Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنها یک روز به عید قربان باقیمانده اما امسال قیمت گوسفند زنده برای قربانی کردن افزایش یافته و مردم توان خرید ندارند و در میدان دام بیرجند گوسفندی کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیدا نمی‌شود. ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، با وجود آنکه کمتر از یک روز  تا برگزاری مراسم عید قربان در کشور باقی مانده قیمت گوسفند زنده در بازار دام بیرجند به کیلویی 48 هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سطح شهر شاهد تکاپوی مردم برای برگزاری هرچه بهتر این عید که یکی از بزرگترین اعیاد مذهبی مسلمانان است، هستیم.

همه ساله در این ایام به سبب افزایش تقاضا نگرانی‌های خاصی از حیث کمبود دام زنده و نوسان قیمت در بازار به وجود می‌آید چرا که افراد سودجو با برهم زدن نظم بازار تلاش می‌کنند از این فرصت پیش آمده سود بیشتری را عاید خود کنند.

زمزمه التهاب بازار دام زنده به گوش می‌رسد

آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که امسال هم بازار از این نوسان قیمت بی‌نصیب نمانده و با وجود آن که کمتر از یک روز به عید قربان زمان باقی است زمزمه التهاب بازار دام زنده به گوش می‌رسد. 

این روزها خرید گوسفند زنده برای قربانی نقل مجالس شده و حتی تیتر یک رسانه‌هاست. تنها کافی است سری به میدان دام و محل‌های خرید گوسفند بزنید.

با افزایش قیمت گوسفند مردم در انجام فریضه دینی مردد هستند

طبق رسومی که مردم خراسان جنوبی دارند خانواده‌ایکه یک نفر از عزیزانشان به تازگی فوت کرده و امسال قربانی اول اوست حتماً اعضای خانواده و نزدیکانش باید گوسفندی خریداری کرده و بعد از ذبح در بین دوستان، آشنایان و نیازمندان خیرات کنند.

عرضه دام زنده در مراکز شهرداری تهران گرانتر از نرخ دولتیاسامی 97 مرکز عرضه بهداشتی دام زنده برای عید قربان در تهران اعلام شدقیمت دام زنده در آستانه عید قربان اعلام شد

گروه دیگر هم حجاجی هستند که سال گذشته در مناسک حج تمتع حضور داشته و امسال باید برای خود قربانی کنند.

دسته دیگر هم افرادی هستند که برای سلامتی خود در این روز مبارک قربانی می‌کنند، اما با این قیمت‌ها مردم بر سر دو راهی قرار گرفته که چه باید انجام دهند.

قیمت دام زنده کیلویی 48 هزار تومان است

در حال حاضر قیمت گوشت در بازار بیش از 95 هزار تومان و قیمت دام زنده 48 هزار تومان است.

شجاعی یکی از شهروندان بیرجندی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند گفت: چندین روز است که در بازار دام بیرجند مشغول چانه زنی برای خرید یک گوسفند هستم اما قیمت‌های نجومی دام به بهانه عید قربان قدرت خرید را از مردم گرفته است به گونه‌ای که قیمت یک گوسفند معمولی یک میلیون و 500 هزار تومان می‌شود و اگر به قول بیرجندی‌ها بخواهی گوسفند آبرومند و مناسبی تهیه کنید باید پول هنگفتی بپردازید.

وی بیان کرد: مسئولان باید پیش‌بینی چنین روزی را از مدت‌ها قبل در برنامه کاری خود می‌گنجاندند و نظارت بر بازار دام را افزایش می‌دادند تا مردم در برگزاری این عیداسلامی با مشکل مواجه نشوند و گرانی بیش از اندازه مانع خرید دام قربانی نشود.

گلایه مردم از گرانی بازار دام زنده

ملکی یکی دیگر از شهروندان که مشغول چانه‌زنی برای خرید گوسفند قربانی بود به خبرنگار تسنیم گفت: گرانی بازار دام‌های عید قربان اگر چه باعث سوء استفاده برخی سودجویان شده اما شیرینی این عید را به کام شهروندان تلخ کرده است.

