Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ در ابتدای این نشست کلیپی از فعالیت‌‌های فرهنگی استان زنجان همراه با خیرمقدم نعمتی سرپرست حوزه هنری زنجان ارائه شد .

داود ضامنی معاون فرهنگی امور استانها در خصوص نشست ۳ روزه معاونان و مباحث در نظر گرفته شده در این نشست توضیحات خود را ارائه کرد.
وی با اشاره به نهایی شدن شیوه نامه‌های تخصصی فعالیت واحدهای هنری مراکز استانها، ادامه داد: در تمامی بخش‌ها واحدهای هنری می‌بایست به توجه داشتن به جزییات فعالیت در بخش‌های مختلف براساس شیوه نامه‌های تدوین شده مراکز استانها اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ضامنی به جشنواره‌های متعدد در مراکز استانها اشاره کرد و افزود؛ قوام و دوام یک جشنواره به خروجی و تولید آن است لذا آموزش و تولید جزو اولویت‌های حوزه هنری است.

به نقل ازمسول روابط عمومی حوزه هنری استان زنجان، معاون فرهنگی اموراستانها در ادامه به کارکرد جشنواره‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: باید تراز کیفی جشنواره‌ها بر اساس همان شیوه نامه‌ها به سطح بالاتری از نظر کیفی و کمی رسانده شود.
تیمور آقا محمدی: ارزیابی عملکرد واحدهای تخصصی یکی از نیاز اصلی مراکز استانی است
معاون فرهنگی همدان به عنوان نماینده بخش آفرینش‌های ادبی با بررسی ملاحظات طرح شده این حوزه گفت؛ فعالیت‌های بخش آفرینش‌های مراکز استانها در ۳ بخش انتظارات، انتقادات و پیشنهادات مورد بررسی قرار گرفت.وی در ادامه به مشکلات و دیدگاه مسئولان این بخش در مراکز استانها اشاره کرد و گفت؛ در سطح مراکز استانها موضوعات مختلفی مطرح شد که از جمله می‌توان به عدم بودجه مناسب، نداشتن فضای مناسب برای برگزاری کارگاه ها، حضور دبیران کارگروه‌ها در سطح مراکز استان‌ها، برگزاری به موقع نشست‌های تخصصی مسئولان واحدها، دعوت و حضور شاعران و نویسندگان برای دیدار با رهبر انقلاب، اعزام اساتید مطرح برای برپایی کارگاه‌های تخصصی، دوری از کارشناسی‌های سلیقه‌ای، بالا بودن هزینه‌های تولید سوره مهر، کمک به فروش تولیدات و محصولات مراکز استانی توسط ستاد، ساماندهی محتوای کارگاه‌ها از مهم‌ترین نکات مورد توجه در این بخش است.

بخش بعدی نشست بررسی وضعیت بخش هنرهای تصویری به همراه جعفر حسنی دبیر کارگروه هنرهای تصویری مراکز و اسماعیلی معاون فرهنگی چهارمحال و بختیاری بود.

اسماعیلی با ارائه گزارش و جمع بندی دیدگاه کارشناسان این بخش در مراکز استانی نقاط ضعف و پیشنهادات در این زمینه را ارائه داد.

وی برنامه ریزی برای تولید فیلم کوتاه و حمایت هنرمندان، تولید و مشارکت فیلم حرفه ای، ایجاد پل ارتباطی و آموزشی، حمایت برای حضور اساتید، حمایت از تولیدات فاخر استانی و تدبیر برای حضور مسئولان در جشنواره‌های ملی از نکات مطرح شده از سوی مراکز استانها اعلام کرد.

