Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@06:11:18 GMT

استقلال حرفه وکالت، مخدوش نشود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۳۰۳۹

استقلال حرفه وکالت، مخدوش نشود

هومان پارسا یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کانون وکلای دادگستری یک نهاد مدنی مستقل است که از سال ۱۳۳۱ به صورت خودگردان  و مستقل از بودجه دولتی به وسیله هیئت مدیره مستقل و با کار این وکلای دادگستری اداره می شود.
وی با اشاره به برگزاری همه ساله جشن استقلال نهاد وکالت در هفتم اسفندماه افزود: نهاد مدنی کانون وکلا استقلالش به منزله شاهرگ حیاتی اش است، چرا که بدون استقلال معنا و مفهومی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: وکیلی می تواند به رسالت و وظیفه خودش به درستی عمل کند که وابسته به هیچ نهاد و قدرتی نباشد.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کانون علاوه بر تربیت حرفه ای وکیل، صدور پروانه وکالت، تامین نیازمندی های جامعه از نظر دسترسی به وکلای دادگستری، یکسری وظایف اجتماعی نیز دارد که مردم باید از این ظرفیت ها آگاه باشند.
پارسا افزود: این کانون وکالت‌های معاضدتی رایگان برای اشخاص نیازمند تامین می کند و به متهمین در جرایم خاص و تمام جرایمی که دادگاه تشخیص دهد و متهم درخواست وکیل کند و توانایی تامین وکیل را ندارد، وکیل رایگان معرفی می کند.
وی ادامه داد: در یک نظام مدنی پیشرفته هر کس باید به وکیلی نیاز داشته باشد و مشکلات و موانع مالی نباید باعث محرومیت از این حق شود که کانون وکلا متولی تامین این رکن اساسی در امنیت دفاع است.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: کانون فراتر از تکالیف قانونی، امکاناتی را به صورت خودجوش براساس نیازهای اجتماعی فراهم کرده تا به مردم کمک کند که یکی از این امکانات تشکیل مرکز داوری کانون است.
پارسا افزود: امروز مراجع قضایی از حجم بالای مراجعه مردم به دادگستری شکایت می کنند که کانون وکلای دادگستری مرکز داوری را با تامین نیروهای متخصص و باتجربه راه اندازی کرده و یکسال از فعالیت آن می گذرد.
وی ادامه داد: این مرکز در کوتاه مدت توانسته جایگاه خودش را پیدا کند و آمادگی داوری در تمام دعاوی عمومی و اختصاصی را دارد.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کانون برای اولین بار در تاریخ نظام قضایی کشور مرکز تنظیم اسناد آتی راه اندازی کرده که این مرکز با استفاده از وکلای متخصص قراردادها، توافق نامه ها و اسنادی که مردم در حوزه معاملات ملکی و سایر قراردادهای مالی و غیرمالی نیاز داشته باشند، تنظیم می کند.
پارسا گفت: کانون وکلای دادگستری تفاهم نامه متعدد با سازمان ها امضا کرده و از جمله آن می توان به تفاهم نامه با زندان ها، کمیته امداد امام خمینی (ره) برای پوشش دادن افراد نیازمند، دانشگاه علوم پزشکی برای حمایت زنجیره ای از کودکان آسیب دیده  و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز برای اطلاع رسانی حقوقی در فرهنگسراها اشاره کرد.
وی ادامه داد: کانون وکلا از طریق شماره تلفن ۰۹۰۱۱۱۱۷۰۷۵ به صورت رایگان به تمام آسیب دیدگان از خشونت های خانگی مشاوره می دهد.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد با همه توانایی ها و ظرفیت ها هر روز مورد تهدید است، هر روز با یک چالش و بحران سرو کار دارد.
پارسا به بحث حذف آزمون و ظرفیت تعداد وکیل به عنوان یکی از چالش ها اشاره کرد و افزود: می گویند کانون وکلا انحصارگر است و باید بدون تعیین ظرفیت تمام فارغ التحصیلان را بپذیرد.
وی ادامه داد: انواع و اقسام دانشگاه ها فارغ التحصیل حقوق با کمترین کیفیت علمی تربیت می کنند، حقوق رشته ای است که با جان و مال و امنیت مردم سرو کار دارد و نمی توان به راحتی به هر کسی پروانه وکالت داد.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی دیگر از بحث هایی که بازهم به صورت نادرست مطرح می شود و واقعیت تحریف می شود این است که برخی تحت عنوان فعالان اقتصادی به رئیس قوه قضائیه نامه نوشتند و می گویند می خواهیم نماینده حقوقی بجای وکیل داشته باشیم.
پارسا افزود: ظاهر این قضیه عوام پسندانه و جذاب است، اما به عواقب این کار ‌نگاه نمی شود که چه نظارتی بر این نماینده حقوقی وجود دارد و اگر طرف مقابل تبانی کرد چه ضمانتی وجود دارد؟
رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: واقعیت این است که افراد مذکور در آزمون وکالت قبول نشده‌ اند و قصد دارند از طریق این نماینده‌ های حقوقی به مقصود خود برسند و شعارهای زیبا و عوام‌ پسند می ‌دهند.
پارسا افزود: این افراد قطعا در کار وکالت اختلال ایجاد می کنند چرا که غیر اصولی وارد این عرصه می‌ شوند.
وی ادامه داد: رئیس جدید قوه قضاییه نیز با حذف آزمون وکالت مخالف است و اعتقاد دارد نباید آزمون وکالت به‌ عنوان ملاک و معیار سطح مهارت حذف شود چرا که درنهایت برای دادگستری نیز مشکل ایجاد خواهد کرد.
رئیس کانون وکلای فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: این افراد اخیرا کمپینی تشکیل داده و ادعای جوان‌ گرایی می‌ کنند درحالی‌ که سن خودشان کمتر از ۷۰ سال نیست و حقوق ۵۰ میلیونی می گیرند.
پارسا افزود: مشکل دیگر که سال های سال است پیش روی ما قرار دارد تشکیلات موازی با کانون وکلا است، معتقدیم تنها نهادی که می تواند متولی حرفه وکالت باشد و مستقل و بدون وابستگی حرفه وکالت را سازماندهی کند کانون وکالت دادگستری است.
وی اضافه کرد: هیچ دستگاه دولتی یا قضایی نباید در امر وکالت دخالت کند، اگر غیر از این باشد این وابستگی ، استقلال حرفه وکالت را مخدوش می کند بنابراین بهتر است دلسوزان و متولیان و مسئولان کار وکالت را به متولی خودش بسپارند.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه امسال همایش سراسری با حضور هیات مدیره ۲۵ کانون وکلای کشور در شیراز برگزار می شود که شخصیت های مهمی در این همایش حضور می یابند.
۹۲۵۴ /۱۸۷۶ 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف جامعه خشونت دانشگاه علوم پزشکی کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتناع بازیکنان از امضا و چالش بزرگ خطیر/ استقلال در خطر سقوط!

