکرد: شهر فروشی معضلات و مشکلات بسیاری را به وجود آورده است. به عنوان مثال در تهران شاهدیم که بسیاری از باغات قدیمی شهر تبدیل به برج شدند و با توجه به اینکه اتوبان دو طبقه با درآمدهای ناشی از شهر فروشی و فروش تراکم ساخته شد، باز هم ترافیک همچنان ادامه پیدا کرد. 

قنبری ادامه داد: دیدیم که عملا نه تنها مشکلی از ترافیک شهر تهران رفع نشد بلکه ترافیک هم دو چندان شد. به همین اندازه که ترافیک افزایش پیدا کرد، آلودگی هوا هم بیشتر شد. برای اینکه تهران تبدیل به یک شهر زیست‌پذیر و سلامت شهروندان حفظ شود، باید این نحوه کسب درآمد متوقف شود و مدیریت تخصصی باید بر این مبنا باشد که درآمدهای پایدار در کنار درآمدهای ناپایدار به وجود آید. 

بنا براعلام شهرنوشت، وی در پایان گفت: با توجه به نگاهی که مدیریت شهری جدید به بحث سلامت شهروندان داشته است، روند گذشته کاهش پیدا کرده و متوقف شده است. همچنین شهرداری بحث برج باغ‌ها را با حساسیت خاصی پیگیری کرده است و راهی جز این نداریم که به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرفروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در یک قدمی جنگ جهانی سوم

فرارو- برهان الدین دوران، پژوهشگر سیاسی ترک است که بیش‌تر به عنوان نویسنده مطالعات دانشگاهی در مورد تحول اسلام سیاسی تحت حاکمیت حزب عدالت و توسعه در ترکیه شناخته می‌شود. او عضو سابق دپارتمان علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه شهیر استانبول بوده و علت استعفایش حمایت رئیس دانشگاه از ممنوعیت پوشش حجاب در آن نهاد آموزشی بوده است. دوران در حال حاضر مدیر کل بنیاد تحقیقات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی (SETA) یک اندیشکده مستقر در آنکارا است که توسط دولت ترکیه تامین مالی می‌شود. او از شناخته شده‌ترین مفسران و نظریه پردازان نزدیک به حزب عدالت و توسعه در عرصه سیاست داخلی و روابط بین الملل است.

به گزارش فرارو به نقل از روزنامه صباح؛ "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه برای اولین بار پس از انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال بروز درگیری خشونت آمیز بین روسیه و غرب وضعیت فعلی را این گونه توصیف کرد: "در دنیای مدرن همه چیز امکان پذیر است". او استدلال کرد که تا بروز جنگ جهانی سوم کامل صرفا "یک قدم" فاصله وجود دارد، اما به سختی کسی پیدا می‌شود که به این موضوع علاقه‌ای داشته باشد. پوتین پیش از برگزاری انتخابات در کشورش هشدار داده بود که روسیه از نظر فنی برای جنگ هسته‌ای آمادگی کافی دارد.

رئیس جمهور روسیه در طول جنگ روسیه و اوکراین به دلیل اشاره به احتمال اعزام نیرو‌های ناتو به اوکراین از سوی امانوئل مکرون با مطرح کردن تهدید جنگ هسته‌ای به طور دوره‌ای، به جنگ جهانی سوم اشاره کرد. اگرچه ناتو، ایالات متحده، آلمان، بریتانیا و ایتالیا پیش‌تر این ایده را رد کرده اند، اما مکرون کماکان به حمله لفظی علیه روسیه ادامه می‌دهد. او اخیرا گفته بود که اگر نیرو‌های روس به سمت کی یف یا اودسا حرکت کنند ارتش فرانسه ممکن است مجبور به مداخله مستقیم شود و روسیه را به عنوان "دشمن" معرفی کند و استدلال کند که صلح پایدار بدون پیوستن دوباره کریمه به قلمروی ارضی تحت کنترل اوکراین امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس جمهور فرانسه پس از آخرین سفر خود به برلین به خبرنگاران گفت که ممکن است عملیات زمینی برای مقاومت در برابر نیرو‌های روس ضروری باشد و مدعی شد که "قدرت فرانسه این است که می‌تواند این کار را انجام دهد". مکرون هم چنین گفته بود:"ما نباید خود را بترسانیم. ما با نیروی بزرگی روبرو نیستیم. روسیه یک قدرت متوسط دارای سلاح هسته‌ای است".

