Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@01:08:57 GMT

احتمال کاهش تعداد دستگاه‌های اجرایی در بودجه 99

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۳۳۳۰

در آستانه تدوین لایحه بودجه ۱۳۹۹ و انجام اصلاحات ساختاری در آن،‌پیشنهاد کاهش دستگاه‌های اجرایی و زیرمجموعه‌های آنها در بودجه مطرح بوده و احتمالا در دستور کار قرار گیرد. ناطقان: گرچه طبق قانون باید لایحه بودجه در نیمه آذرماه هر سال به مجلس ارائه شود، اما تدوین ساز و کارها و زمینه‌های آن معمولا از ابتدای تابستان در دستور کار سازمان برنامه و بودجه  و مجموعه دولت قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس برای بودجه ۱۳۹۹ این روزها جلساتی تشکیل شده و کلیت آن در حال بررسی است.بر این اساس اخیرا نیز ستاد بودجه در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده و مسایل مختلفی مورد بررسی قرار گرفت.

اطلاعات دریافتی ایسنا از این حکایت دارد که در این جلسه موضوع اصلی مطرح شده به اصلاح ساختاری بودجه برمی‌گردد که باید برای سال آینده مدنظر باشد. انجام اصلاح ساختار بودجه از سال گذشته مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت و کلیت آن تدوین و مورد تصویب نیز قرار گرفت.

آنچه که در رابطه با اصلاح ساختار بودجه در بودجه ۱۳۹۹ مطرح است به تغییراتی در مورد دستگاه‌های اجرایی برمی‌گردد؛ به طوری‌که از تعداد دستگاه‌ها و به عبارتی ردیف‌های مربوط به آن کاسته شود.

این ر حالی است که در بودجه هر ساله دستگاه‌ها و تمام زیرمجموعه‌های آنها در ردیف مشخصی قرار گرفته و تمام اعداد و ارقام آن عنوان می‌شود، اما این پیشنهاد مطرح است که برای سال آینده فقط به دستگاه‌ها اکتفا شده و سرجمع هزینه‌ها و منابع آنها عنوان ولی دیگر اسامی و نام زیرمجموعه‌های فرعی دستگاه‌ها در بودجه قرار نگیرد.

البته این موضوع در سال ۱۳۸۶ و در دولت احمدی‌نژاد نیزمطرح شد، اما مجلس بر اساس قانون قبول نکرد و اعمال نشد.  

در مجموع برای اصلاح ساختاری بودجه در سال آینده مباحثی از جمله کارا کردن هزینه‌ها، کاهش منابع نفتی و جایگزین کردن منابع جدید و تغییر رویه اختصاص یارانه‌ها به ویژه یارانه پنهان در دستور کار قرار دارد.

یکی دیگر از مسائل مربوط به بودجه سال آینده تدوین دو سالانه بودجه است که احتمالا بر این اساس لایحه تدوین و به مجلس خواهد رفت. منبع: ایسنا برچسب ها: دستگاه‌های اجرایی ، بودجه99 ، کاهش ، تدوین لایحه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دستگاه های اجرایی بودجه99 کاهش تدوین لایحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ فرشته میرزازاده گفت: اگر می‌خواهیم پرداختی از جیب مردم تغییر نکند و مابه‌التفاوت اصلاح سیاست‌های ارزی از طریق دولت و سازمان‌های بیمه گر جبران شود، نیاز سالانه طرح دارویار حدود ۱۲۰ همت است.

وی افزود: در حال حاضر اعتبار پیش بینی شده در لایحه بودجه‌ای که به مجلس تقدیم شده حدود ۷۵ همت است و با عدد در خواستی وزارت بهداشت متفاوت است.

میرزازاده با تاکید بر ضرورت اصلاح این عدد، ادامه داد: اگر بخشی از تجهیزات و ملزومات پزشکی هم که تا حالا ارز ۴۲۰۰ می‌گرفته به ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تغییر کند باز مازاد بر این اعداد مورد نیاز است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو ابراز امیدواری کرد؛ سازمان برنامه و بودجه با همکاری مجلس شورای اسلامی، لایحه را طوری ببندد که فشاری متوجه مردم نشود.

میرزا زاده با یادآوری اینکه منابع طرح دارویار و اصلاح سیاست ارزی از طریق هدفمندی یارانه‌ها اعمال می‌شود، تصریح کرد: منابع این طرح وابسته به فروش یارانه‌های انرژی است، لذا مستمر و منظم محقق نمی‌شود و ممکن است در تأمین دچار چالش شویم؛ هر چند تردید نداریم با درایتی که همواره وجود داشته این مشکل هم به خوبی مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • بودجه ویژه‌ای برای فرهنگ قزوین لحاظ کردیم
  • تدوین بسته‌های خدمتی در برنامه سلامت خانواده
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی برای افراد در برنامه «سلامت خانواده»
  • ابلاغ دستورالعمل نحوه تدوین مقررات محیط کسب‌وکار
  • ابلاغ دستورالعمل تدوین پیش‌نویس مقررات مرتبط با کسب و کار
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد
  • تدوین بسته‌های خدمتی متناسب با گروه‌های سنی در برنامه «سلامت خانواده»