جعفر حسنی: استانها برای تولید فیلم بر روی فیلنامه توجه جدی داشته باشند.
دبیر کار گروه هنرهای تصویری مراکز استانی در این نشست با اشاره به تولیدات تصویری در مراکز استانی گفت: متاسفانه در عرصه فیلم چه کوتاه، چه بلند و چه سینمایی دقت لازم در زمینه فیلنامه و نگارش متن فیلم وجود ندارد.
حسنی ادامه داد: اگر مراکز استانها می‌خواهند کار ماندگار شود باید در تولید فیلنامه قوی عمل کنند که تاکنون نگاه جدی در برخی از استانها هنوز وجود ندارد.
دبیر کارگروه تصویری در پایان گزارشی از وضعیت ثبت برنامه در خصوص بخش تصویری مراکز استانها داد و علاوه برآن پاسخ سوالات طرح شده معاونان را داد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تخصصی نشست معاونان فرهنگی مراکز حوزه هنری کشور تدوین شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات دوره‌های آموزش تخصصی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جوهری مدیرکل آموزش قوه قضائیه اظهار کرد: ضرورت بکارگیری از اساتید متخصص و حرفه‌ای جهت برگزاری و اجرای دوره‌های کارآموزی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱ کانون سردفتران و دفترداران را بر آن داشت که از ظرفیت‌های اداره کل آموزش قوه قضائیه در این خصوص بهره‌گیری کنند.

وی افزود: لذا تفاهم نامه‌ای با هدف ارائه خدمات آموزشی با کانون سردفتران و دفتر یاران منعقد شد و سرفصل‌هایی متناسب با این امر تهیه و تنظیم شد.

جوهری گفت: مطابق بر این تفاهم نامه، بنا شد حدود ۱۲ عنوان سرفصل آموزشی با مهلت‌های ۶، ۸، ۱۰ و ۱۴ ماهه توسط معاونین محترم منابع انسانی دادگستری سراسر استان‌ها (در مراکز استان‌ها) برای آموزش بیش از ۵ هزار داوطلب پذیرفته شده اجرا شود.

مدیرکل آموزش قوه قضائیه گفت: پس از انجام مراحل مقدماتی اعم از ثبت نام و تشکیل پرونده پذیرفته شدگان آزمون سر دفتری سال ۱۴۰۱، ظرف یک هفته دوره‌های آموزشی در فضایی استاندارد و مطلوب به اجرا در خواهد آمد.

گفتنی است، عناوین سرفصل‌ها عبارتند از: اخلاق حرفه‌ای و تعهد سازمانی (۸ ساعت)، اصول حفاظت اسناد و امنیت اطلاعات (۸ ساعت)، ساختار و تشکیلات اداری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و واحدهای مرتبط (۸ ساعت)، مسئولیت‌ها و مجازات‌های سردفتران و دفتر یاران و کارکنان دفاتر اسناد رسمی (۱۰ ساعت)، حقوق اداری و استخدامی و روابط حقوقی و کاری سردفتر با دفتریار و سایر کارمندان (۶ ساعت)، حقوق ثبت اسناد و املاک (٢٠ساعت)، قانون دفاتر اسناد رسمی و آئین نامه آن و بخش نامه‌های مرتبط (۱۵ ساعت)، آئین نامه اجرای مفاد اسناد لازم‌الاجرا و شیوه نامه آن (١٠ ساعت)، آشنایی با شرایط و متون اسناد رسمی و نحوه نگارش آن (١٥ ساعت)، فراگیری رایانه و کاربرد آن در دفاتر اسناد رسمی و سامانه ثبت آنی (۱۵ ساعت)، نحوه پذیرش و چگونگی تنظیم و ثبت انواع اسناد رسمی و مقررات مربوط به آن شامل (درخواست‌ها، مکاتبات، اخذ استعلامات و تنظیم اسناد بیع، اجاره، صلح، رهن، وکالت، تقسیم نامه، وقف، هبه، وصیت، رضایت، تعهد، اقرار، اقاله و سایر اسناد مالی و غیرمالی و سایر امور تبعی (۲۵ ساعت) و نحوه پذیرش و چگونگی صدور اجراییه اسناد تنظیمی و ارجاعی (۱۰ ساعت) است.

کد خبر 6080694

دیگر خبرها

  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • شیوه‌نامه مشارکت مردم برای تحقق تاکیدات رهبر معظم انقلاب تدوین شود
  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی باید تولید شود
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • جزییات دوره‌های آموزش تخصصی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱
  • تدوین فرهنگ‌نامه شهدای غریب در اسارت استان بوشهر