Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@21:15:10 GMT

استعفای مدیر کل ارشاد قزوین پس از 134 روز + متن استعفا

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۴۰۶۰

استعفای مدیر کل ارشاد قزوین پس از 134 روز + متن استعفا

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین پس از 134 روز کاری، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام سیدمهدی حسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از سمت خود استعفا کرد.

وی در هشتم اسفند ماه سال گذشته در مراسمی با حضور علی اصغر کاراندیش معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، زاهدی استاندار، مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمعی از فرهنگ دوستان و هنرمندان ضمن تقدیر از خدمات علی اکبر اسکندری‌نژاد مدیرکل سابق به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین معرفی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن استعفا نامه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلام استان قزوین خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 جناب دکتر سیدعباس صالحی

وزیر محترم و فرهیخته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

 با سلام و تحیت وافر، ضمن عرض تبریک اعیاد قربان و عید امامت و ولایت و با عنایت به اعتماد انتصاب حضرتعالی و حمایت‌های معاونین محترم و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار محترم و حمایت‌های علمای استان که همواره طی نشست‌ها و حضور در دفتر علما، طلاب و دانشجویان مورد لطف و تفقد همه قرار گرفتیم.

به ویژه حضرت آیت الله محمدی تاکندی و آیت الله اسلامی نماینده خبرگان رهبری که این ماموریت خطیر فرهنگی را بر دوش اینجانب نهادید و بنده با تمام وجود عهدی که با خدای خود و دوستان بسته بودم به صورت شبانه‌روزی در اندک زمان مسئولیت به شهادت اهالی فرهنگ و هنر کارهای بزرگی در راستای فرهنگ و هنر اتفاق افتاد؛ ولی متاسفانه بعضی از افراد از ولایت و انقلاب دم می زنند و ما در عمل خلاف از آنها نظاره‌گر هستیم و با توجه به اینکه اینجانب به عنوان یک طلبه در این مسند قرار گرفتم از اول پایبند ولایت و ارزش‌های انقلاب بوده، هستم و خواهم بود.

در ادامه بیان شده است: در حال حاضر که در چهل سالگی انقلاب به سر می بریم و در بیانیه گام دوم منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای "مدظله‌العالی" می‌بینیم که تاکید بر آرامش، وحدت و همدلی در میان آحاد مردم و مسئولان را تاکید دارند؛ حقیر مورد بی مهری و بی تقوایی بعضی‌ها قرار گرفتم و در جاهایی مانع تحقق اهداف و برنامه‌ها شدند و لذا مصلحت دیدم با مشورت با بزرگان بنا بر حسب فرامین رهبری جهت آرامش و به دور از تنش و اختلاف در وادی دارالمومنین و شهر ۳۰۰۰ شهید استان قزوین که جای کار بسیار فرهنگی و هنری زیاد است از سمت خود استفاده کرده و از خداوند متعال آرزوی توفیق دارد که بتوانم در سنگر دیگری نسبت به انقلاب و نظام و ولایت خدمتگزار باشم و در خاتمه از اهالی فرهنگ و هنر و همکاران خودم در اداره کل و توابع تشکر و قدردانی دارد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان قزوین فرهنگ و ارشاد فرهنگی و هنری منویات مقام معظم رهبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مراسم بزرگداشت یادروز استاد سخن، سعدی شیرازی امشب با حضور دوستداران و سعدی پژوهان و مهمانان داخلی و خارجی در جوار آرامگاه این شاعر شیرین سخن برگزار شد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه ما جدای از علاقه به سعدی و آثارش، به خواندن آثار او نیاز هم داریم، گفت: ماهیت اشعار سعدی است که باعث این نیاز می‌شود.

یاسر احمدوند افزود: آثار سعدی و حافظ مثل آب روان، حکمت را جاری و زنده می‌کنند و اگر این ماهیت بخواهد زنده بماند، باید ریشه در آب داشته باشد که آب، همین بوستان و گلستان سعدی است.

وی گفت: راه ریشه‌دار شدن این ماهیت، اتصال به سنت و حکمت است. محور سنت و حکمت ما توحید است که همان نقطه افتراق ما با تمدن غرب محسوب می‌شود.

احمدوند گفت : برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمجید و تکریم مفاخر ادبی به‌ویژه مفاخر استان فارس، به‌صورت مفصل و کلان در دستور کار قرار دارد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران نیز با اشاره به جایگاه والای سعدی در نزد یکایک ایرانیان اظهار کرد: سعدی شجاع مردی است که هم در عرصه شعر و شاعری و هم به کمک مفاهیم مندرج در اندیشه‌های تابناک خویش و با بهره گیری از ذوق و نبوغ خود، آنچه را که می‌دیده و فهم می‌کرده را بدون هیچگونه پرده پوشی برملا می‌کرده است.

محمود شالویی افزود: سعدی هیچگاه خود را در سلسله عرفا نمی‌شمرد ولی همواره بسیار عالی در نکته‌های معرفتی وارد می‌شد.

وی در ادامه به خصلت صلح‌جویی این شاعر پرآوازه اشاره کرد و گفت: سعدی نه فقط نزد ایرانیان بلکه در جهان به‌عنوان پیام آور صلح و دوستی و کسی که می‌خواهد انسان‌ها را از هر گونه جنگ دور کند شناخته می‌شود.

محمد هادی ایمانیه شامگاه جمعه در آیین بزرگداشت سعدی اظهار کرد: سعدی در بسیاری از حکایات‌ خود با صراحت و شفافیت با موضوع بی توجهی به انسانیت برخورد می‌کند.

وی گم شده امروز بشریت را معنویت و تربیت دانست و افزود: امروز این پرسش همواره مطرح است که جامعه علی‌رغم اینکه در تکنولوژی، علم و هوش رشد داشته اما آیا به همان میزان اخلاق، تربیت، معنویت و سبک زندگی هم رشد کرده است؟

استاندار فارس گفت: باید تمام تلاش خود را برای شناساندن گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان به کار بگیریم تا جوانان و نسل‌های آینده با این گنجینه‌های با ارزش به ویژه دو شاعر بزرگ ادب پارسی آشنا شوند.

ایمانیه با بیان اینکه در گذشته یادگیری سواد با خواندن اشعار سعدی و حافظ آغاز می‌شد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند برای اینکه این مفاهیم با ظرافت و جامعیت بیشتر به نسل جوان منتقل شود با مشارکت دستگاه‌های متولی همچون آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی برای اشاعه این اندیشه‌ها را در دستور کار قرار دهد.

فردا یکم اردیبهشت در تقویم ملی به نام شیخ اجل سعدی شیرازی مزین شده است.
شاعر پرآوازه‌ای که آموخته هایش در سفر به سرزمین‌های دور و نزدیک را در قالب بوستان و گلستان به یادگار گذاشت.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی
  • هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها
  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • وزیر ارشاد: سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد/ ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته/ امسال مناطق محروم در طرح یارانه خرید کتاب دیده می شود
  • سرپرست فدراسیون شطرنج استعفای خود را پس گرفت
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • دشمنان ایران نمی‌توانند در برابر نیروهای مسلح قد علم کنند