Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید داغستانی جانشین معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در نشست بررسی مشکلات گردشگری تربت حیدریه گفت: این رقم به غیر از قیمت زمین است و تمامی طرح‌ها که در حوزه‌های اقامتی، گردشگری، تعطیلات و تفریحی هستند موافقت اصولی دارند و با اتمام آن‌ها برای ۱۲ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: هدف از برپایی این نشست، ایجاد همگرایی بین سرمایه گذاران بخش خصوصی و بخش دولتی است و در این راستا نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی را با بخش خصوصی مرتبط می‌کنیم تا به شکلی مشکلات آن‌ها بر طرف شود.
معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: به همین منظور کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی بخش‌های مختلف در استانداری ایجاد شده و ما نیز به زودی کمیته هم اندیشی سرمایه گذاران توانمند را راه اندازی خواهیم کرد که این کمیته پیش درآمدی برای برگزاری کارگروه‌های تخصصی خواهد بود.
محمدرضا یوسفی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری تربت حیدریه نیز گفت: عمده مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی مسائل مالی است و ما در حد توان خود با بانک‌ها برای رفع این مشکل رایزنی می‌کنیم، اما واقعیت این است که بانک‌ها تابع قوانین خودشان هستند.
او تصریح کرد: البته بخشی از مشکلات جنبه غیرمالی دارد و نیازمند رایزنی و طرح در کارگروه‌های ویژه است.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری تربت حیدریه گفت: بخشی از مشکلات نیز مربوط به صدور مجوز توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان است که متاسفانه یک روند طولانی را باید طی کند که باید بررسی شود آیا این مشکل در سامانه است یا در بخش پرسنل و کارشناسان متخصص تا از زمان انتظار کاسته شود.   انتهای پیام//م.ی     ببرسی و راهکار های مشکلات حوزه گردشگری 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرمایه گذاری میراث فرهنگی خراسان رضوی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۲۰ میلیارد ریالی صنایع دستی از کارگاه‌گردی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حسین ایزدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از فعالیت ۱۱ کارگاه صنایع‌دستی در ایام تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: تمامی این کارگاه‌ها برای بازدید گر شگران و مسافران نوروزی آمادگی کامل دارند.

او با اشاره به تنوع کارگاه‌ها در رشته‌های مختلف صنایع دستی خراطی، سفالگری سنتی، چادرشب‌بافی، چرم دست‌دوز، نمدمالی، جاجیم و گلیج، جاجیم راه راه و بافته‌های داری، افزود: این کارگاه‌ها براساس تنوع و کیفیت کالا در شهر‌های زاغمرز، بهشهر، چهاردانگه ساری، بابل، آلاشت، چالوس، تنکابن و رامسر انتخاب شده است.

ایزدی گفت: در نوروز ۱۴۰۳ تا تاریخ هشتم فروردین حجم قابل توجه گردشگران از کارگاه‌های صنایع‌دستی استان قابل توجه بود و از این بازدید ۲۰ میلیارد ریال فروش صنایع‌دستی نصیب صنعتگران و هنرمندان این کارگاه‌ها شده است.

او بازدید از کارگاه‌های نمدمالی رامسر و دیدن تنیدن نمد و ذوق چیدمان پشم‌های رنگارنگ بر زمینه نمد را یکی از جاذبه‌های بیاد ماندنی برای گردشگران مازندران برشمرد و افزود: نمدمالی در روستا‌های رامسر خصوصا روستای جواهرده از شهرت بسیاری برخوردار است و یکی از روستا‌های هدف گردشگری است که درفصول مختلف به علت جغرافیا و اقلیم مناسبش پذیرای گردشگران بسیاری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان این مطلب که مازندران دارای دو شهر و دو روستای ملی صنایع دستی است که در شورای راهبردی صنایع‌دستی کشور به ثبت رسیده است، گفت: کارگاه‌گردی فرصتی مناسب برای صنعتگران صنایع‌دستی رقم زد تا هنرشان را درگوشه و کنار این استان سرسبز و زیبا به نمایش بگذارند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی در خراسان رضوی
  • جریمه هزار و ۹۱۰ میلیارد ریالی واحد‌های متخلف در خراسان رضوی
  • ثبت حدود ۵ میلیون نفر اقامت در مشهد طی نوروز ۱۴۰۳
  • فروش ۲۰ میلیارد ریالی صنایع دستی از کارگاه‌گردی در مازندران
  • خدمات رسانی ۱۶۴ اقامتگاه بوم گردی خراسان رضوی در ایام نوروز
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه گذاری در بازار فارکس
  • آب انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت حیدریه کشف شد
  • کشف یک آب انبار تاریخی در تربت‌حیدریه
  • شهربازی کرمان باسرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی بازگشایی شد