وی عنوان کرد: به یاد دارم هرسال برخی شهروندان 4-3 گوسفند برای این عید خریداری می‌کردند اما امسال هر کس را در میدان دام بیرجند مشاهده می‌کنم از گرانی‌ها گلایه دارد و قیمت‌های نجومی عرضه و فروش دام مانع خرید بیش از یک گوسفند برای انجام دادن تکلیف دینی شده است.

دو راهی خریدن و نخریدن

چهاردهی دیگر شهروند بیرجندی  نیز در این باره بیان کرد: آن چه امروز در میدان بازار دام بیرجند  مشاهده می‌شود گلایه مردم از گرانی است که قیمت گوسفند زنده را بالا برده است.

وی افزود: امسال نخستین قربانی برای مادرم است و چندین گوسفند برای خرید انتخاب کرده‌ام اما قیمت هرکدام از آنها بیش از یک میلیون و 600 هزار تومان است نه می‌توانم گوسفند بخرم و نه می‌توانم قربانی نداشته باشم مانده‌ام بر سر دو راهی که چه باید انجام دهم.

این شهروند بیرجندی ادامه داد: گرانی در بازار دام و عدم نظارت مسئولان بر عرضه و فروش دام به ویژه در اعیاد مناسبتی کام مردم را تلخ کرده و منجر به گلایه آنان شده است.

قدرت خرید مردم یارای پیکار با افزایش نرخ‌ها نیست

بررسی‌های خبرنگار تسنیم از بازار  دام بیرجند نیز نشان می‌دهد در حالی که مسئولان می‌گویند در تامین گوشت قرمز و دام زنده در آستانه عید قربان مشکلی وجود ندارد اما قیمت‌ها بالاست آن طور که برخی‌ها ترجیح می‌دهند به جای قربانی هزینه را به نهادهای حمایتی و موسسات خیریه کمک کنند. 

در حالی که مردم این روزها در تکاپوی برگزاری یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان یعنی عید قربان هستند اما هرساله در این ایام نگرانی خاصی برای کمبود دام زنده و یا گران بودن گوشت قرمز وجود دارد و قدرت خرید مردم یارای پیکار با افزایش نرخ‌ها نیست. 

بازار فروش دام زنده داغ است

یکی از شهروندان بیرجندی با بیان اینکه سال گذشته در مناسک حج تمتع حضور داشتم و طبق رسم امسال باید قربانی داشته باشم اما هزینه‌ها زیاد است گفت: در آستانه عیدقربان و هنگام ورود حجاج و ایام محرم بازار فروش دام زنده داغ است و بازار فروش دام به ویژه گوسفند از رونق زیادی برخوردار و تقاضا از سوی مردم زیاد است. 

کریمی افزود: مسئولان می‌گویند دام به اندازه کافی وجود دارد و تمهیدات لازم صورت گرفته اما اگر تمهیدات لازم صورت گرفته علت گرانی چیست؟

وی بیان کرد: مردم ترجیح می‌دهند به دلیل اینکه گوسفندان موجود در میدان دام سنگین وزن و قیمت زیاد است خیابانی و از قصابان خانگی خریداری کنند هرچند در این میان قصابان خانگی هم قیمتشان زیاد است. 

کریمی اظهار داشت: برخی دامداران برای حدف دلالان و رسیدن به سود بیشتر این روزها، دام زنده را در نقاط مختلف به فروش می‌رسانند که این امر مشکلات بهداشتی و سلامت را به خطر می‌اندازد. 

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۲۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ و گوشت امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت بعضی اقلام پروتئینی (مرغ، گوشت قرمز شامل گوسفند و گوساله) امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 744645

دیگر خبرها

  • شور زندگی در جمعه بازار همدان
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • راهنمای خرید مانیتور ال جی و سامسونگ
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان شمالی از گلایه مندی کشاورزان استان از افزایش قیمت کودهای شیمیایی در آغاز سالجاری خبر داد
  • قیمت تخم مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • نمایش توان و دستاورد‌های نیرو‌های مسلح در رژه روز ارتش