جدال میان مکرون و پوتین نشان می‌دهد که چگونه جنگ اوکراین اساسا درک امنیتی اروپا را تغییر داد. این درگیری منجر به فروپاشی رویکرد صلح محور اروپا در قبال امنیت و هم چنین سیاست اقتصادی آن شد که متکی بر انرژی روسیه بود. بر این اساس اروپا مجبور است در حوزه سیاستگذاری امنیت و انرژی خود تجدید نظر کند. برخلاف ادعای رئیس جمهور روسیه بسیاری از کشور‌های اروپایی معتقدند که روسیه تهدیدی برای امنیت اروپا فراتر از اوکراین خواهد بود. به همین دلیل است که آلمان و سایر کشور‌های اروپایی احساس می‌کنند که مجبور هستند هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهند.

کابوس اروپا: پیروزی بالقوه ترامپ در سال ۲۰۲۴

امکان بالقوه پیروزی دونالد ترامپ ردر انتخابات ریاست جمهوری به نوبه خود یک سناریوی کاملا کابوس‌وار برای اروپاست. ترامپ با توصیف ناتو به عنوان یک سازمان منسوخ در اولین دوره ریاست جمهوری اش تهدیداتی را در جریان کارزار انتخابات خود مطرح کرد و متعهد شد روسیه را تشویق خواهد کرد تا به هر کشور عضو ناتو که صورتحساب‌های هزینه‌ای خود را برای تضمین امنیت پرداخت نکند حمله نماید.

در واقع، تازه‌ترین اظهارنظر مکرون با هدف برجسته کردن نقش فرانسه در دفاع از اروپا و اطمینان بخشیدن به متحدان اش بود بدون آن که به طور تصادفی به زرادخانه هسته‌ای کشورش اشاره کند. رئیس جمهور فرانسه تاکید می‌کند که روسیه نباید در جنگ اوکراین پیروز شود و هشدار می‌دهد که شکست اوکراین اعتبار اروپا را از بین می‌برد.

علیرغم تحریم‌های اقتصادی و هجوم کمک‌های نظامی غرب به اوکراین روسیه با شکست راهبردی که غرب شدیدا می‌خواهد آن را بر مسکو تحمیل کند نزدیک نیست. به نظر می‌رسد اقتصاد روسیه وضعیت بدی ندارد. با این وجود، تحویل تسلیحات جدید و قدرتمندتر به اوکراین یا استقرار نیرو‌های غربی رویارویی بین ناتو و روسیه را که پوتین آن را "یک قدم دورتر از جنگ جهانی سوم" توصیف کرد محتمل‌تر می‌سازد.

با این وجود، در میانه جنگ لفظی بین روسای جمهور روسیه و فرانسه احتمال صلح نیز مطرح می‌شود. برای مثال، مکرون گفته بود که در جریان بازی‌های المپیک تابستانی پاریس از روسیه درخواست آتش بس خواهد کرد. پوتین که پیش‌تر قدری بیش‌تر در مورد صلح صحبت می‌کرد کماکان بدبین است و خاطر نشان ساخته که با وجود طرفداری از مذاکرات جدی صلح نمی‌خواهد ۱۸ تا ۲۴ ماه وقفه برای اهداف تسلیح مجدد داشته باشد. با لفاظی‌های تند دو رهبر علیه یکدیگر اشاره مکرر به احتمال وقوع جنگ هسته‌ای کماکان جامعه بین المللی را ناآرام خواهد ساخت. فرانسه که مجبور به ترک آفریقا به دلیل نفوذ فزاینده روسیه در آنجا شده تلاش می‌کند اروپا را حول یک موضع مشترک در قبال روسیه متحد کند که کار سختی می‌باشد. احتمال بروز درگیری خشونت آمیز با روسیه دولت‌های اروپایی را مرعوب می‌کند، اما به نظر می‌رسد صلح حداقل تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گزینه روی میز نباشد.

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری منجر به ایجاد درآمدهای پایدار می‌شود
  • چرا در یک قدمی توافق «فرصت توافق» سوخت شد؟ / تحولات منطقه و جهان به کدام سمت می‌رود؟ / چه خواهد شد؟
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم
  • درخواست آغاز حرکت قطار عمرانی شهر قیامدشت در سال جدید به شورا رفت
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • شهداب با پیروزی به یک قدمی فینال رسید
  • امیرعبداللهیان از استاندار‌های دوگانه غرب انتقاد کرد
  • امیرعبداللهیان از استاندارهای دوگانه غرب انتقاد کرد