Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اینترنتی انگجت، دارندگان این محصول جدید که نخستین تلویزیون هوشمند برند آنر (Honor) هوآوی نیز هست می‌توانند از گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌های خود برای جستجوی برنامه‌های مورد نظر خود استفاده کنند. کاربران همچنین می‌توانند آن چه را در دستگاه‌های هوشمند خود تایپ می‌کنند، با این تلویزیون همگام‌سازی کرده و فایل‌هایشان را روی نمایشگر آن به نمایش درآورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جرج ژائو مدیر عامل آنر می‌گوید این تلویزیون جدید که «آنر ویژن» نام دارد، تنها یک تلویزیون ساده نیست بلکه به گونه‌ای طراحی شده تا برای کاربران نقش یک پایگاه اطلاعاتی و کنترل پنلی برای دستگاه‌های متصل به اینترنت را نیز ایفا کند.

«آنر ویژن» در دو نسخه ارائه خواهد شد که هر دو به نمایشگرهای ۵۵ اینچ با وضوح ۴k HDR مجهز خواهند بود.

مدل «پرو» (Pro) این تلویزیون که قیمت بیشتری دارد، علاوه بر این امکانات به یک دوربین پاپ-آپ ۱۰۸۰ پیکسلی برای برقراری تماس تصویری و قابلیت‌های هوش مصنوعی از جمله تشخیص چهره، ردیابی و شناسایی حالات بدن نیز مجهز است.

پیش‌بینی‌ها از پخش عمده این مدل تلویزیون که هنوز روشن نیست در خارج از چین نیز در دسترس خواهد بود یا نه، در تاریخ ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) حکایت دارد.

شرکت چینی هوآوی در پی قرار گرفتن در فهرست سیاه آمریکا به دنبال طراحی و توسعه سیستم عامل اختصاصی خود بوده است تا اگر تحریم‌ها در نهایت این شرکت را از استفاده از سیستم عامل اندروید در محصولات خود محروم کرد، بتواند به این طریق به فعالیت‌های خود ادامه دهد. دیگر غول‌های فعال در حوزه فناوری به تازگی در پی فشارها و تهدیدات آمریکا که این شرکت چینی را تهدیدی برای خود می‌داند، روابط خود را با آن قطع کرده‌اند.   

آن طور که دست‌اندرکاران برند تجاری هوآوی می‌گویند، قرار است از سیستم عامل هارمونی او اس (HarmonyOS) در دستگاه‌های اینترنت اشیا چون نمایشگرها و اسپیکرهای هوشمند، دستگاه‌های هوشمند داخل خودرو و تکنولوژی‌های پوشیدنی، استفاده شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزتراشه‌های هوش مصنوعی با کمترین مصرف انرژی رونمایی شدند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، دانشمندان چینی ادعا می‌کنند ریزتراشه‌هایی را ساخته‌اند که کم‌مصرف‌ترین ریزتراشه‌های هوش مصنوعی در جهان هستند.

تراشه‌های هوش مصنوعی در اندازه‌های بسیار کوچک برای قرار گرفتن در دستگاه‌های هوشمند مانند تلفن‌های همراه، می‌توانند راهگشای کارکرد‌های آفلاین و خلاقانه مانند کنترل صوتی و کنترل ذهنی باشند.

آن دسته از تراشه‌های هوش مصنوعی که برای کار‌های سنگین طراحی شده‌اند، به دلیل نیاز‌های محاسباتی بالا، اغلب به قدرت قابل‌توجهی نیاز دارند که استفاده از آنها را در سناریو‌های دنیای واقعی محدود می‌کند. پروفسور ژو جون (Zhou Jun) و تیمش از دانشگاه علوم و فناوری الکترونیک چین (UESTC) مصرف انرژی را از طریق الگوریتم و بهینه‌سازی معماری به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند.

این تیم دو تراشه هوش مصنوعی را در کنفرانس بین‌المللی مدار‌های حالت جامد که در سانفرانسیسکو برگزار شد، به نمایش گذاشت. کنفرانس مورد اشاره به «المپیک» صنعت مدار‌های مجتمع مشهور است و محققان، مهندسان و متخصصان برتر از سراسر جهان را گرد هم می‌آورد تا در خصوص جدیدترین پیشرفت‌ها در مدار‌های حالت جامد و نیز آینده فناوری تراشه بحث کنند.

اولین تراشه از دو تراشه هوش مصنوعی برای تعبیه در دستگاه‌های هوشمند به منظور فعال کردن کنترل صوتی آفلاین طراحی شده است. این تراشه کاملاً متمایز از سایر سیستم‌های تشخیص صدای استاندارد است، زیرا در شناسایی کلمات کلیدی و تشخیص سیگنال‌های صوتیِ گوینده، بسیار برتر عمل می‌کند. علاوه بر این، این تراشه می‌تواند صحبت‌های گوینده مورد نظر را حتی در موقعیت‌های پر سروصدا و همراه با صداهای محیطی مانند تلویزیون، موسیقی یا مکالمه به‌دقت تشخیص دهد این تراشه قرار است در سناریوهای کنترل صوتی و کم‌مصرف، مانند خانه‌های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی و اسباب‌بازی‌های هوشمند استفاده شود.

دومین تراشه این تیم که در کنفرانس سانفرانسیسکو رونمایی شد، برای تشخیص سیگنال‌های تشنج در افراد مبتلا به صرع طراحی شده است. این فناوری از تشخیص الکتروانسفالوگرام برای تشخیص تشنج‌های صرع و هشدار دادن به بیمار برای کمک‌های پزشکی یا درمان استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

نازنین احسانی طباطبایی

دیگر خبرها

  • بخش اداری به طور کامل به کنتور‌های هوشمند مجهز می‌شود
  • «با بابام» در شبکه پویا تماشایی می‌شود/ رونمایی از تیزر جدید
  • گلکسی M۵۵ رونمایی شد؛ دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی، شارژ ۴۵ وات و نمایشگر ۱۲۰ هرتز
  • رونمایی شهر هوشمند عربستان از یک استراحتگاه تالابی جدید
  • این مدل ۲۰۲۵ ماشین مستربین است!
  • یک تغییر بزرگ‌ در انتظار ایفون!
  • ریزتراشه‌های هوش مصنوعی با کمترین مصرف انرژی رونمایی شدند
  • بیمارستان امام حسن دزفول دومین بیمارستان مجهز کشور در درمان سرطان
  • ساعت هوشمند Honor Watch GS 4 عرضه شد
  • نخستین دستگاه جذب کربن در جهان روی کشتی کانتینری Neopanamax نصب می شود