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس همچنان برای دریافت صدور مجوز حرفه‌ای با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند. سرخابی‌های پایتخت که در آستانه واگذاری بلوک سهام خود به بخش خصوصی هستند نه تنها باید تا عصر روز پنجم اردیبهشت سال جاری با این اقدام روبرو شوند بلکه نیاز است مدارک مالی خود را به روز رسانی کنند.

از این رو مدارک مالی همراه با وثیقه‌های ارزی خود برای پرداخت بدهی‌ها را به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ارایه کرده تا خیال این کمیته را بابت هرگونه بدهی راحت کنند. کمیته صدور مجوز حرفه‌ای نیز با بررسی این مدارک متوجه نقص‌هایی شده که مربوط به قراردادهای فصل جاری باشگاه استقلال است.

باشگاه استقلال تهران برای دریافت مجوز خود مدارکی را بارگذاری کرده است که با بررسی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال تناقض است.

سرخپوشان پایتخت طبق درخواست AFC توانسته‌اند تعهد کتبی رسمی از بازیکنان خود بابت تسویه قرارداد تا دهم دی ماه را بگیرند. در حقیقت هیچ یک از بازیکنان پرسپولیس نمی‌توانند بابت دریافتی ۵۰ درصد از قراردادهای فصل جاری خود شکایت کنند. اتفاقی که هنوز از سوی باشگاه استقلال رقم نخورده است تا بازیکنان و اعضای کادر فنی راضی به دادن گواهی به باشگاه نسبت به دریافت حق و حقوق خود تا دهم دی ماه ۱۴۰۲ نباشند.

همین امر نیز باعث تذکر کتبی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای به باشگاه استقلال شده تا آنها مدارک مرتبط با این اسناد را به طور کامل تا عصر چهارشنبه ارایه دهند تا مورد بررسی و راستی آزمایی قرار گرفته و سپس به AFC ارسال شود.

حالا علی خطیر مدیرعامل باشگاه که چالش‌های جدی در فصل جاری با کادر فنی آبی‌پوشان و بازیکنان تیم داشته باید در کمتر از ۴۸ ساعت امضاهای آنها را بگیرد و به کمیته صدور مجوز حرفه ای تحویل دهد.

مدیرعامل باشگاه استقلال در شرایطی با این چالش بزرگ مواجه شده که تلاش او برای راضی کردن بازیکنان هنوز به جایی نرسیده و همین امر خطراتی چون احتمال محرومیت برای سومین فصل از حضور در لیگ قهرمانان و به تبع آن سقوط به لیگ دسته اول تیم پرطرفدار استقلال را این تیم را به همراه داشته باشد.

کد خبر 6085109

دیگر خبرها

  • رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • استقلال و پرسپولیس واگذار شدند
  • امتناع بازیکنان از امضا و چالش بزرگ خطیر/ استقلال در خطر سقوط!
  • آخرین جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال
  • آخرین جزئیات روند صدور مجوز حرفه‌ای استقلال
  • جزییاتی از واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • برخورد با پلاک مخدوش موتورسیکلت ها
  • رئیس اسکودا: آمادگی نهاد وکالت برای همکاری با دولت در دو محور آموزشی و پژوهشی/ آماده دفاع از کشور در مجامع حقوقی بین‌المللی هستیم
  • تشکیل کانون وکلا در خراسان جنوبی
  • برنامه استقلال برای حل مشکل آکادمی و کسب مجوز حرفه‌ای